Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 maart 2009, 21:52   #42
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Ter info:
Wij hadden tot een paar weken terug in het provisioning systeem van Multikabel een leasetijd van 40 dagen.

Sinds 2 weken hebben we het nieuwe provisioningsysteem in gebruik wat net zoals bij @home een leasetijd van 7 dagen heeft. Op zich maakt dat niet uit, want als je router normaal de lease vernieuwd na 3.5 dag blijft hij gewoon doorlopen. Ik hield zelfs het bestaande ip-adres wat ik al ongeveer 2 jaar heb.
Oud 30 juni 2009, 21:25   #43
haykeh
Junior Member

haykeh's schermafbeelding
Standaard

Bij mijn Edimax router krijg ik een lease
van 604800 seconden
In minuten is dat dan 10080
En dat is dan weer 168 uur,
wat gelijk is aan 7 dagen.

Bij een gebruikelijke DHCP Request zal de router op de helft van zijn lease tijd een Renew doen. Dus na 3,5 dag.
Mocht dit fout gaan dan blijf je wel je ip adres behouden.
Als dan de helft van de helft (op 3/4) weer verlopen zal de router weer een Renew doen. Dit zal enkele keren gebruiken (niet oneindig keer de helft van) totdat de lease time is verstreken.

Als ziggo je ip adres wil veranderen omdat bv de adressen in de (Ziggo)reeks op zijn, zullen ze nu 3,5 dag moeten wachten tot alles een nieuw ip adres heeft. Of een paarde middel inzetten. (3 seconden geen internet verbinding).

Harrie
haykeh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 12:53   #44
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Berichten over dhcp Ziggo en Juniper router zijn verplaatst naar een eigen-topic. Zie hier
Oud 1 oktober 2009, 10:29   #45
Isis
Senior Member

Isis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krissie Bekijk bericht
Juist dat dacht ik ook vanmorgen bij het lezen van dit bericht haha.

Toch bedankt voor je respons. Ik heb intussen een nieuwe router gekocht en ben nu al een tijdje in de lucht zonder problemen.

Ik heb vooraf contact opgenomen met Sitecom (dit merk wordt min of meer geadviseerd door Ziggo) en een leuk gesprek gehad met een medewerker daar.

Hij wist mij te melden dat Sitecom een periode bijna overwerkt is geweest door Ziggo maar dat het de laatste tijd rustiger is geworden. Ook wist hij me te vertellen dat Ziggo haar IP adressen inderdaad anders uitdeelt dan Casema en dat oudere routers daar dan ook inderdaad soms niet goed mee om kunnen gaan.

Jammer dat niemand bij Ziggo me dat in de afgelopen maanden heeft kunnen vertellen. Dat had me enorm veel stress, geld en energie gescheeld.
Het probleem is dat de gemiddelde THD'er dit domweg niet weet, omdat het niet verteld wordt. Het enige dat wij weten is: het werkt rechtstreeks op het modem wel, zoek het zelf maar uit. Klinkt oneerbiedig, maar dan is het aan de klant om te kijken waar het misgaat.
Maar nu ik dit weet kan ik hier mijn voordeel mee doen, dus dank voor de info
Oud 1 oktober 2009, 10:37   #46
Spartagek
Senior Member

Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Dat Ziggo dit niet wist / weet is niet aan Ziggo om dit mede te delen

Ik mag ervan uitgaan dat het uitdelen van IP-adressen een standaard procedure is, waar niet veel keuze 's in zijn (DHCP) evt op naam of macadres

Dat de Sitecom de enige firma is met routers die dus niet juist ge-adresseerd worden, lijkt mij dan te zoeken bij Sitecom, zij hebben hun protocol niet 100% juist ingevoerd, en schuiven het dus nu af naar Ziggo

ik zie nu al de (klaag)verhalen op/over de HD van Ziggo

* Sitecom zal zijn firmware's moeten aanpassen met de juiste code's anders missen ze de bus, en gaat iedereen naar de andere merken
Spartagek is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 19:02   #47
Swetsenegger
Senior Member

Swetsenegger's schermafbeelding
Standaard

Sitecom heeft al geruime tijd voor enkele modellen routers een firmware update op de website staan welke de routers compatible maakt met de laatste wijzigingen op het ziggo netwerk.
Swetsenegger is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 19:07   #48
.Antaeus.
Inactieve account

.Antaeus.'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swetsenegger Bekijk bericht
Sitecom heeft al geruime tijd voor enkele modellen routers een firmware update op de website staan welke de routers compatible maakt met de laatste wijzigingen op het ziggo netwerk.
Als je medewerker bent van Sitecom e.d. moet je dat even kenbaar maken bij de forumleiding

Grapje uiteraard, maar je neemt het zo erg voor ze op.
.Antaeus. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 19:08   #49
Swetsenegger
Senior Member

Swetsenegger's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door .Antaeus. Bekijk bericht
Als je medewerker bent van Sitecom e.d. moet je dat even kenbaar maken bij de forumleiding

Grapje uiteraard, maar je neemt het zo erg voor ze op.
Ik werk er dan ook
Swetsenegger is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 19:12   #50
.Antaeus.
Inactieve account

.Antaeus.'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swetsenegger Bekijk bericht
Ik werk er dan ook
Ja, dat was te merken. Ik 'beschuldig' iemand niet zomaar van 'fanboy gedrag'

Maar uh, ik ben het overigens niet met je eens dat ze ineens zoveel beter zijn geworden. Er zijn nog genoeg steken die ze hebben laten vallen en ja, dat gevalletje aanbieding Sitecom-router bij Alles in 1 Extra die de toekomstige snelheid van 120Mbit/s WAN <> LAN niet aan kan? Dat was toch wel ernstig, al valt Ziggo daar ook heel veel te verwijten.
.Antaeus. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten