Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2009, 20:55
GeeCee's schermafbeelding
GeeCee GeeCee is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: 5050
Standaard Eigen mailserver

Hallo forummers,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topmusic Bekijk bericht
Alleen jammer dat de functie om je domein toe te voegen/veranderen nog steeds niet in het crontrol panel aanwezig is
...als de functie om je eigen domein toe te voegen in control panel (bedoelen jullie hier "mijn ziggo?" er niet is, hoe hebben jullie dan het script geactiveerd? Ik draai ook een eigen mailserver, en zou die constructie willen gebruiken maar waar stel ik het in?

Groeten,
GeeCee
Oud 18 augustus 2009, 21:38
jiffy's schermafbeelding
jiffy jiffy is offline
Member

Ziggo Internet: -
DTV: -
Standaard

Dat kun jet niet meer instellen. In de tijd van Multikabel bestond idd de mogelijkheid via de pagina met instellingen aan te geven dat je je eigen mailserver wilde gebruiken (via een relayserver van Multikabel, dat wel), waarbij je het te gebruiken domein kon vermelden.

Bij het ontstaan van Ziggo is deze mogelijkheid helaas gesneuveld, waarbij uitsluitend voor oud-Multikabelers die deze mogelijkheid vóór het Ziggo-tijdperk gebruikten, de mogelijkheid tot het gebruiken van een mailserver voorlopig open bleef staan.

De bedoeling was dit volledig af te schaffen, waarmee het hebben van een eigen mailserver ernstig bemoeilijkt zou worden. Zoals gezegd: voorlopig draait het dus nog door, mede dankzij ernstige protesten van de gebruikers vereniging.

Een moeilijk punt was daarbij nog wel dat bij een wijziging van je ip-adres je server niet langer bereikbaar was tot het moment dat een van de behulpzame Ziggomedewerker welke dit forum frequenteren een handje hielpen. Dit 'handje helpen' is uiteindelijk vervangen door een scriptje dat een eventueel gewijzigd ip-nummer automatisch verwerkt, hetgeen een fikse vooruitgang is: als het goed is moet binnen twaalf uur na een ip-wijziging je mail weer binnenkomen.

All in all draait het voor de mensen die het oorspronkelijk al gebruikten voorlopig dus goed door, maar of dit permanent is durf ik zeker niet te zeggen. Ik hoop het wel... Ondanks dat ik geen fanatiek mailer ben is het voor mijn eigen domeintje wel verrekte praktisch om te hebben en ik zou het bijzonder onaangenaam vinden als de mogelijkheid zou vervallen.

Voor iemand die nu pas een mailserver wil gaan draaien bij Ziggo: tough luck. Verzin een andere oplossing en bestook in de tussentijd Ziggo met verzoeken om deze mogelijkheid weer op de oude Multikabel-manier open te gooien.
Oud 1 september 2009, 13:30
Allie_B's schermafbeelding
Allie_B Allie_B is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Humax PVR
Standaard

Later dit jaar komt er Zakelijk Office Plus op de markt (basis en extra bestaan al). Hierin zal poort 25 wel open staan. Wanneer dit precies zal verschijnt is voorals nog onbekend.

Laatst gewijzigd door Allie_B; 1 september 2009 om 13:48
Oud 1 september 2009, 14:15
marcel71's schermafbeelding
marcel71 marcel71 is offline
Junior Member

Standaard is dat er niet al dan

is dat er niet al dan?
http://www.ziggozakelijk.nl/
Oud 2 september 2009, 09:38
Member

Standaard

Not yet

Je hebt nu office basis en extra (zakelijk), zie: http://www.ziggozakelijk.nl/alles_in_1
Binnenkort krijg je daar Zakelijk office PLUS bij.

Bij groot zakelijk staat 25 zwz al open.

Laatst gewijzigd door Allie_B; 2 september 2009 om 11:28
Oud 3 september 2009, 20:18
mimipipo's schermafbeelding
mimipipo mimipipo is offline
Junior Member

Standaard Volgens mji snappen het zelf niet...

Gister de vraag bij Ziggo zelf neergelegd...

Vraag:
Hoe zit het nou met port 25... zit deze nou dicht of niet? en als deze dicht zit hebben jullie dan een alternatief?
Er zijn zoveel geruchten op internet dat deze open of dicht is....

Ziggo:
Ons netwerk blokkeerd geen poorten. Echter bij overmatig intensief gebruik kunnen er wel waarschuwingen veronden worden maar zolang u het netwerk niet overmatig belast zal er niets geblokkeerd worden.

Wie kan mij helpen?
Oud 3 september 2009, 20:38
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimipipo Bekijk bericht

Vraag:
Hoe zit het nou met port 25... zit deze nou dicht of niet? en als deze dicht zit hebben jullie dan een alternatief?

Ziggo:
Ons netwerk blokkeerd geen poorten. Echter bij overmatig intensief gebruik kunnen er wel waarschuwingen veronden worden maar zolang u het netwerk niet overmatig belast zal er niets geblokkeerd worden.

Wie kan mij helpen?
Ik heb het nog even getest:

Ziggo blockt inkomend poort 25, maar uitgaand niet.

[Ik kan dat eventueel aantonen met firewall logs e.d.]
Oud 3 september 2009, 21:51
mimipipo's schermafbeelding
mimipipo mimipipo is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Ik heb het nog even getest:

Ziggo blockt inkomend poort 25, maar uitgaand niet.

[Ik kan dat eventueel aantonen met firewall logs e.d.]

Kan je mail niet binnen laten komen op een andere poort?
zoja hoe dan?
Oud 4 september 2009, 00:22
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimipipo Bekijk bericht

Vraag:

Ziggo:

Wie kan mij helpen?
Deels waar (overbelasting) maar je krijgt niemand van het product management te spreken, dat is het lastige. Het is tevens mogelijk dat je een extern "ziggo" callcenter krijgt te spreken. Die weten hier al helemaal niets van af. Er wordt wel degelijk geblokt, zowel op de consumenten als klein zakelijke markt (hoewel er wel uitzonderingen zijn). Misschien hangt dat v/d mailserver zelf af oid.
Oud 4 september 2009, 08:53
marcel71's schermafbeelding
marcel71 marcel71 is offline
Junior Member

Standaard

Zal niet zo gek lang meer duren en de concurenten mogen op het kabelnetwerk, hierover gister een stuk gehoord van collega KPN die bij bijeenkomst was. De consument zal niet snel overstappen want die weten niet beter en reageren op storingen pppff. Voor beheerders en icter's zou dit meer uitkomst bieden, eigenlijk zou men open poort of vaste ipadressen etc kunnen toelaten op gebruikers die er ervaring mee hebben, maar wie dan? icter's die msca, mcse of dergelijk aan papieren hebben, of kunnen aantonen dat zij in de wereld werken, zo weet ziggo dat er geen hobbyisten zijn die met servertje aan klooienzijn. Misschien een ideetje.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten