nas

  1. M

    Seagate personal cloud NAS maakt geen contact met router

    Een paar weken geleden heb ik mijn Seagate NAS losgekoppeld van de Ubee-router en mee op reis genomen in de hoop dat ik hem rechtstreeks aan mijn pc zou kunnen koppelen. Dat is niet gelukt maar bij terugkomst thuis doet ie nu niets meer als ik hem aansluit aan de router. D.w.z. het lampje...
  2. Bernd

    Opnamebestand geeft Teletext op smart-TV

    Met een 5050-C heb ik een programma opgenomen. Het .ts bestand heb ik naar de pc overgezet (via FTP). Wanneer ik dit bestand op de pc aanklik heb ik prima beeld en geluid. Na opslag van het programma op een NAS of op een USB-stick, krijg ik bij het afspelen op mijn nieuwe Sony smart-TV na enige...
  3. M

    Synology NAS & OpenVPN: ipleak voorkomen

    Hallo, Ik heb een synology nas met waarop download station draait. Tevens maak ik gebruik van een VPN (PrivateInternetAccess) welke ik succesvol geconfigureerd heb op de Synology NAS. Echter, als de verbinding met de VPN verbroken wordt, wordt mijn ISP IP zichtbaar. De meest simpele manier om...
  4. H

    Port Forwarding icm Synology NAS212 (VPN L2TP/IP-SEC)

    Ik snap er niks meer van. Ik heb VPN server op mijn NAS (Synology212) ingesteld als L2TP/IPSec. Hiervoor moeten de poorten 500,1701 en 4500 (UDP) worden geforward in mijn Ubee3200 Modem-Router. Heb een statisch adres voor mijn NAS opgegeven. Dat heb ik volgens mij goed gedaan, echter probleem is...
  5. 4

    TC7210 NAS: externe harddisk of USB stick aansluiten

    Ik zal wel dom zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar om bestanden die op een externe harddisk of USB stick staan te sharen op mijn interne netwerk via de Technicolor TC7210 NAS functionaliteit. Als iemand een bruikbare handleiding weet te vinden hou ik me aanbevolen. Eerste stap: welke...
  6. W

    NAS instellen TC7210 voor extern benaderen

    Sinds enige tijd heb ik een TC7210. De TC7210 heeft de mogelijkheid om via de NAS in het netwerk de USB te benaderen. Via mijn HOME-netwerk lukt dit. Nu ben ik aan het zoeken naar de benodigde instellingen om ook van buiten mijn eigen netwerk deze NAS te benaderen. In diverse fora zie ik...
  7. U

    Late aanmelding NAS op laptop en TV

    Als ik mijn laptop aanzet, dan duurt het enige tijd voordat de NAS herkend wordt in mijn LAN. Een ander apparaat, een SONOS, wordt wel direct herkend in het LAN (onder het NETWERK in mijn verkenner) Hetzelfde gebeurt als ik mijn smart TV aanzet: de SONOS wordt onmiddellijk herkend maar voordat...
  8. F

    TC7210 NAS disk

    TC7210 NAS disk en media server ervaringen Afgelopen maand een TC7210 gekregen, en nu wil ik een disk aan de modem hangen om het Ziggo NAS te laten werken. Dat aankoppelen is gelukt maar nu: wat voor disk format dan? Nergens documentatie. Hoe moet de disk zijn gepartitioneerd? Ik nam een 250G...
  9. P

    Verbinding met NAS continue verbroken

    Hoi allemaal, Ik heb sinds kort ook internet via Ziggo. Heb mijn ubee modem/router geinstalleerd. Mijn synology NAS heb ik een vast IP adres gegeven en bedraad aangesloten op de router. In de router handmatig de juiste poorten geforward. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is het...
  10. R

    NAS onzichtbaar in netwerk

    Rechtstreeks op mijn UBEE EVW321B modem heb ik een Netgear NAS Duo aangesloten. De NAS is echter niet zichtbaar in het netwerk (niet met een ip scanner en ook niet in windows verkenner). Als oplossing dacht ik aan toekenning van een statisch IP-adres. Het MAC Address daarom ingevoerd en een...
  11. K

