Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 november 2006, 21:01
Renco's schermafbeelding
Renco Renco is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire
ja ik heb alles thuis gepost dus dat is het ip waar het om gaat.
ik heb nu al ruim een jaar adsl xxl van quicknet en zit dus niet in een verhuizing of iets dergelijks.
Ik ga het verder navragen, als ik meer weet hoor je het.
Ik zit met het zelfde probleem, bij mij wordt de volgende melding ook weergegeven.

[1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Geen IP adres gevonden die bij deze gebruiker behoort. Wellicht moet u uw modem herstarten. Ga terug

MX records staan goed.
Modem herstarten helpt ook niet.
Domein smeelen.com

Is het inmiddels bekend waar het probleen bij DarkFire lag/ligt?
Oud 4 december 2006, 20:06
wardheuvel's schermafbeelding
wardheuvel wardheuvel is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renco
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire
ja ik heb alles thuis gepost dus dat is het ip waar het om gaat.
ik heb nu al ruim een jaar adsl xxl van quicknet en zit dus niet in een verhuizing of iets dergelijks.
Ik ga het verder navragen, als ik meer weet hoor je het.
Ik zit met het zelfde probleem, bij mij wordt de volgende melding ook weergegeven.

[1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Geen IP adres gevonden die bij deze gebruiker behoort. Wellicht moet u uw modem herstarten. Ga terug

MX records staan goed.
Modem herstarten helpt ook niet.
Domein smeelen.com

Is het inmiddels bekend waar het probleen bij DarkFire lag/ligt?
Deze melding heb ik ook. Ik heb dit probleem aangekaart bij de helpdesk van mk, maar werd door de 2e lijns helpdesk terug gebeld. Die persoon begon direct dat ze dit niet ondersteunden, echter toen ik zei dat het een service was die aangeboden werd op website draaide hij zijn mening. Ik zal de rest van het minder prettige gesprek achterwege laten. Samenvatting hij vond dat hij het in elk geval beter wist.

Gegevens:
Domein wardheuvel.nl
mx 10 mx.multikabel.nl
mx 20 mx2.multikabel.nl
We hebben een radio/tv/internet/bellen power bundel. (weet niet of dat nog toegevoegde waarde is).

Hoop dat iemand nog wat weet.

Gr,
Ward

Hoop dat iemand er nog wat mee kan
Oud 4 december 2006, 21:48
Renco's schermafbeelding
Renco Renco is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardheuvel

Deze melding heb ik ook. Ik heb dit probleem aangekaart bij de helpdesk van mk, maar werd door de 2e lijns helpdesk terug gebeld. Die persoon begon direct dat ze dit niet ondersteunden, echter toen ik zei dat het een service was die aangeboden werd op website draaide hij zijn mening. Ik zal de rest van het minder prettige gesprek achterwege laten. Samenvatting hij vond dat hij het in elk geval beter wist.

Gegevens:
Domein wardheuvel.nl
mx 10 mx.multikabel.nl
mx 20 mx2.multikabel.nl
We hebben een radio/tv/internet/bellen power bundel. (weet niet of dat nog toegevoegde waarde is).

Hoop dat iemand nog wat weet.

Gr,
Ward

Hoop dat iemand er nog wat mee kan
Ik heb inmiddels mijn oude instellingen weer terug gezet.
Na 3 dagen nog geen resultaat. Meer mail wil ik niet verliezen.
Het ziet er naar uit dat het bij Multikabel niet bekend is, welk IP adres bij welke gebruiker behoort. In mijn geval heb ik dit zelfde IP adres al meer dan een jaar.
Ik zie dat jouw mx records nog steeds naar multikabel verwijzen, ook dat je mail wordt geweigerd. Waarschijnlijk kun jij ook je oude instellingen beter terug zetten.

Groet, Renco

PS. bericht aan admin. tijd/datum tijdens deze post is 4-12-2006 21:47
Oud 4 december 2006, 22:09
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Ja dat klopt toch neem ik aan ?? Wat bedoel je precies ??

Zowel Renco als Wardheuvel wil ik even verzoeken om even naar mij de volgende gegevens door te mailen:
- huidige ip-adres
- inlognaam van je hoofdaccount (zoiets als mujiju30)
- domein wat je wilt invoeren

Dan kan ik het rechtstreeks bij de juiste persoon navragen die kan zien of het ip soms niet goed in de database staat van jullie beiden.

(Renco sorry, maar ik had je bericht van eind november gemist)

Graag even mailen aan techniek[apestaartje]mgv.multikabel.nl

Ik weet niet of jullie subdomeinen kunnen aanmaken, dus bijvoorbeeld test.wardheuvel.nl bij je DNS ? Anders kun je die wel laten doorverwijzen naar mx.multikabel.nl dan hoef je niet bang te zijn dat er mail wegraakt. Of je maakt even bij www.dyndns.org een gratis account aan waarvan je de mail laat doorverwijzen naar mx.multikabel.nl. Dan heb je in ieder geval een domeinnaam waar je je account mee kan testen of het invoeren lukt.
Oud 4 december 2006, 23:19
Renco's schermafbeelding
Renco Renco is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja dat klopt toch neem ik aan ?? Wat bedoel je precies ??

(Renco sorry, maar ik had je bericht van eind november gemist)

Graag even mailen aan techniek[apestaartje]mgv.multikabel.nl
Misschien is het mogelijk om bij een account een standaard waarde van GMT +1 te hanteren i.p.v. GMT +10?
Ik zie maar weinig datum/tijd stempels boven de berichten die geloofwaardig lijken, als ik dan even door reken, loopt de server waarschijnlijk ook ruim een uur voor.

Geen probleem Cees, ik mis ook wel eens wat

Mail is onderweg.
Oud 4 december 2006, 23:29
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Misschien is het mogelijk om bij een account een standaard waarde van GMT +1 te hanteren i.p.v. GMT +10?
Ik zie maar weinig datum/tijd stempels boven de berichten die geloofwaardig lijken, als ik dan even door reken, loopt de server waarschijnlijk ook ruim een uur voor.
Ah, jij ziet foute tijden staan
Maar ik niet, vandaar de verwarring ik zag ook keurig de tijd die jij quote bij je bericht staan

De default tijd van de server staat ook op GMT+1, maar wat je ziet is jouw lokale tijdinstelling. Normaal zou die goed moeten komen, maar ik heb het al vaker gezien dat hij bij sommige gebruikers naar een foute tijdzone springt in je default-settings die je bij aanmelden had. Of dat met een engelse windows-versie te maken heeft weet ik niet ....
Maar die tijd-offset staat in je user-profiel en kun je zelf goedzetten via de "Uw Account" link midden-boven, daar kies je dan je instellingen en daar kun je de utc/gmt offset op +1 zetten.

Mail van jullie beiden ontvangen, ik geef het even door.
Oud 15 december 2006, 23:32
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Mail is onderweg.
Ik heb je twee keer geprobeerd een antwoord te sturen, maar ik krijg de mail aan jou na een paar dagen onbestelbaar terug. Je quicknet adres lijkt doorgestuurd te worden naar een mail-adres wat niet werkt.

Mocht je het hier lezen:
Jouw IP-adres wordt niet herkend door het systeem. Je kunt dit werkend krijgen door je modem opnieuw te laten provisionen. Daarvoor heb je in ieder geval je activatie-code nodig dus zoek die eerst even voordat je dit gaat doen. Daarna moet je via de helpdesk vragen of ze je modem kunnen afmelden zodat jij hem weer opnieuw kunt aanmelden. Daarna komen je gegevens goed in het systeem en zou je je mailserver moeten kunnen aanmelden. Wil je meer info mail mij dan nog een keer en geef me even een werkend emailadres dan stuur ik je meer info.
Oud 9 januari 2007, 21:25
Renco's schermafbeelding
Renco Renco is offline
Junior Member

Standaard

Beste Cees,

Even een reactie op voorgaand bericht

Citaat:
Ik heb je twee keer geprobeerd een antwoord te sturen, maar ik krijg de mail aan jou na een paar dagen onbestelbaar terug. Je quicknet adres lijkt doorgestuurd te worden naar een mail-adres wat niet werkt.
Mailtje heb ik wel ontvangen (1x) mijn quicknetadres wordt niet doorgestuurd, alle mail naar mijn eigen domein komt daar op binnen.
Het duurt de laatste maanden soms wel een aantal dagen voordat ik mijn mail eindelijk binnen krijg, zowel van mijn quicknet adres als mijn eigen domein mail, dat is dan ook de voornaamste reden dat ik mijn mail via de door Multikabel geboden oplossing wil laten lopen.

Citaat:
Mocht je het hier lezen:
Jouw IP-adres wordt niet herkend door het systeem. Je kunt dit werkend krijgen door je modem opnieuw te laten provisionen. Daarvoor heb je in ieder geval je activatie-code nodig dus zoek die eerst even voordat je dit gaat doen.
Beste Cees,

Na het doorspitten van een aantal mappen kan ik niets als een activatiecode achterhalen.Waarschijnlijk is die een keer met het oud papier mee gegaan, zulke dingen bewaar ik meestal een paar jaar en gaan dan weg.
Ik weet niet of het mogelijk is om een nieuwe activatiecode aan te vragen,(of de oude op te sturen) zo als het er nu uit ziet kan ik me zelf dus niet opnieuw aanmelden.

Heeft mijn vertraagde mail misschien ook iets te maken met mijn onbekende IP adres?

Met vriendelijke groet,

Renco Smeelen
Oud 9 januari 2007, 22:48
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Heeft mijn vertraagde mail misschien ook iets te maken met mijn onbekende IP adres?
Nee, denk ik niet. De quicknet mailserver is over het algemeen snel genoeg. Een mailtje staat daar binnen een paar seconden in de mailbox. De melding die ik kreeg was van de quicknet mailserver dat het doorsturen naar je eigen-domein niet lukte, dat probleem zit dus aan de 'andere kant' dus de kant van je eigen-domein mailserver.

Je kunt dit beter verder even opnemen met de helpdesk en vragen of ze je een nieuwe activatie code kunnen toesturen. Als je die hebt gekregen kun je vragen om je modem opnieuw te provisionen zoals hierboven beschreven. Hopelijk wordt het originele probleem snel opgelost zodat deze truuk niet meer nodig is, want de helpdeskmedewerkers zijn niet allemaal goed op de hoogte en doen soms moeilijk als je dit vraagt.
Oud 13 februari 2007, 11:11
dirkbastille's schermafbeelding
dirkbastille dirkbastille is offline
Junior Member

Standaard port 25

Heb de laatste hints en tips van Cees gevolgd en gisteren werkte de mail verbinding plotsling.
Tja waar ik nou paar weken terug op stuk liep,kan het niet zeggen.
Heb misschien mx1 gebruikt i.p.v. mx of multiweb.nl i.p.v. multikabel.nl .
Blijft dus oppassen:goed lezen en typen.

Oke Ronald van de hulpdesk:bedankt nog.

Gr,

Dirk
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten