Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 september 2009, 09:26
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimipipo Bekijk bericht
Kan je mail niet binnen laten komen op een andere poort?
zoja hoe dan?
Niet zonder truukwerk en het inzetten van een andere server die op poort 25 luistert. Communicatie tussen mailservers onderling gaat altijd over poort 25. Communicatie tussen mail client en mail servers is een ander verhaal, daar zijn meer mogelijkheden.

Zelfs al zou poort 25 openstaan, dan hou je het probleem dat veel servers weigeren mail af te leveren bij dynamische danwel thuis IP addressen.

Ikzelf heb voor de mail domeinen die ik draai een goedkope colo oplossing bij corenetworks.net. Bevalt me goed. Ze beheren de machines niet voor je, maar dat wil ik ook zelf doen.
Oud 9 september 2009, 20:11
MvD's schermafbeelding
MvD MvD is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1
Standaard SMTP Inbound op port 2525

Ik ben sinds kort overgestapt naar Ziggo Alles in 1, was eigenlijk best tevreden totdat ik gisteravond wat wilde testen met mail.

Blijkt dus dat port 25 inbound niet is toegestaan?? maar dat wisten jullie allemaal al... snap alleen niet helemaal waarom ... maar ja dat zal aan mij liggen

Na een belletje naar Ziggo, het lezen van dit topic.. mail naar Ziggo en een prive mail naar een van de forum users alvast maar zelf opzoek gegaan naar een oplossing.

Maak een account aan bij www.rollernet.us
Het basis account, dat voldoende is voor de oplossing, is gratis.

Via het Account Control Center maak je een domein aan met dezelfde naam als het domein waar je mail op wilt ontvangen
Bijvoorbeeld: mijndomeinthuis.nl

Maak een mailservice aan: SMTP Redirection (Direct Delivery)
Vul hierop de domeinnaam, ipadres van je firewall/router en een alternatieve port bv 2525 in. Deze staat inbound niet dicht.

Pas de 'Valid User Table' aan voor het domein, standaard zijn er 2 gebruikers 'abuse' en 'postmaster' en een Deny any non-matching recipient onderaan de table/rules die er voor zorgt dat mail naar alle andere gebruikers geweigerd wordt.

Pas in DNS de MX records aan van het 'mijndomeinthuis.nl' domein en zorg ervoor dat er een MX record met een hogere proriteit naar mail.rollernet.us. verwijst.
Bijvoorbeeld:
mijndomeinthuis.nl MX 10 mail.rollernet.us.
mijndomeinthuis.nl MX 20 mail.mijndomeinthuis.nl.

Zorg ervoor dat er een statische nat entry of portmapping in je router/firewall aanwezig is die het verkeer op port 2525 redirect naar port 25 op je mail server.

En mail zou moeten binnenkomen.

Laatst gewijzigd door MvD; 9 september 2009 om 20:32
Oud 10 september 2009, 09:46
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra, motorolla
DTV: Humax
Standaard

Gister docsis 3 modem gehad..

Laatst al met Chris gemaild.. mail gebeuren staat echt in de ijskast, dus wat werkt, werkt.. Maar.. Nieuw Ip gehad.. alle test mails, komen niet aan.. gisteravond een aantal test mails gestuurd... ( nog niet terug gebounced ) Maar... Heden ochtend.. Komen de mails die ik stuur ook niet aan.... Zo jammer.. Tijd dat daar een knappe oplossing voor komt!
Oud 10 september 2009, 10:12
mimipipo's schermafbeelding
mimipipo mimipipo is offline
Junior Member

Red face Gratis???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MvD Bekijk bericht
Ik ben sinds kort overgestapt naar Ziggo Alles in 1, was eigenlijk best tevreden totdat ik gisteravond wat wilde testen met mail.

Blijkt dus dat port 25 inbound niet is toegestaan?? maar dat wisten jullie allemaal al... snap alleen niet helemaal waarom ... maar ja dat zal aan mij liggen

Na een belletje naar Ziggo, het lezen van dit topic.. mail naar Ziggo en een prive mail naar een van de forum users alvast maar zelf opzoek gegaan naar een oplossing.

Maak een account aan bij www.rollernet.us
Het basis account, dat voldoende is voor de oplossing, is gratis.

Via het Account Control Center maak je een domein aan met dezelfde naam als het domein waar je mail op wilt ontvangen
Bijvoorbeeld: mijndomeinthuis.nl

Maak een mailservice aan: SMTP Redirection (Direct Delivery)
Vul hierop de domeinnaam, ipadres van je firewall/router en een alternatieve port bv 2525 in. Deze staat inbound niet dicht.

Pas de 'Valid User Table' aan voor het domein, standaard zijn er 2 gebruikers 'abuse' en 'postmaster' en een Deny any non-matching recipient onderaan de table/rules die er voor zorgt dat mail naar alle andere gebruikers geweigerd wordt.

Pas in DNS de MX records aan van het 'mijndomeinthuis.nl' domein en zorg ervoor dat er een MX record met een hogere proriteit naar mail.rollernet.us. verwijst.
Bijvoorbeeld:
mijndomeinthuis.nl MX 10 mail.rollernet.us.
mijndomeinthuis.nl MX 20 mail.mijndomeinthuis.nl.

Zorg ervoor dat er een statische nat entry of portmapping in je router/firewall aanwezig is die het verkeer op port 2525 redirect naar port 25 op je mail server.

En mail zou moeten binnenkomen.

waar moet je dan je domein opgeven? kan niet voordat je een betaalt account afneemt.

maar toch bedankt!
Oud 10 september 2009, 10:45
Blerk's schermafbeelding
Blerk Blerk is offline
Junior Member

Standaard

Helaas heb ik hetzelfde als Steeg mijn test mails komen niet aan op mijn mailserver. na 24 uur krijg ik wel een mail van de vmx15 dat deze niet kan worden afgeleverd.
Ik vermoed dat mijn ip adres weer eens veranderd is maar niet word aangepast. Als ik een telnet naar mijn server doe dat werkt wel.
Wie kan er controleren of de ip adressen wel worden aangepast op de server?
Oud 10 september 2009, 12:14
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimipipo Bekijk bericht
waar moet je dan je domein opgeven? kan niet voordat je een betaalt account afneemt.

maar toch bedankt!
Bij de gratis account ben je ook beperkt tot een vast aantal mailtjes per week zag ik.
Oud 10 september 2009, 15:29
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra, motorolla
DTV: Humax
Standaard

Ja.. 200 per week als k t goed zeg.. of 10 MB..

voor $5,- per maand.. heb je 100 MB per dag..

Als er niet gauw actie bij ziggo is, ga ik dit toch echt overwegen ( tot alles weer online is.. )

Tijd dat ze eens komen met een knap mail relay zoals die van multikabel, of zoals planet gebruikt.. Zeg het nog maar eens...

Zo jammer dat het script in de ijskast staat.. Komt erop neer dat ze bestaande klanten gewoon op extra kosten jagen.. Heel jammer....
Oud 10 september 2009, 19:36
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steeg Bekijk bericht
Zo jammer dat het script in de ijskast staat.. Komt erop neer dat ze bestaande klanten gewoon op extra kosten jagen.. Heel jammer....
Het script zou voor bestaande forwards wel moeten draaien. Toen ik een ander ip-kreeg na mijn nieuwe modem vorige maand liep de mail na halve dag weer. Wordt twee keer per dag gedraaid. Maar ik neem aan dat jullie dat wel afgewacht hebben.
Oud 10 september 2009, 19:48
Blerk's schermafbeelding
Blerk Blerk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Het script zou voor bestaande forwards wel moeten draaien. Toen ik een ander ip-kreeg na mijn nieuwe modem vorige maand liep de mail na halve dag weer. Wordt twee keer per dag gedraaid. Maar ik neem aan dat jullie dat wel afgewacht hebben.
Mijn modem heb ik ruim een maand geleden vervangen Hierna werkt alles gewoon weer. Sinds 14 aug. ontvang ik geen mail meer. Ik heb net een bounce mail gekregen van 72 uur dus het script zou al een aantal maal gedraaid moeten hebben.
Oud 11 september 2009, 01:38
Allie_B's schermafbeelding
Allie_B Allie_B is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humax PVR
Standaard

Allemaal wachten op Zakelijk Office Plus, dan werkt het zeker weten!

Ik hoop dat het snel komt
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten