• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat content security verhaal snap ik niet. De content is gecodeerd en word legaal gecodeerd door de AlphaCrypt ism de Ziggo smartcard. Ik zie het verschil niet met de ingebouwde cam's van de andere officiele decoders.

Heel simpel denk ik. Een PC of dreambox met Alphacrypt kun je aan je netwerk hangen om al je opnamen P2P op te gooien. Alle officiële decoders hebben die mogelijkheid niet, in alle officiële decoders wordt de ethernet optie angstvallig dichtgezet.
Ongetwijfeld trekken hackers daar zich weinig van aan, maar dit zal de reden zijn.
 
Ik kijk al anderhalf jaar en ik heb nog nooit een opname op p2p gezet. Enigste wat ik ooit online (niet p2p) heb gezet zijn +/- 5 screenshots ivm problemen/bug en een tweetal korte raw captures vanwege dezelfde reden. Dus het lijkt me een onzin-reden. Omdat je iets kan, wil niet zeggen dat je het ook doet. Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het wel doen, maar dat heb je overal mee. Daarbij komt dat dit soort controle de problemen alleen maar verschuift naar de andere kant.
 
Heel simpel denk ik. Een PC of dreambox met Alphacrypt kun je aan je netwerk hangen om al je opnamen P2P op te gooien. Alle officiële decoders hebben die mogelijkheid niet, in alle officiële decoders wordt de ethernet optie angstvallig dichtgezet.
Ongetwijfeld trekken hackers daar zich weinig van aan, maar dit zal de reden zijn.

Dan snap ik het nog steeds niet. Dan moet je een flinke upload hebben wil je die 8mbit Transport Streams realtime streamen. Gaat het om niet realtime dan kan je dat ook met een PVR, ff de harddisk aan je pc hangen en transcoden.

En bovendien, wie van de AlphaCrypt gebruikers zou dit kunnen/doen. En moet dan 99,9% van alle andere gebruikers hieronder lijden?
 
Dan snap ik het nog steeds niet. Dan moet je een flinke upload hebben wil je die 8mbit Transport Streams realtime streamen. Gaat het om niet realtime dan kan je dat ook met een PVR, ff de harddisk aan je pc hangen en transcoden.

Punt is dat ze door afwezigheid van een ethernet verbinding denken dat dat niet kan. Maar zoals gezegd, hackers of mensen die idd de PVR openschroeven en de HD eruit halen houd je toch niet tegen.
 
Punt is dat ze door afwezigheid van een ethernet verbinding denken dat dat niet kan. Maar zoals gezegd, hackers of mensen die idd de PVR openschroeven en de HD eruit halen houd je toch niet tegen.

Ja, en het openschroeven van een PVR en de hd aan je pc hangen is een stuk makkelijker dan de content netjes editen en transcoden.

Maar goed, ik geloof nog steeds niet dat ze ons AlphaCrypt gebruikers gaan blokkeren. Eigenlijk zouden we ze al kunnen aanklagen omdat ze NED 1,2 en 3 niet FTC doorgeven.
 
Punt is dat ze door afwezigheid van een ethernet verbinding denken dat dat niet kan. Maar zoals gezegd, hackers of mensen die idd de PVR openschroeven en de HD eruit halen houd je toch niet tegen.

Leuk idee, maar denk je dat die HD te lezen is met een PC?? Niet erg waarschijnlijk. Een Topfield PVR heeft een FAT12 formatering, en gelukkig is er een programmaatje voor een PC om hier mee om te kunnen gaan, maar standaard kan een PC er niets mee. Andere PVR's hebben echt onleesbare HD's ben ik bang, en zeker als ze 'goedgekeurd' zijn.
 
Leuk idee, maar denk je dat die HD te lezen is met een PC?? Niet erg waarschijnlijk. Een Topfield PVR heeft een FAT12 formatering, en gelukkig is er een programmaatje voor een PC om hier mee om te kunnen gaan, maar standaard kan een PC er niets mee. Andere PVR's hebben echt onleesbare HD's ben ik bang, en zeker als ze 'goedgekeurd' zijn.

En je denkt echt dat dat niet te hacken valt? Maar goed, das wat off topic.
 
Leuk idee, maar denk je dat die HD te lezen is met een PC?? Niet erg waarschijnlijk. Een Topfield PVR heeft een FAT12 formatering, en gelukkig is er een programmaatje voor een PC om hier mee om te kunnen gaan, maar standaard kan een PC er niets mee. Andere PVR's hebben echt onleesbare HD's ben ik bang, en zeker als ze 'goedgekeurd' zijn.

Dan valt op zich nog wel mee, er word toch meestal gebruik gemaakt van een bestaand filesysteem. En weet je zeker dat het FAT12 is? Dan is de maximale hd grote 16mb... lijkt me een beetje weinig, 16 seconden en hij is vol :-P

En dan nog, dit mag geen reden zijn om legale gebruikers met een AlphaCrypt af te sluiten. Dan breekt en de pleuris uit ben ik bang.
 
Dan valt op zich nog wel mee, er word toch meestal gebruik gemaakt van een bestaand filesysteem. En weet je zeker dat het FAT12 is? Dan is de maximale hd grote 16mb... lijkt me een beetje weinig, 16 seconden en hij is vol :-P

En dan nog, dit mag geen reden zijn om legale gebruikers met een AlphaCrypt af te sluiten. Dan breekt en de pleuris uit ben ik bang.

Als Ziggo besluit wat kleins te veranderen in hun codering dan hang je met het gebruik van AlphaCrypt. Ik ook trouwens met m'n CCcam, maar daar komen sneller updates voor uit dan AlphaCrypt. Ze moeten dan wel alle interne cam's updaten van hun "gecertificeerde" decoders... Dit zou wel eens de reden kunnen zijn dat AlphaCrypt gewoon blijft werken.

Gert.
 
Alle officiële decoders hebben die mogelijkheid niet, in alle officiële decoders wordt de ethernet optie angstvallig dichtgezet.
Niet allemaal hoor. :)
De Siemens PVR kan wel rechtstreeks naar het netwerk opnemen. (en naar USB met Fat16 of Ext2/3)

Maar TV opnames rechtstreeks op p2p gooien, wie zit daar nu echt op te wachten?
Daarbij komt nog dat vrijwel alles branded is met lelijke zender logos en in ons geval vaste NL subs. :lol:
Alleen bij recent premium VOD content kan ik me de bezwaren nog wel voorstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan