• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC 3928

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Robinnnnx

Hoi,


Ivm een verhuizing doorgeven en wat vragen ivm incomplete aanlevering (ontbreken splitter) is tijdens een telefoongesprek even mijn oude ubee modem aan de orde gekomen, kwam uit 2008-2010 ofzo, toendertijd nieuw uitgerold ivm hogere internetsnelheden en nog voor de uitrol van de wifi. Dus is er meteen een nieuwe modem mee gestuurd.


Ik heb dan nu een cisco EPC 3928 gekregen, en toevalligerwijs even op de website van Ziggo gekeken, bij het overzicht van apparatuur kwam deze modem alleen voor onder het kopje andere apparaten, waar bij staat dat die producten niet meer bij nieuwe abonnementen geleverd zou worden. Via twitter een reactie gehad van Ziggo, en dit zou onjuist staan vermeldt op de website. Mijn vraag is even, heb ik nu van Ziggo 'oude meuk' gekregen of voldoet deze modem gewoon prima bij het middelste alles in 1 pakket.
 
Dit modem kan de 150Mbps prima aan, tenminste bedraad.
 
Dit is de opvolger van de 3925. De 3928 was in elk geval tot voor kort de actuele versie (Samen met de Ubee 3210). Sinds kort is er de Technicolor bij gekomen.

Maar wat is er mis met je oude Ubee 3200 EVM modem. Die moet nog steeds voldoen. Hij bevat geen router, maar toen moet je er ook een eigen router achter gehad hebben.
 
Klopt, het vervangen kwam per toeval, doordat een onderdeel niet was geleverd (splitter), en draadloos ook wel eens handig leek. Met ook het idee om mijn eigen router er ook achter te zetten, omdat je vanuit een meterkast nooit een perfect bereik kan verwachten. Het is een beetje gek, dat ze in de bouw in deze tijd hier niet een betere oplossing voor verzinnen.

Maar goed ga het binnenkort wel meemaken, bereik van de cisco lijkt mij niet zo sterk. Op zolder heeft mijn telefoon in ieder geval geen bereik. Wellicht als ik mijn modem eindelijk heb opgehangen dat dit beter wordt. Oude router snel weer installeren :-)
 
…omdat je vanuit een meterkast nooit een perfect bereik kan verwachten. Het is een beetje gek, dat ze in de bouw in deze tijd hier niet een betere oplossing voor verzinnen.

Toen ze bij mij glasvezel tot in de meterkast doortrokken, heb ik bovenop de meterkast een stopcontact geplaatst. Dan kon daar de Wifi router staan. Mooi centraal in het huis en verder weg van al dat metaal uit de meterkast.
Het is alleen nog nooit in gebruik genomen. Ik gebruik nog steeds de kabel die in de woonkamer het huis binnenkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan