Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 juni 2009, 22:00
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Standaard

Ik host nu al een aantal jaren mijn domein via No-IP. Zij leveren mijn mail af op poort 9025 en houden mijn mail vast als de verbinding er even uit ligt. Via een tooltje op de server wordt No-Ip verwittigd als het IP adres wijzigt. Misschien ook een oplossing voor een paar mensen hier.
Oud 1 juni 2009, 23:33
tim427's schermafbeelding
tim427 tim427 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Exta - Ubee
DTV: Anysee E30TCPLUS
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Ik host nu al een aantal jaren mijn domein via No-IP. Zij leveren mijn mail af op poort 9025 en houden mijn mail vast als de verbinding er even uit ligt. Via een tooltje op de server wordt No-Ip verwittigd als het IP adres wijzigt. Misschien ook een oplossing voor een paar mensen hier.
Ik ga binnekort toch maar naar een DataCenter, zodat ik zelf kan relayen naar een andere poort (of via VPN)...
Oud 6 juni 2009, 10:58
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra, motorolla
DTV: Humax
Standaard

Tsja, services als No-IP zijn leuk.. Alleen ik vind het een vrij kostbare oplossing voor meerdere domeinen..

Ook de delay's die je krijgt zijn niet echt super... Om maar te zwijgen de afhankelijkheid van een third party..

Als Ziggo zo graag eea goed wil doorvoeren, lijkt het me het slimst om het te doen zoals KPN zoals we al eerder aangaven.. Die service is niet ideaal, ok.. Maar t werkt wel verdomde goed!
Oud 6 juni 2009, 11:29
tim427's schermafbeelding
tim427 tim427 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Exta - Ubee
DTV: Anysee E30TCPLUS
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steeg Bekijk bericht
Tsja, services als No-IP zijn leuk.. Alleen ik vind het een vrij kostbare oplossing voor meerdere domeinen..

Ook de delay's die je krijgt zijn niet echt super... Om maar te zwijgen de afhankelijkheid van een third party..

Als Ziggo zo graag eea goed wil doorvoeren, lijkt het me het slimst om het te doen zoals KPN zoals we al eerder aangaven.. Die service is niet ideaal, ok.. Maar t werkt wel verdomde goed!
Over twee weken zit ik met me eigen server in een datacenter...

Ik zou kunnen relayen naar poort 26... (wat ik nu tijdelijk, twee weken, in nood bij een maatje kan laten doen )

Maar omdat ik toch Exchange draai ga ik de volgende setup draaien:

server in datacneter: Edge Transport Role... Die ontvangt dus mail gewoon op poort 25, en stuurt het via een secure VPN verbinding door naar mijn Exchange Server thuis...
Voordeel: thuis geen internet/server down > mail blijft bewaart in datacenter... Edge Transport Role doet standaard antivirus en anti spam..

Dus dat wort wel een mooie oplossing...
Oud 6 juni 2009, 13:45
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Standaard

Tim, stuur me ff een PM als je hiermee eventueel ook andere gebruikers wilt helpen
Oud 6 juli 2009, 19:37
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Standaard

Is er ondertussen al wat meer bekend over hoe het nu straks verder moet met een eigen mailserver....

Gezien, dat de nieuwe modems uitgerold gaan worden voor de hogere snelheden.. Is het toch wel prettig als we hier een vooruit zicht op hebben..!
Oud 15 augustus 2009, 19:19
jiffy's schermafbeelding
jiffy jiffy is offline
Member

Ziggo Internet: -
DTV: -
Standaard

Vandaag het nieuwe modem aangesloten. In eerste instantie wilde het modem geen verbinding krijgen, wat na een aantal keer modem & computer resetten gelukkig voorbij was.

Na de boel via een rechtstreeks aangesloten computer (dus zonder mijn normale router ertussen) geactiveerd te hebben, heb ik m'n router opnieuw aangesloten. Router & modem resetten, paar minuten peentjes zweten & duimen en vervolgens... M'n oude ip-adres terug! En de mailtjes kwamen weer gewoon binnen (alleen nu nóg sneller!).
Oud 15 augustus 2009, 20:37
Steeg's schermafbeelding
Steeg Steeg is offline
Member

Standaard

Tsja, das mooi om te horen, had t al opgemaakt uit t topic van Kees!

Alleen, de mogelijkheid om zelf domeinen toe te voegen blijft helaas ontbreken.... ( moet eigelijk weer een domeintje erbij plaatsen )
Oud 15 augustus 2009, 20:48
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jiffy Bekijk bericht
M'n oude ip-adres terug! En de mailtjes kwamen weer gewoon binnen (alleen nu nóg sneller!).
Ik zal toch nog maar even reageren om ook dit topic compleet te houden (ik had het vorige week al in een ander topic hier gedaan).

Ik heb ook een ander ip gekregen wegens wisseling van router. Zelfs met een ander ip-adres en het nieuwe modem pikte het update script van de multikabel eigen mailserver ook hiet nieuwe ip-adres weer op. Dus na een halve dag (script loopt 2 keer daags) kwam de mail weer automatisch binnen op het nieuwe ip-adres.
Oud 15 augustus 2009, 23:02
topmusic's schermafbeelding
topmusic topmusic is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: CI+ Modul
Standaard

Alleen jammer dat de functie om je domein toe te voegen/veranderen nog steeds niet in het crontrol panel aanwezig is

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten