Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2007, 09:55
Thomas's schermafbeelding
Thomas Thomas is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Bovenknolletjesdam - Multikabel
Ziggo Internet: Alles in 1 - Extra
DTV: DCB-9401R
Berichten: 671
Standaard Stappenplan bij Nieuwe router !

Heb je een nieuwe router gekocht? Nu geen internet meer? Volg hier het stappenplan..

Stappenplan:

1: Reset het modem, stekker er uit en er in doen. (30 Sec wachten)
2: Haal de spanning van de router
3: Reset het modem
4: Start de router weer
__________________
I'm a healer,
I replenish your lost health.
If you are standing in a fire, you are stupid.
I can't heal stupid.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2008, 14:46
Daniel Breslauer -NETGEAR's schermafbeelding
Daniel Breslauer -NETGEAR Daniel Breslauer -NETGEAR is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Locatie: NETGEAR Technical Support
Ziggo Internet: NETGEAR Technical Support
Berichten: 1
Standaard

En is de router van Netgear? Neem dan contact met ons op, contactgegevens hieronder.
__________________
NETGEARTechnical Support
>> http://www.netgear.nl <<
Kabelrouters, draadloze routers, (draadloze) netwerkkaarten, switches, en andere apparatuur.
Ondersteuning en informatie: Nederlandse helpdesk bereikbaar Ma t/m Vr 9:00 - 18:00 via 020 - 568 29 87.
Voor snelle afhandeling van uw vraag: gelieve uw klantnummer of het serienummer van uw apparaat bij de hand te houden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2008, 14:58
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Discussie over throughput routers verplaatst naar eigen topic in router forum
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2008, 01:05
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel Breslauer -NETGEAR Bekijk bericht
En is de router van Netgear? Neem dan contact met ons op, contactgegevens hieronder.

Tenzij je de Netgear van @Home hebt (zie de sticker onderop de router). Netgear kan je dan niet helpen, maar de @Home Klantenservice wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juni 2008, 08:04
Twinsisterjoyce's schermafbeelding
Twinsisterjoyce Twinsisterjoyce is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 juni 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: router via benedenburen
DTV: geen idee
Berichten: 3
Standaard

ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2008, 11:17
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinsisterjoyce Bekijk bericht
ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?
Koop je dan elke dag een nieuwe router? (want daar ging dit topic over)

Heb je iets anders met je router, meldt dan even wat in een eigen topic, misschien kan iemand je helpen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2008, 19:31
Bordewolf's schermafbeelding
Bordewolf Bordewolf is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Locatie: @home Cogas-gebied
Ziggo Internet: Internet Regelmatig
DTV: Nokia
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinsisterjoyce Bekijk bericht
ja dat is leuk en aardig en werkt ook wel (tijdelijk) maar is het normaal dat we de router onderhand minimaal eens per dag op die manier moeten resetten?

Dit klopt. ik hoor steeds meer klachten van mensen bij @home waarbij met name bij draadloze verbindingen de verbinding opeens wegvalt (met name de internetverbinding). De routerverbinding blijft vaak wel bestaan. Wat is hier aan de hand ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 oktober 2008, 02:14
Helpdesk medewerker's schermafbeelding
Helpdesk medewerker Helpdesk medewerker is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Casema
Berichten: 11
Standaard Router probleem antwoord

Het probleem met routers en het resetten ervan komt door het volgende probleem wat binnenkort verleden tijd is.

Iedereen die op internet wil heeft een zogeheten IP adres nodig.
Dit IP adres wordt verstrekt door de Provider, in dit geval Ziggo. Op het moment dat u geen router gebruikt zult u ook geen problemen ondervinden. Zodra u de pc aanzet, zal dit verzoek automatisch worden verzonden naar Ziggo en heeft onze (DHCP) server u een IP adres (Telefoonnummer om te internetten). Dit adres heeft een bepaalde levensduur. Dit kan 1 dag, 1 maand of soms jaren hetzelfde blijven.

Uw computer staat niet dag en nacht aan, en bij het aanzetten zal de computer ook steeds weer vragen wat zijn adres is om te kunnen internetten.

Bij een router ligt dit anders. UW router staat dag en nacht aan, en mocht er een nieuw telefoonnummer (ip adres) voor u klaar liggen, is het aan de router om dat over te nemen. De router heeft dat echter niet altijd door. Dit is niet alleen de schuld van de router, maar ook deels de schuld van Ziggo die soms te laat is met antwoorden. Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. Andere routers geven het op en zeggen " zoek het maar uit met je Ip adres" lokaal bent dan wel tot uw router verbonden, maar uw router niet meer met Ziggo.

Op het moment dat de stroom van de router haalt en deze na 10 seconden terugstopt in het contact zal de router opnieuw verbinding zoeken, wat dan meestal wel lukt.

Hoe gaat ziggo dit oplossen?

Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 oktober 2008, 09:16
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Locatie: Utrecht (oud Casema)
Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Berichten: 4.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helpdesk medewerker Bekijk bericht
Uw computer staat niet dag en nacht aan
Oh, en hoe weet jij dat? Bij mij wel hoor

Anyway: vind het dan toch typisch dat ik met mijn oude Linksys router bij UPC nooit ergens last van heb gehad en letterlijk vanaf de dag dat ik naar Casema gebied verhuisde ik problemen had. Nu een D-Link router en gelukkig geen enkel probleem meer.
En ook goed te horen dat Ziggo hier kennelijk iets aan gaat doen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 oktober 2008, 12:39
Barking Pumpkin's schermafbeelding
Barking Pumpkin Barking Pumpkin is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 oktober 2008
Locatie: Amersfoort Casema
Berichten: 2
Standaard Binnenkort ? Welke router is robuust genoeg voor huidige Ziggo internet ?

Ik stap binnenkort over van XS4ALL naar een alles-in-een Ziggo abonnement. Wil ivm. goede wireless dekking overstappen naar wireless-N/MIMO technologie, en dacht de Linksys WRT160N aan te schaffen (mijn Linksys WAG200G adsl modem/router kan ik niet meer gebruiken), tot de winkelier me waarschuwde voor allerlei problemen icm. een Ziggo (Motorola) cable modem. Ik ben nu inderdaad al verschrikkelijk veel artikelen met ellende over resetten van routers gelezen, en vraag me af of ik er goed aan heb gedaan om over stappen naar Ziggo (...).

"Binnenkort (wanneer ?) behoort dit probleem tot het verleden." Waar komt die informatie vandaan die je hier post ? En wanneer staat die Ziggo "fix" dan gepland om uitgerold te worden ?

"Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. "
Welke routers zijn dat dan, of over welk feature/capability moet zo''n router beschikken wil ie stabiel internet blijven leveren in een huidige Ziggo configuratie ? Is dat (instelbare ?) timing, of een retry counter ?

Ik kan nog kiezen om een goede router aan te schaffen..... dus als ik hier op kan selecteren, dan doe ik dat uiteraard. Graag advies.

Thanks!
================================================== ==
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helpdesk medewerker Bekijk bericht
Het probleem met routers en het resetten ervan komt door het volgende probleem wat binnenkort verleden tijd is.

Iedereen die op internet wil heeft een zogeheten IP adres nodig.
Dit IP adres wordt verstrekt door de Provider, in dit geval Ziggo. Op het moment dat u geen router gebruikt zult u ook geen problemen ondervinden. Zodra u de pc aanzet, zal dit verzoek automatisch worden verzonden naar Ziggo en heeft onze (DHCP) server u een IP adres (Telefoonnummer om te internetten). Dit adres heeft een bepaalde levensduur. Dit kan 1 dag, 1 maand of soms jaren hetzelfde blijven.

Uw computer staat niet dag en nacht aan, en bij het aanzetten zal de computer ook steeds weer vragen wat zijn adres is om te kunnen internetten.

Bij een router ligt dit anders. UW router staat dag en nacht aan, en mocht er een nieuw telefoonnummer (ip adres) voor u klaar liggen, is het aan de router om dat over te nemen. De router heeft dat echter niet altijd door. Dit is niet alleen de schuld van de router, maar ook deels de schuld van Ziggo die soms te laat is met antwoorden. Sommige routers zetten door en vragen het opnieuw, met deze routers heeft u dan ook geen storingen. Andere routers geven het op en zeggen " zoek het maar uit met je Ip adres" lokaal bent dan wel tot uw router verbonden, maar uw router niet meer met Ziggo.

Op het moment dat de stroom van de router haalt en deze na 10 seconden terugstopt in het contact zal de router opnieuw verbinding zoeken, wat dan meestal wel lukt.

Hoe gaat ziggo dit oplossen?

Vrij Simpel. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mogelijkheid om de router als het ware op te laten schrikken en hem te laten denken: "Oh ik krijg een nieuw Ip adres" dit willen we doen door de Netwerkpoort op het modem voor 3 seconden uit te schakelen. De router heeft dit door en gaat om opheldering vragen, waarbij hij direct het nieuwe nummer overneemt.

Tot die tijd is het even doorbijten, of bij de leverancier vragen of hier een oplossing voor is.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe snelheden (power) en Asus WL500G router.. Hansz Router 7 6 december 2006 08:56
Help, heb nieuwe router nodig!! Maar hoe en wat? Tombigz Router 1 26 november 2006 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl