Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 juni 2006, 12:49
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard Re: Kan ik meerdere domeinen gebruiken op mijn mailserver

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atriplex
Een goedenmorgen,

Volgens de helpdesk zou het niet mogelijk zijn om meer dan een domein te gebruiken bij een mailserver. Ik heb een domein werkend maar het tweede domein krijg ik er niet bij via de service pagina's van Multikabel.
Er zit geen beperking op het invoeren van domeinen bij 'eigen-mailserver' op de service pagina's, je zou dus gewoon meerdere domeinen in moeten kunnen voeren. Wat voor foutmelding krijg je ?

En zoals je in de tekst bij "eigen-mailserver" aanmelden ziet staan, is dit een extra-tje waar Multikabel geen service op levert, dus als de helpdesk er geen antwoord op weet is het jammer. Vergelijk het met routers of andere randapparatuur, daar geeft de helpdesk ook geen support voor. De eigen-mailserver-optie is sinds niet al te lange tijd mogelijk, met deze restrictie en dat is voor de meeste gebruikers voldoende. Mochten er toch problemen zijn, dan komen we daar via het forum meestal wel uit en als er echt problemen met de service zijn kunnen we dat rechtstreeks doorspelen naar de juiste afdeling.

(PS: De DNS settings moeten voordat je hem gaat invoeren natuurlijk wel goed staan en ook tijd genoeg verstreken zijn zodat die gegevens 'bekend' kunnen zijn bij andere dns servers, zie de eerdere posts in deze thread.)
Oud 10 juni 2006, 16:07
atriplex's schermafbeelding
atriplex atriplex is offline
Junior Member

Standaard

De onderstaande foutmelding krijg ik:

[1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Tenminste een van de MX records voldoet niet aan de gestelde criteria. Zorg voordat u deze dienst gebruikt dat de MX records correct naar Multikabel verwijzen. Ga terug

Ik heb mijn dnssen bij joker lopen en beide zijn hetzelfde ingesteld, de ene doet het wel en de andere niet.

Raar he.

Peter Noe
Oud 11 juni 2006, 11:27
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atriplex
De onderstaande foutmelding krijg ik:

[1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Tenminste een van de MX records voldoet niet aan de gestelde criteria. Zorg voordat u deze dienst gebruikt dat de MX records correct naar Multikabel verwijzen. Ga terug

Ik heb mijn dnssen bij joker lopen en beide zijn hetzelfde ingesteld, de ene doet het wel en de andere niet.

Raar he.

Peter Noe
En als je het vandaag nog een keer probeert ??

Het kan een aantal uren duren voordat je DNS entry is geupdate. Ik had als test gisteren even een nieuw subdomein aangemaakt en naar de MK mailserver laten verwijzen op mijn DNS server, maar die werd tot gisteravond nog niet gezien door het instal-script van de mail-service. Vanmorgen werkte dat wel zonder problemen. Het kan soms 24 uur duren voordat alles goed is doorgekomen, ook een beetje afhankelijk van de vorige settings van het domein op je DNS server.
Oud 11 juni 2006, 12:27
atriplex's schermafbeelding
atriplex atriplex is offline
Junior Member

Standaard

Sinds vannacht 00:30 doet ook mijn tweede domein het. Ik wist niet dat het updaten van die dnssen zolang duurde.

Bedankt voor je hulp.
Lang leve Postfix !!
Oud 30 juni 2006, 00:30
irix's schermafbeelding
irix irix is offline
Senior Member

Ziggo Internet: XTRA
Standaard

Omdat ik eerst bezig was met een nieuwe server configureren heb ik het tot nu toe nog niet gebruikt.
Gisteren mee begonnen en ik blijf constant de [1004] fout houden.

Code:
[1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Geen IP adres gevonden die bij deze gebruiker behoort. Wellicht moet u uw modem herstarten. Ga terug
Aantal dingen gecontroleerd:

-kabelmodem is gereset geweest na februari (een reset van > 10 sec is toch voldoende?? heb in de tussentijd ook al een paar keer een nieuw IP gehad (kost me weer pokke veel werk ook! ))
-mx record ingesteld, meer dan 24 uur geleden (sinds vanavond ook mx1 en mx2 toegevoegd met prio 20 en 30, mx staat op prio 10)
-router accepteert pings (moest dit nog instellen maar is nu gebeurd en getest)

testdomein waar het om gaat is: cafemeikol.nl

Ik ga nog een aantal domeinen omzetten als alles werkt, maar tot nu toe nog geen succes gehad.

Heb ik iets gemist of heeft iemand tips?

(en hoe kan ik zien binnen hoeveel tijd de DNS wordt geupdate? normaal toch max 60 minuten dacht ik...)
Oud 30 juni 2006, 06:29
Ppaul's schermafbeelding
Ppaul Ppaul is offline
Member

Ziggo Internet: power
DTV: siemens gigaset
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door irix

(en hoe kan ik zien binnen hoeveel tijd de DNS wordt geupdate? normaal toch max 60 minuten dacht ik...)
Houd rekening met 24 uur....
Oud 30 juni 2006, 10:39
irix's schermafbeelding
irix irix is offline
Senior Member

Standaard

Het is inmiddels al bijna 36 uur geleden dat ik de records heb gewijzigd en dus nog die 1004 fout...
Oud 30 juni 2006, 15:57
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
heb in de tussentijd ook al een paar keer een nieuw IP gehad (kost me weer pokke veel werk ook! ))
Dat is vreemd, normaal kun je alleen een ander ip-adres krijgen als je het MAC-adres van je router verandert, anders krijg je een leasetijd van 42 dagen.

Je MX record staat goed, en moet inmiddels wel doorgekomen zijn, maar de foutmelding die je krijgt heeft te maken dat jouw ip-adres niet bekend is bij het script wat de instellingen doet. Het kan zijn dat dit komt omdat je ip-adres gewisseld is, maar het kan ook een bug in het script zijn waarbij bij bepaalde ranges soms niet bekend is welke user die heeft.

Ik zal even navragen of men kan zien waar het mis gaat. Wil je mij je userinlognaam (Die je op de service-site gebruikt) even doorgeven per email. (Klik op het email-icoontje onder aan mijn berichtje)

Citaat:
Dat is afhankelijk van de TTL instelling die je invoert op je DNS, zo te zien staat het op je genoemde test-domein nu op 900 seconden, dus dat zit wel goed. Maar je probleem is het IP-adres wat door het script niet gevonden kan worden dus de TTL zal niet het probleem zijn.
Oud 30 juni 2006, 19:56
irix's schermafbeelding
irix irix is offline
Senior Member

Standaard

mail is verstuurd, ik ben erg benieuwd.
Oud 23 juli 2006, 15:50
irix's schermafbeelding
irix irix is offline
Senior Member

Standaard

vorige server was een testserver, nu vanaf de echte server en ik krijg:

Code:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

info###ad-it.nl
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:(info###ad-it.nl>:
    host mx.multikabel.nl [212.127.254.144]: 550 relay not permitted
is dit een kwestie van tijd of gaat er iets gigantisch mis?
Dit domein is vanmiddag ingesteld op mail (rond 13 uur)

(@ vervangen door ### ivm spam)

edit: het lijkt nu te werken, dus dan idd kwestie van tijd, als iemand dat nog even kan bevestigen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten