Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 februari 2008, 16:28
mlensen's schermafbeelding
mlensen mlensen is offline
Junior Member

Standaard alphacrypt classic

Verleden week heb ik een Alphacrypt Classic gekocht via ebay. Ik krijg deze niet aan de praat. In mijn TV (Sony KDL 32D3000) lijkt deze kaart niet herkend te worden. Hoe kan ik zien welke firmware versie op de Alphacrypt staat? Mijn laptop herkent wel een nieuw device, maar op een of andere manier zijn de drivers niet ok. De upgrade-tool van Alphacrypt zegt dat er geen module herkend wordt, ook niet na het installeren van de Alphacrypt drivers.
Met welke software kan ik achterhalen welke firmware aanwezig is? Zouden de drivers van Alphacrypt voldoende moeten zijn voor XP? En hoe kan ik de firmware dan eventueel updaten (misschien werkt de tool wel met de juiste drivers)?
Iemand die me op weg kan helpen?
Alvast bedankt!

Marcel
Oud 1 maart 2008, 09:48
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

De versie informatie van de AlphaCrypt Classic CAM moet je gewoon via het menu van de TV kunnen uitlezen. Mogelijk moet je eerst de TV via de afstandsbediening in digitale modus zetten om onderstaand Instellingen CA-module menu te benaderen:

Als dat menu niet valt op te roepen zit misschien de AlphaCrypt verkeerd om in het Common Interface slot of is niet goed aangedrukt:

De tweede foto toont de volledig aangedrukte AlphaCrypt Classic CAM in het Common Interface slot.

Als alles er goed inzit en toch kan je via het digitale menu van de TV de AlphaCrypt Classic CAM niet benaderen dat is de kans groot dat de AlphaCrypt Classic CAM kapot is. Iedere CAM wordt namelijk altijd uitgeleverd met een firmware versie aanboord, dus die versie moet je kunnen uitlezen.

Er bestaat voor zover mij bekend geen algemene PC software waarmee je het menu van de AlphaCrypt Classic CAM via een gewoon PCMCIA slot kan benaderen en uitlezen. Dat lukt alleen met een DVB PC-TV kaart met Common Interface slot en de software behorende bij de PC-TV kaart.
Oud 4 maart 2008, 15:09
Junior Member

Standaard

Bedankt Archie!
Ik ben bang dat de Alphacrypt dan inderdaad defect is. Zijn er manieren om dit te testen? Zijn er bedrijven die dit voor je kunnen doen?

Marcel
Oud 11 maart 2008, 15:08
kido's schermafbeelding
kido kido is offline
Junior Member

Standaard

Breng maar even langs bij botman multimedia Hoorn.

vraag even naar jasper (ik ben woensdag vrij)

dan test ik hem wel even
Oud 13 maart 2008, 11:29
Junior Member

Standaard

Hoi jasper,

Ik vind het tof dat je dit aanbied, maar Hoorn is voor mij helaas geen optie. Ik woon in de buurt van Utrecht. Zou er hier in de omgeving niet een zaak zijn waar ze kunnen testen?
Wel bedankt voor je aanbod!

Marcel
Oud 13 maart 2008, 15:48
Esy ®'s schermafbeelding
Esy ® Esy ® is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco EPC3928
DTV: Humax iRHD-5200C / Samsung UE46F8000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mlensen
Hoi jasper,

Ik vind het tof dat je dit aanbied, maar Hoorn is voor mij helaas geen optie. Ik woon in de buurt van Utrecht. Zou er hier in de omgeving niet een zaak zijn waar ze kunnen testen?
Wel bedankt voor je aanbod!

Marcel
Zo servicegericht zijn ze gewoon bij Botman.

Maar alle "gekheid" op een stokje, ik denk dat als je even bij RAF in Utrecht binnenloopt ze hem ook wel voor je willen testen.

Eric
Oud 2 april 2008, 12:42
4henri's schermafbeelding
4henri 4henri is offline
Junior Member

DTV: Alphacrypt
Smile Alphacrypt

ook ik heb een sony 32 D3000 met Alphacrypt CAM echter rtl 4 5 6 7, Rtv NH en nog enkele kan ik niet ontvangen de rest geen probleem.
Ik de weken dat ik volledig de digitale zender kon ontvangen had ik met regelmaat wel eens ontvangst van deze zenders.

Sony /Alphacrypt / en multikabel legt het probleem bij de ander neer.

Weet iemand wat ik nu kan doen???

vriendelijke groeten
Oud 2 april 2008, 17:34
lotsofjazz's schermafbeelding
lotsofjazz lotsofjazz is offline
Senior Member

DTV: FloppyDTV C/CI
Standaard

lijkt op slechte ontvangst van het signaal.

Andere coax kabel en goed afgeschermde pluggen(helemaal van metaal) helpt in zo'n geval.. Is er bij jou een manier om te kijken of het signaal goed is?

Ik had dit verschijnsel vorige week ook, de ene zender wel de andere niet, bij het scannen van de kanalen kon ik zien dat het signaal niet 100% was, maar ergens tussen de 0% en 40%, slechts een enkele gaf meer dan 70%. Nadat ik de 15 meter lange coax kabel van de meterkast naar de wandcontactdoos had vervangen door eentje van iets betere kwaliteit (Hirschman) en ook de pluggen door goed afgeschermde metalen exemplaren en ten slotte ook nog een signaalversterker had geinstalleerd, .. was het probleem verholpen en kon ik alle zenders vinden en kijken, 100% ontvangst op alle kanalen.

Ik was slechts 30 euro kwijt voor de coax en de pluggen, de signaalversterker is misschien niet eens nodig, maar die had ik al eerder aangeschaft (15 euro bij de gamma).

Het was de investering dubbel en dwars waard.

Lots
Oud 2 april 2008, 22:51
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4henri Bekijk bericht
ook ik heb een sony 32 D3000 met Alphacrypt CAM echter rtl 4 5 6 7, Rtv NH en nog enkele kan ik niet ontvangen de rest geen probleem.
De RTL's zitten met zijn allen in een transportstroom, met (dacht ik) nog wat kleinere zenders (qua bitrate) erbij. Het lijkt er dus op dat je problemen hebt met één frequentie. Probeer eens de tip van hierboven. Als dit niet helpt, en het ook met een korte kabel niet werkt, is het geleverde signaal van MK niet voldoende.
Oud 5 april 2008, 21:45
topmusic's schermafbeelding
topmusic topmusic is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: CI+ Modul
Standaard

De huidige versie firmware = 3.14 van alphacrypt classic.

Updaten gaat ook via een satelliet ontvanger de afgestemd word op ORF1 van de hotbird op 13graden oost.

Als de module goed is zal na herkenning de cam worden geupgraded naar de nieuwe versie.
De versie die erin moet staan om te updaten is fw 3.02

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten