Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 maart 2009, 22:17
topmusic's schermafbeelding
topmusic topmusic is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: CI+ Modul
Thumbs down

Lijkt nu toch een probleem met de relay te zijn, kreeg net al mijn mail binnen die gisteren en vandaag binnen had moeten komen, dus de prio weer op 10 gezet ipv 20.

Wat blijkt nu na de eerste test
Mail server mx.multikabel.nl[212.127.254.145] answers on port 25
<<< 220-vmx55.multikabel.net ESMTP Exim 4.44 Fri, 20 Mar 2009 21:51:57 +0100 >>> HELO www.checkdns.net
<<< 220- Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly <<< 220- prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
<<< 220 charged per attempted recipient at international postal rates.
<<< 250 vmx55.multikabel.net Hello www.checkdns.net [195.60.98.253]
>>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com> <<< 250 OK >>> RCPT TO: postmaster@top-music.org
<<< 550 relay not permitted Probably mail server does not accept mail for top-music.org and recognizes this as relay attempt

Ofwel mijn domain staat niet meer in de relay van multikabel/ziggo.

De andere domainen ook maar even gechecked, ook daar is de relay niet meer op toegestaan.

Wat is er nu precies aan de hand, want voorheen heeft dit altijd gewerkt, ook als de mx van multikabel op prio 20 stond

Is er toch nog een manier om mijn domainen te controleren ? Voorheen kreeg je namelijk ook een mailtje als de relay beeindigd was van een domain, en die heb ik nu ook niet gehad van al mijn domainen.

Groeten Fred

Laatst gewijzigd door topmusic; 20 maart 2009 om 22:34 Reden: aanvulling
Oud 21 maart 2009, 10:30
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member

Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topmusic Bekijk bericht
Ik heb ook maar even een 'workaround' ingezet, de mx'en van multikabel op mx-pref = 20 en rollernet.us op mx-pref = 10.
Zo komt er toch nog wat mail binnen

Dit bij alle 12 domainen maar even aangepast.

En idd wat raymond zegt, niet de mx'en van multikabel verwijderen want dan sta je dus niet meer in de lijst.

Groeten Fred
Ook die is niet conform afspraak, de MX van Multikabel moet er als laagste in staan, kijkt het check script en ziet die er eentje in staan met een lage prio wat niet de Multikabel MX is verwijderd hij hem uit de tabel.

Zag bij een andere user ook een hele rits verwijderd worden, die had zijn setup iets minder slim, zijn kabelmodem speelt ook voor nameserver. Als enige nameserver ook voor die domeinen. Dus als zijn IP veranderd kan men ook niks resolven, gevolg, al die domeinen zijn ook verwijderd uit de lijst. Helaas...

Bye,
Raymond.

Laatst gewijzigd door raymond; 21 maart 2009 om 10:41
Oud 21 maart 2009, 12:15
djcujo's schermafbeelding
djcujo djcujo is offline
Member

Standaard

Toch blijf ik me verbazen over de wijze hoe het een en ander weer gegaan is bij Ziggo. Er wordt gewoon een service uitgezet zonder daar de gebruikers over te informeren. Vooral als het dan om zoiets als mail gaat..

Is het dan gek dat die personen dingen gaan aanpassen om hun mail weer te kunnen ontvangen ? Vooral als je ook nog eens van de helpdesk te horen krijgt dat het over is met deze service.

Ziggo krijgt er schijnbaar toch een beetje spijt van (voor zover ze het zich aantrekken) en starten de service weer... Zo van kijk eens wat aardig van ons... Maar degene die hun mail wel wilden ontvangen zijn evengoed hun service kwijt... jammer voor je... Nou lekker hoor. Fijne service weer.

Het zoveelste mooie voorbeeld van... Ziggo past iets aan, jammer voor de gebruikers...
Oud 21 maart 2009, 12:24
topmusic's schermafbeelding
topmusic topmusic is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: CI+ Modul
Standaard

Ofwel, jammer dat u voor ziggo hebt gekozen 'HELAAS'

Door de werkzaamheden cq verplichte upgrade van de 17 maart onstaane problemen moet ziggo wel is wat service verlenen als het 1 en ander daarna niet meer correct werkt, ook wat betreft de mailserver-relay.

Mij hoor je er ook niet over dat ik na de werkzaamheden 2 dagen zonder telefoon heb gezeten .

Maarja 'Helaas' zullen we dit maar weer moeten accepteren.

Helaas abonnee Ziggo.

Groeten Fred
Oud 21 maart 2009, 13:38
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member

Standaard

Hi1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djcujo Bekijk bericht
Toch blijf ik me verbazen over de wijze hoe het een en ander weer gegaan is bij Ziggo. Er wordt gewoon een service uitgezet zonder daar de gebruikers over te informeren. Vooral als het dan om zoiets als mail gaat..

Het zoveelste mooie voorbeeld van... Ziggo past iets aan, jammer voor de gebruikers...
Je hebt helemaal gelijk.

Bye,
Raymond.
Oud 21 maart 2009, 14:25
jorisd's schermafbeelding
jorisd jorisd is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardheuvel Bekijk bericht
SOf moeten er creatieve oplossingen opgezet worden met externe mail relax servers die naar een andere poort redirecten?
Dit idee had ik ook al een keer. Voornamelijk om ook onafhankelijker te worden van de verschillende aanbieders. Echter zijn de kosten persoonlijk enigzins hoog, maar met meerdere personen zou het goed te doen zijn. Externe relay + server op aandere poort of VPN zou een goede oplossing zijn.
Het is nogal jammer dat Ziggo niet, net als andere providers, zonder meer poort 25 ingaand toelaat. Dat het voor uitgaand verkeer blokkeren is echter wel goed.
Oud 28 maart 2009, 17:37
Allie_B's schermafbeelding
Allie_B Allie_B is offline
Member

DTV: Humax PVR
Standaard

Volgens mij kun je via office basis (4) wel naar buiten mailen via 25?
Tenminste ik heb klanten waar dit gewoon werkt

Versturen wel via smtp.ziggo.nl (smart host).
Oud 28 maart 2009, 20:13
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allie_B Bekijk bericht
Volgens mij kun je via office basis (4) wel naar buiten mailen via 25?
Tenminste ik heb klanten waar dit gewoon werkt

Versturen wel via smtp.ziggo.nl (smart host).
Dat kan elke klant, (naar smtp.ziggo.nl) mail sturen, zo doe je dat namelijk standaard via je mail-client ook.

Office-basis werkt momenteel net zo als de consumenten abbo's, dus poort 25 voor inkomende smtp verbindingen is ook dicht.
Oud 29 maart 2009, 06:03
Allie_B's schermafbeelding
Allie_B Allie_B is offline
Member

DTV: Humax PVR
Standaard

Hersteld, ik bedoelde ontvangen via poort 25.

Misschien dat dit nog voor klanten is met een oud broadband office abo, maar dat weet ik niet zeker
Oud 29 maart 2009, 20:03
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allie_B Bekijk bericht
Hersteld, ik bedoelde ontvangen via poort 25.

Misschien dat dit nog voor klanten is met een oud broadband office abo, maar dat weet ik niet zeker
Vroeger kon dat inderdaad wel met broadband office, maar sinds een half jaartje gaat dat niet meer, als je even terugzoekt in het forum van jul/sept 2008 kom je daar wel veel berichten over tegen. Toen hebben de zakelijke klanten een brief gehad dat dit ging wijzigen. Aangezien de zakelijke kabelpakketten via hetzelfde platform als de consumentenpakketten lopen kan poort 25 niet meer gebruikt worden voor inkomende smtp. Alleen de (dure) glasvezel pakketten kunnen dit wel.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten