• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Robertj

Ik heb een desktop met Windows Vista en een mininote met Windows XP. Met Vista heb ik geen internet problemen. Sinds ik een brief heb gehad dat Ziggo 's nachts aan het netwerk zou gaan knutselen heb ik met mijn mininote verbindingsproblemen die ik daarvoor niet had. Wanneer ik mijn mininote aan sluit op de modem en opstart en vervolgens op internet explorer klik heb ik na een paar keer (op links) klikken geen verbinding meer. Er worden geen pagina's meer getoond door verbindingsproblemen. Die problemen had ik niet voordat er aan het netwerk is gewerkt. Toen kon ik nog gewoon het internet op. Nu dus niet meer. Als ik het rapport goed begrijp worden er verbindingsfouten gemmakt in HTTP, HTTPS en FTP. Ik geloof niet dat het aan mijn mininote ligt vanwege het feit dat ik eerst geen problemen had.
 
Als je met je ene pc geen problemen hebt, ligt het in elk geval niet aan je modem of verbinding.

Heb je wel het modem even uit en weer aangezet voordat je de netbook aanzette ??

Als je geen router gebruikt en direct de computer op het modem aansluit moet je de modem even resetten door het uit/aan te zetten voordat je een andere computer aansluit.

Dus bij computerwissel:
1 - oude computer netwerkkabel losnemen van modem
2 - modem uitzetten en weer aanzetten door spanning eraf te halen
3 - wachten tot het modem weer helemaal online is
4 - andere computer aansluiten en aanzetten

(Indien je een router gebruikt hoef je dit niet te doen.)
 
Haalo Cees,

Ik heb exact je aanwijzingen gevold maar ik heb na een paar keer klikken nog steeds verbindingsproblemen. Het beeldscherm is wit met de mededeling dat er verbindingsproblemen zijn.

Ik vind het toch vreemd. Ik had die problemen vorheen niet, niet voordat Ziggo aan het netwerk heeft gewerkt.
 
Na een paar keer klikken suggereert dat je eerst wel (even) verbinding hebt. Maar dat hoeft niet; het kan zijn dat je standaard homepage (grotendeels) in cache zit. Clear eventueel je cache en probeer het nog eens.

Zoek eens uit welk IP-nummer, netmask, gatewayadres, dns-server adres(sen) XP krijgt (en ook wat Vista krijgt ter vergelijking).

Is je mininotebook beschermd (volledig geupdate virusbeschermer en welke, volledig geupdate malwarebeschermer en welke, aanstaande firewall en welke)
want sommige malware kan ook heel vervelend doen.

Mees de Roo
 
Ik heb Avira Antivirus (free) geïnstalleerd. Die update automatisch wanneer ik de mininote aansluit en opstart. Ik heb Windows Firewall aan staan. Ik gebruik de mininote niet zoveel voor internet maar je moet soms toch wat updaten en dan kijk ik ook nog wel eens wat na. Verder heb ik er niets op staan.

Hoe leeg ik de cache en hoe kom ik achter IP-nummer, netmask, gatewayadres, dns-server adres(sen) enz? Ik ben daar niet zo in thuis.
 
gaat updaten van avira en b.v. het ophalen van mail wel goed, of breekt dat ook af?

Dubbel klikken op het icoontje van je verbinding (geeft status venster)
naar het tabblad support (het 2e tabblad; ondersteuning oid?)
knop details; dan krijg je alles.

Mees de Roo
 
Updaten van virusscanner gaat blijkbaar wel goed. Het programma geeft aan dat er een aantal updatefiles zijn gedownload.

Mail doe ik niet met de mininote. Dat doe ik thuis op de desktop. Ik heb geen mobiel internet voor mijn mininote. Daarom sluit ik hem thuis af en toe even aan om windows te laten updaten. Ik kijk er dan wel meteen soms wat dingen mee na op het internet maar ik gebruik de mininote hoofdzakelijk zonder mobiel internet. Ik wil hem alleen wel genoeg beveiligd hebben wanner ik hem thuis op het internet aansluit. De rest doe ik thuis op mijn desktop met een goed internet security pakket (GData).
 
Het ziet er naar uit dat de verbinding steeds verbroken wordt. Wanneer ik geen verbinding meer heb en ik dubbelklik op het verbindingspictogram, tabblad ondersteuning dan wordt er weer gegeven dat de verbindng in orde is. Ik moet echter op 'herstellen' klikken om weer verbinding te krijgen. Dan gaat het weer even en paar minuten goed en dan is er weer een verbindingsprobleem

Ik stuur je de gegevens persoonlijk in een PB. Hoe kan ik afbeeldingen invoegen vanaf de computer?
 
ik denk dat je netwerkkaart geen uniek mac-adres heeft.

na de werkzaamheden, had ik dit namelijk ook.
ik heb toen het fysieke adres van mijn netwerkkaart gewijzigd.

sindsdien geen probleem meer.

evt. zou je er ook een router tussen kunnen zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan