• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij wie werk tv theek al met wel card je oude of de new kaart of moet bellen om te activeren wie kanme daar meer over vertellen .

Als iTV geactiveerd is, dan werkt uitzending gemist voor publieke omroep en sbs, ook wanneer het pakket "Interactieve televisie" nog niet op je kaart is gezet. TV-theek werkt niet. In die gevallen krijg je het oranje scherm met het 0900 nummer. Zodra het pakket op je OUDE kaart is geactiveerd dan werken ook de overige categorieen in uitzending gemist en de TV-theek. De nieuwe kaart valt normaliter na 2 weken gebruik terug naar het Z1 basispakket zonder interactieve televisie en zonder alle extra betaalde zenders. (er van uitgaande dat je het nummer van je oude kaart hebt doorgegeven) Zodra het werkt, zie je bij het starten van een film in de tv-theek kort "Even wachten" in beeld, waarna de film begint.

Je hoeft dus niet te bellen, gebeurt automatisch. Wel de juiste kaart er dus instoppen om te testen!
 
Ik heb ook gelezen dat Ziggo de versterker in de meterkast plaatst maar waarom ze dit doen is mij niet duidelijk.
Het is vragen om storingen.

De verklaring is simpel:

In elke kabel treedt demping op. Met een lange kabel heb je dus meer ruis dan met een korte. Een versterker versterkt zowel het signaal als de ruis. Als je de versterker niet in de meterkast, maar bij de TV installeert, versterk je dus meer ruis, dus hou je effectief minder signaal over. Daarom moet je een versterker altijd zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting plaatsen.

Waarom denk je dat Ziggo het signaal voordat het bij je thuis komt meerdere keren een beetje versterkt, en niet pas op het einde een heleboel?
 
Weer een paar grote annoyances gevonden:

Wanneer je een programma start bij uitzending gemist of tv-theek en hij start niet om technische redenen (als de streams van uitzending gemist er even uitliggen bijvoorbeeld) kom je niet terug in het info scherm van het programma, maar ga je terug naar live-tv en moet je dus 20+ keer drukken om weer bij UG te komen, de juiste dag/programma etc.

Wanneer de stream halverwege stopt om technische redenen, moet je onderbreken (dacht met stop of terug knop). In tegenstelling tot wanneer je in een normale situatie een stream stopt, vraagt hij bij opnieuw openen van de stream niet of je wilt beginnen waar je gebleven was.

Een (voor mij nog) hidden feature bij afspelen interactief: door het intoetsen van een cijfercombinatie ga je naar positie (cijfer)%van de lengte. Bij een film van 60 minuten ga je na intoetsen van 5 dus naar positie 3 minuten en intoetsen van 75 ga je naar 45 minuten.
 
Helaas moet ik toch opmerken dat je hier fout zit.
HDMI en dan met name de resolutie vanaf 720 is zeer gevoelig voor stoorpulsen van buitenaf.

De discussie is hier redelijk off topic dus ga ik er niet veel op in, maar als je een beetje Googled zie je juist dat sites als AVSForum, Engadget, Gizmodo en anderen hebben aangetoond met testen dat TOT 10 meter ook in 1080P de kwaliteit van een HDMI kabel geen zier uitmaakt. Tenzij je echt een defecte kabel hebt natuurlijk. Heb zelf zowel hele dure kabels (180 euro voor 3 meter) en goedkope (30 euro voor 3 meter) en zie echt geen verschil, ook niet in 10opP vanaf BluRay.
Zie ook bv https://gizmodo.com/gadgets/hdmi-cable-battlemodo/the-truth-about-monster-cable-part-2-268788.php
 
bij wie werk tv theek al met wel card je oude of de new kaart of moet bellen om te activeren wie kanme daar meer over vertellen .
Je moet de card gebruiken die je hebt opgegeven bij het aanmelden. Als je niets hebt opgegeven moet je de nieuwe gebruiken.
 
De discussie is hier redelijk off topic dus ga ik er niet veel op in, maar als je een beetje Googled zie je juist dat sites als AVSForum, Engadget, Gizmodo en anderen hebben aangetoond met testen dat TOT 10 meter ook in 1080P de kwaliteit van een HDMI kabel geen zier uitmaakt. Tenzij je echt een defecte kabel hebt natuurlijk. Heb zelf zowel hele dure kabels (180 euro voor 3 meter) en goedkope (30 euro voor 3 meter) en zie echt geen verschil, ook niet in 10opP vanaf BluRay.
Zie ook bv https://gizmodo.com/gadgets/hdmi-cable-battlemodo/the-truth-about-monster-cable-part-2-268788.php

Helemaal mee eens. Het signaal is digitaal door een HDMI kabel dus als de kabel niet goed is krijg je de bekende blokjes in je beeld. Als een HDMI kabel slecht is krijg je echt niet mindere zwarttinten in beeld.

Over de versterker is hierboven ook aangegeven, altijd zo dicht mogelijk bij de aansluiting aansluiten anders versterk je ruis. Heb ik duidelijk geleerd tijdens mijn telematica opleiding.
 
Over stoorpulsen bij de HDMI-kabel bij 720p gesproken. Ik was aan het opnemen, en toen kreeg ik lopende horizontale stoorbanden te zien. Toen ik de instelling wijzigde naar een lagere resolutie, was het weg. Na de opname even gecheckt, toen was het beeld weer prima bij 720p. Erg gevoelig allemaal dus (nog steeds zonder breedbandversterker!)

Even terug zeuren dan, als Ziggo zegt dat je die versterker ertussen moet zetten, waarom probeer je dat niet even? Dat ding krijg je niet voor niet mee geleverd.
 
Iemand nog een idee?? net de samsung PVR 850R weer aangesloten en die heeft perfect beeld. zowel analoog als digitaal. Maar het wil maar niet lukken goed digitaal beeld te krijgen met de Cisco. :(
Ik heb zelf ook dezelfde samsung ontvanger en heb op beide goed beeld.
De versterker heb ik rechtstreeks op de aansluiting in de meterkast aangesloten en vanaf daar gaat er een kabel vanaf middelste aansluiting naar de Cisco en de overige aansluitingen heb ik op de vierde aansluiting gezet. Voor die laatste maakt het niet veel uit waar je hem aan hangt.

Heb de cisco via mijn denon av versterker via HDMI op 1080i aan mijn TV hangen en de Samsung via scart rechtstreek aan de tv. Beide geven een goed beeld, alleen kan de cisco snelle bewegingen niet bijhouden.

Het beeld is iets fletser van kleur.
 
Vorig weekend de Cisco ontvangen. Direkt aangesloten en alles werkte naar behoren.
Na een week doet interactieve tv het niet meer. De provisioning status blijft op "even wachten" staan. Heb de box al gereset maar niets helpt. Kan het dus ook niet installeren, want dan geeft hij aan dat hij op de achtergrond bezig is. Maar met wat.
Iemand een idee hoe ik het weer aan de praat krijg?
 
DVD-subs

Een vraagje aan de Ziggo-medewerkers die hier meelezen. Laten we er van uit gaan dat het puur overmacht was dat Ziggo het bij Cisco (want USA, dus teletekst-onbekend) het niet voor elkaar kreeg een fatsoenlijk werkend teletekstsysteem op een toch duidelijk speciaal voor Ziggo ontwikkeld apparaat te krijgen.

Maar waarom dan niet vervolgens hier bij de centrale zo veel als mogelijk dvb-subs ingeschakeld? Heb je Cisco niet voor nodig. Bij Casema (en in dat gebied testen we dit apparaat) waren 2 jaar geleden zeer fraai vormgegeven dvb-subs te zien op Duitsland 1 en 2. Na enkele maanden weer uitgeschakeld. Maar het meest schrijnend is de uitschakeling van de dvb-subs van BBC1 en BBC-prime een jaar geleden. Dat dit niet door de BBC is gebeurd blijkt hier uit dat ze op BBC2, BBC3 en BBC4 wèl werken. (Kitharo /Anoiniem?) Over de Discoveries etc. heb ik geen overzicht, maar wellicht kan dat daar ook...

Een mogelijke snelle technische oplossing voor de algemene teletekstklacht(dus niet alleen subs) is de Cisco altijd de originele TT-beeldlijnen te laten doorgeven. Je kan nu een gedeelte van de tijd gewoon teletekst via je TV-afstandsbediening inschakelen.(je gebruikt dan dus de tt-module van de tv zelf, niet die van Cisco) En als je de TV via je Cisco AB bedient (installatie is 'n fluitje van een cent) zou dat alle bezwaren wegnemen, lijkt me. Nu valt na eeen tijdje het teletekst-signaal weg (of het is er eerst niet en dan weer tijdelijk) en dan kan je dat weer herstellen door het beeld stil te zetten en naar live-tv over te schakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan