Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 oktober 2008, 14:02   #11
Dark Angel
Senior Member

Dark Angel's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helpdesk medewerker Bekijk bericht
Het probleem met routers en het resetten ervan komt door het volgende probleem wat binnenkort verleden tijd is.

Iedereen die op internet wil heeft een zogeheten IP adres nodig.
Dit IP adres wordt verstrekt door de Provider, in dit geval Ziggo. Op het moment dat u geen router gebruikt zult u ook geen problemen ondervinden. Zodra u de pc aanzet, zal dit verzoek automatisch worden verzonden naar Ziggo en heeft onze (DHCP) server u een IP adres (Telefoonnummer om te internetten). Dit adres heeft een bepaalde levensduur. Dit kan 1 dag, 1 maand of soms jaren hetzelfde blijven.

Uw computer staat niet dag en nacht aan, en bij het aanzetten zal de computer ook steeds weer vragen wat zijn adres is om te kunnen internetten.

Bij een router ligt dit anders. UW router staat dag en nacht aan, en mocht er een nieuw telefoonnummer (ip adres) voor u klaar liggen, is het aan de router om dat over te nemen. De router heeft dat echter niet altijd door. Dit is niet alleen de schuld van de router, maar ook deels de schuld van Ziggo die soms te laat is met antwoorden. Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. Andere routers geven het op en zeggen " zoek het maar uit met je Ip adres" lokaal bent dan wel tot uw router verbonden, maar uw router niet meer met Ziggo.

Op het moment dat de stroom van de router haalt en deze na 10 seconden terugstopt in het contact zal de router opnieuw verbinding zoeken, wat dan meestal wel lukt.

Hoe gaat ziggo dit oplossen?

Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
Ik heb een oplossing voor Ziggo: geef iedereen een vaste ip adres!!!!!!!

Waarom doen jullie dat niet? Ik heb XS4ALL internet account, ik GA naar ziggo internet abonnement overstappen ALS ze vaste ip adres geven.

Dynamische ip adres is zoooo ouderwets , want je kunt geen telefoon boek invoeren met dynamische ip adressen he? Daarom heeft iedereen bij KPN een vaste telefoon nummer , Bij ziggo niet???????
Dark Angel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 14:10   #12
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Zolang we niet over zijn naar IPv6 zijn IP adressen schaars en daarom kostbaar. Een vast IP adres kost domweg te veel. Dan moet je een zakelijke account nemen.

Zo goed als geen enkele consumenten ISP heeft nog vaste IP adressen. Ook XS4All niet.

Wel is het zo dat je IP adres naar mijn ervaring amper wijzigt. En je hebt natuurlijk nog altijd zoiets als DynDNS.com waarmee je bijna alle nadelen van geen vast IP adres gratis kan oplossen.
xahmol is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 15:41   #13
Dark Angel
Senior Member

Dark Angel's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Zolang we niet over zijn naar IPv6 zijn IP adressen schaars en daarom kostbaar. Een vast IP adres kost domweg te veel.
Waarom kost het dan zo veel?

Citaat:
Zo goed als geen enkele consumenten ISP heeft nog vaste IP adressen. Ook XS4All niet.
Waarom zijn ze nog niet op IPv6 overgestapt? Ik heb het schaars niet eens gemerkt...
Dark Angel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 16:54   #14
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark Angel Bekijk bericht
Waarom kost het dan zo veel?
Waarom zijn ze nog niet op IPv6 overgestapt? Ik heb het schaars niet eens gemerkt...
ISPs kopen IP adressen in blokken. En die blokken zijn steeds schaarser nu de IPv4 adressen in rap tempo opraken. En schaarser betekend duurder. Dus heeft een ISP een behoorlijke prikkel om minder IP adressen te kopen dan zij klanten heeft omdat toch nooit 100% van de klanten tegelijk online is.
Al vraag ik me wel af hoe dat zit met het feit dat mensen steeds vaker een router hebben en dus wel 24/7 een IP adres vragen. Maar zolang dat niet voor alle klanten geld kun je nog steeds x% besparen op het aantal in te kopen IP adressen.

En waarom IPv6 nog niet geimplementeerd is? Omdat iedereen en alles dat dan moet doen. Alle PCs, routers, etc moeten IPv6 geschikt zijn dan. En daar zijn we voorlopig nog niet.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ipv6 of http://www.computable.nl/artikel/ict...t-gesteld.html
xahmol is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 18:10   #15
Mart
Senior Member

Mart's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
ISPs kopen IP adressen in blokken. En die blokken zijn steeds schaarser nu de IPv4 adressen in rap tempo opraken. En schaarser betekend duurder. Dus heeft een ISP een behoorlijke prikkel om minder IP adressen te kopen dan zij klanten heeft omdat toch nooit 100% van de klanten tegelijk online is.
Al vraag ik me wel af hoe dat zit met het feit dat mensen steeds vaker een router hebben en dus wel 24/7 een IP adres vragen. Maar zolang dat niet voor alle klanten geld kun je nog steeds x% besparen op het aantal in te kopen IP adressen.
ISPs kopen geen IP adressen, ze vragen ze aan. Wereldwijd is IANA belast met de taak de addressen te verdelen, zij verdelen de addressen over de "regiokantoren" (voor europa is dat RIPE NCC). Als ISP dien je een verzoek in om een subnet of blok te mogen voeren. Dit verzoek wordt goed gecontroleerd en eventueel toegewezen met een blok. Marktwerking is wel voorgesteld als uitstel van executie voor ipv4, maar dit stuitte op zoveel bezwaren dat er nooit werk van is gemaakt.
Mart is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2008, 21:07   #16
Helpdesk medewerker
Junior Member

Helpdesk medewerker's schermafbeelding
Standaard Antwoord op Router vraag

Beste Barking Pumpkin,

Als ik de verhalen mag geloven van onze afdeling Network operations, zijn deze hier op dit moment mee bezig en zelfs aan het testen. Ik verwacht dat de software binnen een aantal maanden naar elk modem zal worden toegeschreven als de testen goed zijn.

Uit mijn eigen ervaring (dan spreek ik niet uit naam van Ziggo), heb ik tot op heden nog nooit problemen ondervonden met Belkin routers (de normale 54G editie) Deze hebben een stabiele interface op het router gedeelte draaien welke direct na uitval opnieuw opstart.

Dit zijn de antwoorden die ik je op dit moment kan geven. Doe er je voordeel mee.

Groet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barking Pumpkin Bekijk bericht
Ik stap binnenkort over van XS4ALL naar een alles-in-een Ziggo abonnement. Wil ivm. goede wireless dekking overstappen naar wireless-N/MIMO technologie, en dacht de Linksys WRT160N aan te schaffen (mijn Linksys WAG200G adsl modem/router kan ik niet meer gebruiken), tot de winkelier me waarschuwde voor allerlei problemen icm. een Ziggo (Motorola) cable modem. Ik ben nu inderdaad al verschrikkelijk veel artikelen met ellende over resetten van routers gelezen, en vraag me af of ik er goed aan heb gedaan om over stappen naar Ziggo (...).

"Binnenkort (wanneer ?) behoort dit probleem tot het verleden." Waar komt die informatie vandaan die je hier post ? En wanneer staat die Ziggo "fix" dan gepland om uitgerold te worden ?

"Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. "
Welke routers zijn dat dan, of over welk feature/capability moet zo''n router beschikken wil ie stabiel internet blijven leveren in een huidige Ziggo configuratie ? Is dat (instelbare ?) timing, of een retry counter ?

Ik kan nog kiezen om een goede router aan te schaffen..... dus als ik hier op kan selecteren, dan doe ik dat uiteraard. Graag advies.

Thanks!
================================================== ==
Helpdesk medewerker is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2008, 16:46   #17
Crichton
Member

Crichton's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helpdesk medewerker Bekijk bericht
Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
Is dat niet een beetje een rare oplossing ? De netwerk poort 3 seconden uitschakelen is niet echt een elegante oplossing, ik zou het zelfs een paardemiddel willen noemen. Voldoen jullie DHCP servers wel aan de RFC voor DHCP ??

http://www.ietf.org/rfc/rfc2131.txt
Crichton is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2008, 12:37   #18
Excalibur
Senior Member

Excalibur's schermafbeelding
Standaard

XS4ALL claimt trouwens wel op hun website dat ze bij ADSL vaste IP-adressen verlenen.

Maar of je nou een dynamisch of vast IP-adres heb, op zich 9 van de 10 "nadelen" van een dynamisch IP adres zijn gemakkelijk te omzeilen. Neem dyndns. En zo dynamisch is een IP-adres bij ziggo nu ook weer niet, mensen die weken cq maande hetzelfde ip-adres houden is niet ongewoon als ik zo het forum lees.

Excalibur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 07:00   #19
messed-up
Senior Member

messed-up's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
En zo dynamisch is een IP-adres bij ziggo nu ook weer niet, mensen die weken cq maande hetzelfde ip-adres houden is niet ongewoon als ik zo het forum lees.
Ik heb sinds ik op mijn huidige adres woon slechts 2 keer een ander IP-adres gekregen in 3 jaar waarvan 1 verandering door toen nog @Home is geforceerd i.v.m. snelheidsproblemen. Mijn huidige IP-adres heb ik al zo`n 1,5 jaar.
Ziggo/@Home is hier zeker niet erg dynamisch.
messed-up is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 11:53   #20
Joop558
Senior Member

Joop558's schermafbeelding
Standaard

Ik heb net een Eminent router EM4420 gekocht.
Ik ga hem morgen aansluiten.
Heeft iemand met deze router ervaring?
Heeft deze ook het ip probleem of is dit een goede router die zijn werk doet zoals het hoort?
Joop558 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten