J
Janhziggo
Vanochtend nog TV gekeken maar vanmiddag stond het beeld op zwart. Dus de zenders in mijn regio zijn omgezet in het kader van de UPC/Ziggo samensmelting. Geen probleem, dacht ik, want zenders had ik al vaker opnieuw geïnstalleerd.
Dus de procedure maar weer eens uitgevoerd ahv de nieuwe netwerkfrequentie 474.00. Helaas, aangekomen op het punt waarop de TV zenders gaat zoeken bleef het angstwekkend stil. Geen voortgang te zien op het balkje en ook de tellertjes bleven op nul staan. Wel de rollende balletjes onderin die aangeven dat de TV aan het zoeken is.
Na een aantal nieuwe vruchteloze pogingen waaronder ook eentje zonder het CI+ module (staat als tip op de Ziggo site) heb ik maar contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. De eerste lijnssupport kwam er niet uit dus werd ik doorverbonden met een technicus uit de tweede lijn. Van alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Uiteindelijk dacht hij dat het probleem zit in de 32PFL9604 omdat die niet is gecertificeerd door Ziggo. Ik had gewoon mazzel gehad dat het al die jaren wel heeft gewerkt.
Ik sta nu voor de keus om een nieuwe TV aan te schaffen of over te stappen op Glasvezel (maar zou het dan wel lukken?) of Philips proberen over te halen nog éénmaal met een firmware update te komen. Maar ja, doen ze dat en hoelang moet ik daarop wachten?
Ik denk dat het een nieuwe TV gaat moeten worden. Heel jammer want de Philips draait nog met een heel mooi beeld.
Ben benieuwd of er ook anderen zijn die al tegen dit probleem zijn aangelopen.
Dus de procedure maar weer eens uitgevoerd ahv de nieuwe netwerkfrequentie 474.00. Helaas, aangekomen op het punt waarop de TV zenders gaat zoeken bleef het angstwekkend stil. Geen voortgang te zien op het balkje en ook de tellertjes bleven op nul staan. Wel de rollende balletjes onderin die aangeven dat de TV aan het zoeken is.
Na een aantal nieuwe vruchteloze pogingen waaronder ook eentje zonder het CI+ module (staat als tip op de Ziggo site) heb ik maar contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. De eerste lijnssupport kwam er niet uit dus werd ik doorverbonden met een technicus uit de tweede lijn. Van alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Uiteindelijk dacht hij dat het probleem zit in de 32PFL9604 omdat die niet is gecertificeerd door Ziggo. Ik had gewoon mazzel gehad dat het al die jaren wel heeft gewerkt.
Ik sta nu voor de keus om een nieuwe TV aan te schaffen of over te stappen op Glasvezel (maar zou het dan wel lukken?) of Philips proberen over te halen nog éénmaal met een firmware update te komen. Maar ja, doen ze dat en hoelang moet ik daarop wachten?
Ik denk dat het een nieuwe TV gaat moeten worden. Heel jammer want de Philips draait nog met een heel mooi beeld.
Ben benieuwd of er ook anderen zijn die al tegen dit probleem zijn aangelopen.