• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Losse ziggo smartcards alleen nog tweedehands verkrijgbaar

Status
Not open for further replies.

wolfje55

Forum Gebruiker
Messages
221
Internet
  1. Ziggo
Digital TV
  1. Ziggo
Vrijwel alle winkeliers die deze nog hadden zijn door de voorraad van Ziggo Smartcards heen.
Deze worden niet meer door Ziggo geleverd. De handel via Marktplaats floreert daardoor.

Lees verder op TotaalTv
 
Krijgen klanten die een Humax decoder gebruiken, nog eigenlijk wel een vervangende smartcard van Ziggo, mocht je smartcard onverhoopt kapot gaan?

Ik zou het toch wel heel wrang vinden als ik een goed functionerende Humax (geen huur, eigen bezit) gedwongen op moet geven, omdat Ziggo persé de Horizon box wil opdringen.
Dit zou voor mij in ieder geval een serieuze overweging zijn om het Tv abonnement op te zeggen.
 
Vrijwel alle winkeliers die deze nog hadden zijn door de voorraad van Ziggo Smartcards heen.
Deze worden niet meer door Ziggo geleverd. De handel via Marktplaats floreert daardoor.

Lees verder op TotaalTv

Op Bol.com is de smartcard gewoon te koop voor 39,95 en leverbaar zo te zien.
 
Ik heb nog een recente nieuwe kaart in verpakking over. Ik zal er zuinig op zijn. Deze zat bij een ci+ module, mazzeltje achteraf.
 
Op Bol.com is de smartcard gewoon te koop voor 39,95 en leverbaar zo te zien.
Die slaan er dan gelijk een slaatje uit want dat is 33% meer dan de adviesprijs!
Ik heb in het verleden dergelijk smartcards wel gekocht voor onder de 15 Euro. Dat was nog in de tijd dat je met een nieuwe smartcard minimaal twee weken alle zenders kon kijken.....
 
Deze smartcard wordt geleverd door een derde namelijk coolsound en deze leveranten zijn vaak veel duurder in de webshop van Bolcom.
En het is nu eenmaal zo dat bij schaarste de vraag de prijs bepaalt.
 
Last edited by a moderator:
Krijgen klanten die een Humax decoder gebruiken, nog eigenlijk wel een vervangende smartcard van Ziggo, mocht je smartcard onverhoopt kapot gaan?

...

Niemand weet dat. Op zich gaan smartkaarten niet zo snel kapot. Ik heb hier nog eentje van Casema. In voorjaar heb ik nog 5-de kaart gekocht. Toen was die met verzendkosten 14 Euro.

Het moet wel duidelijk zijn dat Ziggo volledig naar huurmodel overgestapt is en waarschijnlijk op termijn zullen er alleen Horizons en soortgelijke geleverd worden die smartkaart helemaal niet nodig hebben.

Eigenlijk op dit moment meest slecht nieuws vind ik ongecodeerd basispakket. Ziggo realiseert zich heel goed dat heel veel klanten eigen apparatuur hebben (en de meeste is ooit door oude Ziggo geleverd). Echter Ziggo kan iedere moment Irdeto uitzetten of alle smartkaarten blokkeren. Ik ga niet beweren dat ze dat werkelijk (meteen) gaan doen.

En op het moment dat het gebeurt, als mensen gaan klagen, dan zeggen ze, tja, je kan nog steeds je eigen Humax gebruiken: basispakket is niet gecodeerd! En een hoop mensen is voor castraat Horizon gevallen. Daar zit hoe dan ook geen smartkaart in. Alleen mensen met allergoedkoopste pakket hebben een Humax met smartkaart, maar dat is een huurapparaat! Ziggo kan die zo vervangen door bv kleine broertje van Horizon (nu bestaat nog niet, maar wie weet, morgen wellicht wel?).

Tweede meest slechte nieuws is dat in oude UPC gebied kan men geen smartkaarten activeren, al werkt alle apparatuur uit oude Ziggo gebied met geactiveerde smartkaart prima. Hieruit wordt duidelijk keuze van Ziggo voor de toekomst.

Ziggo heeft best veel abonnees verloren laatste tijd. Dus echt dramatisch op korte termijn gaan ze niet doen, maar ga er maar vanuit dat in (nabije) toekomst je smartkaarten waardeloos zullen worden.
 
Krijgen klanten die een Humax decoder gebruiken, nog eigenlijk wel een vervangende smartcard van Ziggo, mocht je smartcard onverhoopt kapot gaan?

Ik zou het toch wel heel wrang vinden als ik een goed functionerende Humax (geen huur, eigen bezit) gedwongen op moet geven, omdat Ziggo persé de Horizon box wil opdringen.
Dit zou voor mij in ieder geval een serieuze overweging zijn om het Tv abonnement op te zeggen.
Ziggo zorgt in het geval van een defecte smartcard voor een vervangende smartcard. Je zult dat dan wel zelf moeten melden natuurlijk. Ik heb dat ergens gelezen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Wanneer je niet meer dan 50 euro per maand te besteden hebt kan Ziggo je niet dwingen een horizon mediabox te nemen. Wanneer je kiest voor een basis alles-in-1 (connect en play start), krijg je gewoon een eenvoudige mediabox (= interactieve hd ontvanger). Wanneer je zegt dat je de horizon niet kunt betalen, dan houdt het voor hen simpelweg op.
Overigens vind ik dat tv abonnement Play Complete van € 34,95 p/m met horizon mediabox behoorlijk prijzig.
 
Last edited by a moderator:
... en daar geloof ik nu helemaal niets van :-)

:-P
Nee, serieus, toch wel hoor. We kijken zo'n beetje elke avond Netflix.
Op Tv kijk ik eigenlijk alleen nog maar het journaal en Wie Is De Mol, dat is het wel. En hier heb je in principe toch ook geen Tv abonnement voor nodig om dit te kunnen kijken.

@Olga.P2000: onze smartcard stamt ook nog uit het Casema tijdperk, de kaart zal nu denk ik zo'n 15 jaar oud zijn, best wel een oudje dus :) . Vandaar ook een beetje mijn zorg: wat als de kaart kapot gaat...

@arendjans: ik hoop dat Ziggo dit inderdaad blijft doen (defecte kaarten vervangen).
Wij willen geen Horizon box, omdat we weinig Tv kijken en onze huidige decoder nog prima werkt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top