• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 32PFL9604 kan geen zenders meer vinden.

Status
Not open for further replies.
J

Janhziggo

Vanochtend nog TV gekeken maar vanmiddag stond het beeld op zwart. Dus de zenders in mijn regio zijn omgezet in het kader van de UPC/Ziggo samensmelting. Geen probleem, dacht ik, want zenders had ik al vaker opnieuw geïnstalleerd.

Dus de procedure maar weer eens uitgevoerd ahv de nieuwe netwerkfrequentie 474.00. Helaas, aangekomen op het punt waarop de TV zenders gaat zoeken bleef het angstwekkend stil. Geen voortgang te zien op het balkje en ook de tellertjes bleven op nul staan. Wel de rollende balletjes onderin die aangeven dat de TV aan het zoeken is.

Na een aantal nieuwe vruchteloze pogingen waaronder ook eentje zonder het CI+ module (staat als tip op de Ziggo site) heb ik maar contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. De eerste lijnssupport kwam er niet uit dus werd ik doorverbonden met een technicus uit de tweede lijn. Van alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Uiteindelijk dacht hij dat het probleem zit in de 32PFL9604 omdat die niet is gecertificeerd door Ziggo. Ik had gewoon mazzel gehad dat het al die jaren wel heeft gewerkt.

Ik sta nu voor de keus om een nieuwe TV aan te schaffen of over te stappen op Glasvezel (maar zou het dan wel lukken?) of Philips proberen over te halen nog éénmaal met een firmware update te komen. Maar ja, doen ze dat en hoelang moet ik daarop wachten?

Ik denk dat het een nieuwe TV gaat moeten worden. Heel jammer want de Philips draait nog met een heel mooi beeld.

Ben benieuwd of er ook anderen zijn die al tegen dit probleem zijn aangelopen.
 
Eerst op 2 februari, nu nog eens gedaan op een PFL9664/H12.

Na 5 minuten 411 digitale kanalen
Na in totaal 9 minuten 23 digitale kanalen
Eerste analoge kanaal 2000
Eerste radio kanaal 1801

De HD kanalen beginnen op kanaal 1 met NPO 1 HD. Dus geen alternatieve ID nodig.

Wat heb je ingevuld? Moet 474.00 en 05555 zijn.
Staat er een Netwerknaam?
Loopt de teller van het aantal kanalen op?
 
Eerst op 2 februari, nu nog eens gedaan op een PFL9664/H12.

Wat heb je ingevuld? Moet 474.00 en 05555 zijn.
Staat er een Netwerknaam?
Loopt de teller van het aantal kanalen op?

Zie boven. Ik heb 474.00 ingevuld. Het Netwerk ID 05555 werd niet naar gevraagd. Ik herinner mij van vorige keren dat ik de zenders installeerde dat het ID al wel standaard stond ingevuld op 05555 maar dat veldje was nu verdwenen. En nee, de tellers bleven op 0 staan, ook na een kwartier zoeken.

Jij hebt trouwens een 9664. Ik vermoed dat die wél is gecertificeerd door Ziggo. Mijn 9604 dus niet.
 
Zie boven. Ik heb 474.00 ingevuld. Het Netwerk ID 05555 werd niet naar gevraagd. Ik herinner mij van vorige keren dat ik de zenders installeerde dat het ID al wel standaard stond ingevuld op 05555 maar dat veldje was nu verdwenen. En nee, de tellers bleven op 0 staan, ook na een kwartier zoeken.

Jij hebt trouwens een 9664. Ik vermoed dat die wél is gecertificeerd door Ziggo. Mijn 9604 dus niet.

De 9664 is ook niet gecertificeerd.
Heb je het stappenplan gevolgd voor een Philips TV uit 2010?
Na 474.00 kiezen voor Klaar.
Dan volgt na 5-10 seconden de vraag naar een Netwerk ID. 05555 dus.
Dan weer Klaar kiezen.
 
Zoals al gezegd, heb ik alles volgens het stappenplan gedaan. Had ik overigens niet echt nodig omdat ik in het verleden al vaker de zenders opnieuw heb laten installeren. Bovendien heb ik de installatie daarna ook nog een keer samen met de 2e lijns Ziggo technicus gedaan.

En uiteraard heb ik 474.00 opgegeven. Na daarna op "klaar" te hebben gedrukt komt niet de vraag naar Netwerk ID. 05555 maar begint hij gelijk zenders te zoeken en blijft daar dan eindeloos mee doorgaan zonder iets te vinden. Het blauwe statusbalkje toont ook geen vooruitgang.

De technicus vermoedde dat het Netwerk ID. wel als default achter de schermen zal worden ingevuld.

Zijn advies was: "Ga eens met Philips praten of zij een oplossing weten."
 
Als niks lukt kan je ook nog tegen je Philips TV zeggen dat je in Duitsland woont ( landinstelling)

Je krijgt dan de mogelijkheid om blind te zoeken naar alle kanalen.
De volgorde klopt dat niet veel meer van dus je moet alle in eigen volgorde zetten. Maar ik denk dat je zo wel de zenders naar binnen kan trekken.
 
Als niks lukt kan je ook nog tegen je Philips TV zeggen dat je in Duitsland woont ( landinstelling)

Je krijgt dan de mogelijkheid om blind te zoeken naar alle kanalen.
De volgorde klopt dat niet veel meer van dus je moet alle in eigen volgorde zetten. Maar ik denk dat je zo wel de zenders naar binnen kan trekken.

WooW:applause:

Via de Duitsland route werkte het! Ik kreeg nu ook de mogelijkheid om het Netwerk ID in te vullen. Daarna liep het zoeken gesmeerd. Wat ook meevalt is dat de zenders gewoon nog steeds in de Nederlandse volgorde staan. Hoef er dus niks aan te doen.

Heel hartelijk bedankt voor de tip!:thumb up:
 
Overigens voor Philips TV's die problemen geven na de harmonisatie moet je niet netwerk ID 5555 gebruiken maar een ander, zie onderstaande lijst:

Regio NID NW Regio NID NW
Sassenheim 43184 Den Bosch 43198
Alphen a/d Rijn 43185 Roosendaal 43199
Den Haag 43186 Tilburg 43200
Utrecht 43187 Venlo 43201
Veenendaal 43188 Roermond 43202
Driebergen 43189 Schoonbron 43203
Gorichem 43190 Zwolle 43204
Breda 43191 Hoogeveen 43205
Alkmaar 43192 Groningen 43206
Velsen 43193 Winschoten 43207
Capelle 43194 Emmen 43208
Amersfoort 43195 Gorredijk 43209
Hilversum 43196 Sneek 43210
Mill 43197 Hengelo 43211

Dit netwerk ID lost ook het probleem op dat de SD zenders als eerste komen en de HD zenders achteraan. Nu netjes de HD zenders vanaf 1 en de SD zenders vanaf voorkeur 920.:applause:
Er zijn meerdere hits te vinden met google.
 
Wat ook werkt (voor type 42pfl5604h_12 in ieder geval) is onderstaand stappenplan. Ik had namelijk hetzelfde probleem op deze TV. Op internet vondt ik onderstaande oplossing.

* Kies bij stap 2 voor voor optie Kabel (zoals normaal)
* Kies bij stap 3 niet voor Start maar voor Instellingen
- Ga binnen instellingen naar de een na laatste optie en druk op Ok. Je ziet niets gebeuren maar de TV wist alle frequenties/netwerk Id's uit z'n geheugen
* Kies daarna voor Start. De TV zal nu weer om frequentie en netwerk Id vragen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top