• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eigen mailserver / poort-25

Status
Not open for further replies.
Zonedit.com geprobeerd???
Deze ondersteunen ook port 25 redirect naar bv 2525.
Het staat wel niet in hun online documentatie, maar werkt wel to mijn tevredenheid.
En voor 1 domein is het gratis:grin:

Jos
 
Zonedit.com geprobeerd???
Deze ondersteunen ook port 25 redirect naar bv 2525.
Het staat wel niet in hun online documentatie, maar werkt wel to mijn tevredenheid.
En voor 1 domein is het gratis:grin:

Jos


Jos, ben erg benieuwd hoe je dat hebt ingesteld dan... :)
ik gebruik zoneedit al jaren maar kende deze optie niet...

Grt,,ted
 
Jos, ben erg benieuwd hoe je dat hebt ingesteld dan... :)
ik gebruik zoneedit al jaren maar kende deze optie niet...

Grt,,ted

In het schakelbord waar je de mailserver instel:
bv: mijndomain.nl

mail.mijndomain.nl:2525 handles mail 1st for domain mijndomain.nl

je moet dan wel een A record voor mail.mijndomain.nl hebben ingesteld


succes
Jos
 
Het is dus zo dat poort 25 dicht staat.
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Sans-Serif,MS Sans Serif]25[/FONT]
transpixel.gif

[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Sans-Serif,MS Sans Serif]SMTP[/FONT]
transpixel.gif

[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Sans-Serif,MS Sans Serif]Stealth[/FONT] [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,Sans-Serif,MS Sans Serif]There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address![/FONT]
Wat je ook doet (poorten eigen firewall open) gaat je niet helpen.
Telnet ipadres 25 levert niets op.
Normaal moet je dan in je mailserver komen.

dus vragen over of hij nou wel of niet dicht staat ...

HD Ziggo weet niets. Lang en vaak aan de lijn gehangen.

Het is een CALLCENTRE en geen systeem beheerders of beleidsvoerders.

Misschien helpt het als we massaal klacht formulieren gaan invullen dat die poort open moet.

Het is nl vrij eenvoudig om misbruik te voorkomen. (juiste rules instellen en klaar.)
Het is niet voor niets dat veel andere providers dit gewoon open hebben.
Zoals bv wanadoo. / online

Als we nou Massaal klachtenformulieren gaan invullen krijgen ze het er zo druk mee dat er wel iets moet gebeuren. Zo niet dan zijn er nog andere middelen... ;)

Groeten,

Martin van B.

(Kan iemand goed brieven opstellen? Dan graag hier een sample en we kunnen beginnen met C en P'en)
Of zou het weer een actie zijn om te kunnen graaien van de Ziggo heren...

Ach , wie graait wordt vanzelf een keer genaaid...
 
Misschien helpt het als we massaal klacht formulieren gaan invullen dat die poort open moet.

Het is nl vrij eenvoudig om misbruik te voorkomen. (juiste rules instellen en klaar.)
Het is niet voor niets dat veel andere providers dit gewoon open hebben.
Zoals bv wanadoo. / online

Misschien moet je eerst eens wat posts sinds 2001 tot nu lezen op het forum. Poort 25 is altijd al dicht geweest en zal ook nooit volledig open gaan. Hoeveel brieven je ook gaat sturen. Bijna geen enkele provider heeft tegenwoordig meer poort 25 onbeperkt open staan. Het is een utopie om te denken dat een klant zelf de juiste rules instelt waardoor er geen spamrelay meer zou plaatsvinden. De enige manier om poort-25 te kunnen gebruiken is via een relayserver die de provider voor je inricht. Dat was vroeger bij Multikabel bijvoorbeeld wel het geval, maar Ziggo heeft dat (nog) niet.
 
Misschien moet je eerst eens wat posts sinds 2001 tot nu lezen op het forum. Poort 25 is altijd al dicht geweest en zal ook nooit volledig open gaan. Hoeveel brieven je ook gaat sturen. Bijna geen enkele provider heeft tegenwoordig meer poort 25 onbeperkt open staan. Het is een utopie om te denken dat een klant zelf de juiste rules instelt waardoor er geen spamrelay meer zou plaatsvinden. De enige manier om poort-25 te kunnen gebruiken is via een relayserver die de provider voor je inricht. Dat was vroeger bij Multikabel bijvoorbeeld wel het geval, maar Ziggo heeft dat (nog) niet.

Ok, dat weet ik wel, ik had het ook niet over zelf een relay server instellen maar juist over ZIggo.
Ik denk dat als iedereeen dit verzoek gaat doen het wel degelijk helpt, en dat ze dit prio gaan geven.

En dat klanten niets bepalen? Echt wel, als er maar genoeg van zijn die iets willen. Het is een UTOPIE om te denken dat je niets bereikt en je daarom overal maar zo maar in te schikken...
Zei hebben de klant nodig. Stel een groot aantal mensen zouden dit willen, en dan bedoel ik echt heel veel mensen, en die haken af op het moment dat er een alternatief komt dan gaan ze echt wel om.

Dankje voor je waardevolle bijdrage.
 
En dat klanten niets bepalen? Echt wel, als er maar genoeg van zijn die iets willen. Het is een UTOPIE om te denken dat je niets bereikt en je daarom overal maar zo maar in te schikken...
Zei hebben de klant nodig. Stel een groot aantal mensen zouden dit willen, en dan bedoel ik echt heel veel mensen, en die haken af op het moment dat er een alternatief komt dan gaan ze echt wel om.

Je kunt het echt vergeten. Poort 25 gaat nooit onbeperkt open. Dat heeft niets te maken met 'je overal zo maar in te schikken'. We hebben hierover al jarenlang overleg gehad met Ziggo's voorlopers en nu met Ziggo.

Het risico is veel te groot dat het complete email-domein @ziggo.nl geblokkeerd gaat worden door open-relay's bij klanten.
Zelf zou ik ook niet willen dat poort-25 onbeperkt open gaat, niet omdat ik zelf geen mailserver wil inrichten, maar omdat het risico van mensen die niet weten wat ze doen veel te groot is.

Een relayserver is het enige wat misschien ooit nog komt, maar meer hoef je echt niet op te rekenen. En de gebruikers zijn overigens maar een handjevol mensen in vergelijking met het totaal aantal abonnees, dus ik vrees dat dit geen zoden aan de dijk gaat zetten om Ziggo te overtuigen.
 
Je kunt het echt vergeten. Poort 25 gaat nooit onbeperkt open. Dat heeft niets te maken met 'je overal zo maar in te schikken'. We hebben hierover al jarenlang overleg gehad met Ziggo's voorlopers en nu met Ziggo.

Het risico is veel te groot dat het complete email-domein @ziggo.nl geblokkeerd gaat worden door open-relay's bij klanten.
Zelf zou ik ook niet willen dat poort-25 onbeperkt open gaat, niet omdat ik zelf geen mailserver wil inrichten, maar omdat het risico van mensen die niet weten wat ze doen veel te groot is.

Een relayserver is het enige wat misschien ooit nog komt, maar meer hoef je echt niet op te rekenen. En de gebruikers zijn overigens maar een handjevol mensen in vergelijking met het totaal aantal abonnees, dus ik vrees dat dit geen zoden aan de dijk gaat zetten om Ziggo te overtuigen.


Ach weet je, het is wel een rare gedachte eigenlijk. Als iedereen zou doen
wat jij zegt, de poort 25 dicht gooien en houden, ....
Is er geen email verkeer meer mogelijk. Het is dus een : in de box way of thinking: en zeker niet professioneel voor juist een grote ISP als Ziggo.
Ik zit al jaren bij xs4all en Wanadoo / online . (ja we hebben hier meerdere providers)
Bij beide geen problemen gehad.

Tis maar net hoe je er naar kijkt.

Bovendien moet je eens andersom denken. Ziggo is groot ? Hoezo. Het beleid wordt bedacht door een paar heren achter en buro. Nu kun je wel denken dat ziggo GROOOT is , maar dat komt omdat ze veel abonnees hebben, daarom denk je dat ze groot zijn. Maar als ze op TV komen in RADAR of andere gelijke programma's dan wordt er wel anders gepraat.

Het zijn maar een paar mensen die het beleid bepalen, en vaak zijn het belangen waar het om draait. Niet de grootte maar de man er achter ...
daar draait het om. Overtuig je hem? Dan krijg je "GROTE" dingen voor elkaar.
;)
 
Last edited by a moderator:
Ach weet je, het is wel een rare gedachte eigenlijk. Als iedereen zou doen
wat jij zegt, de poort 25 dicht gooien en houden, ....
Is er geen email verkeer meer mogelijk.

:schater:
 
Dat stukje tekst doet direct teniet wat diegene middels al die andere stukken tekst probeert op te bouwen. :schater:

Je vraagt je af, gewoon verkeerd gelezen, of praten over iets waar je eigenlijk te weinig kennis van hebt :lol: :oyeah:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top