    To DHCP or not to DHCP

    Hallo, Vorige week heeft de monteur van Ziggo Zakelijk de Ziggo Cisco Wifi modem.router geplaast en internet naar zakelijk omgezet. Op de plek van de Cisco zat eerst een Ubee bekabelde modem. Het is ingericht volgens schets...
  12. 2

    NAS via Router en Accesspoint bereiken

    Hallo allemaal, Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuw accesspoint, omdat ik de draadloze verbinding van mijn Ziggo router niet toereikend vond om Wifi in mijn huis mee te versturen. Voorheen had ik op de 1e verdieping nagenoeg geen bereik meer (modem staat op de begane grond) en met het...
  13. LittleBit

    Hoe de medialist updaten ?

    De Humax IHDR-5200 werkt hier prima. Ik heb een Samsung smart-TV op de HMDI aangesloten. Daarnaast gebruik ik een Netgear RN104 als NAS/DLNA-mediaserver. De Humax kan ik gebruiken als -beperkte- mediaplayer voor de videofiles op de mediaserver (mbv RC; Media; Opslagruimte) Dat werkt. Als ik dan...
  14. M

    D-link router achter Ubee EVW 321b

    Beste, Wellicht voor sommige een simpele vraag maar ik kom er niet uit. - Ubee EVW 321b Wi-Fi modem. - D-link DIR-655 router. - Afstand 75 mtr (ja je leest het goed, oude school namelijk) - Router functie Ubee ingeschakeld. - READYNAS DUO aangesloten op het Ubee modem op LAN 1 Als...
  15. LittleBit

    iHDR5200 doet geen mappen van media-server

    Heb een iHDR5200. Met media-knop kom ik in het bekende Media/video-overzicht van de HDD. Als mijn iHDR5200 een stief kwartiertje aanstaat, heeft hij ook mijn NAS(Netgear RN104) gevonden, die ik als media-server(DLNA) gebruik. Op dat moment kan ik na Media met de blauwe knop op de RC kiezen voor...
  16. A

    Niet spoelen bij afspelen vanaf netwerk

    Ik heb een Humax 5200c recorder, waarmee ik videos van mijn netwerk kan afspelen (in dit geval vanaf een NAS, een WD My Book Live 3TB). Dit werkt best goed, maar bij het afspelen van een video kan ik niet vooruit of achteruit spoelen. Dit is erg onhandig, heeft iemand hier een oplossing voor /...
  17. A

    NAS niet zichtbaar via accesspoint

    Ik heb sinds kort een Ziggo alles-1-in abbonnement, dat prima werkt. Het enige probleem is dat het wifi signaal van de Ubee modem niet erg sterk is, en daardoor niet in het hele huis werkt. Ik heb daarom een Icidu 300N wireless router via een utp kabel aangesloten en als access point ingesteld...
  18. M

    Qnap NAS koppelen aan Ubee

    Ik ben in het bezit van een NAS van Qnap en heb deze bedraad gekoppeld aan Ubee modem...Nu is de NAS niet zichtbaar in mijn draadloze netwerk in huis. Op welke manier krijg ik de NAS zichtbaar in mijn netwerk thuis? Welke instellingen moet ik aanpassen...(ben niet thuis in de materie...) Dingen...
  19. L

    NAS en Plex media server

    Mijn 5200c zit in mijn netwerk thuis, verbonden via ethernet. In mijn netwerk zit ook een NAS, een NetGear ReadyNAS Ultra 2. Op deze NAS heb ik een share 'media' gemaakt waarvoor ik op de NAS DLNA heb aangezet. Ik deel 3 mappen van de share: videos, music en pictures waar respectievelijk films...
  20. B

    instelling Ubee bij gebruik newsgroep via Synology

    Ik ben een nieuwe gebruiker van nieuwsgoepen en loop nu vast.... Als ik met het programma SuperNZB files ga downloaden via mijn pc, dan gaat dat prima. Als ik echter met dezelfde instellingen via mijn NAS (Synology 106e) een NZBfile wil downloaden blijft deze op 0 staan. Zou het kunnen...
Terug
Bovenaan