• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zwak signaal

Status
Not open for further replies.
M

mlas

Beste liefhebbers van analoge FM

Ben in het bezit een mooie zwarte klassieke Yamaha CT-7000 FM afstemmers.
Na een verhuizing heb ik op mijn nieuwe adres opnieuw een Ziggo abonnement afgesloten omdat ik helemaal gek ben op de uitzendingen van het Franse FIP op 89,9 MHz. Deze zender is naar mijn mening de beste op de kabel qua inhoud en signaal.
De afstemmers werkte prima op mijn oude adres met een 10 meter lange standaard coax kabel
Helaas met slechts een 5 meter lange Hirschmann kabel (aangeraden door Ziggo zelf notabene) krijg ik een waardeloos zwak signaal.
De meter slaat niet meer dan 30% uit op de "sterkste" signalen en FIP kan ik alleen met veel ruis en mono ontvangen.
Andere zenders waar nog wel een stereosignaal doorkomt verzuipen in de ruis.
Heb de kabel uiteraard doorgemeten en daar is niks mis mee.
Ziggo technische dienst gebeld maar na 20 minuten gepraat te hebben met iemand die zelfs na ruggespraak niets kon doen, werd de verbinding verbroken door Ziggo.
Ga nu eenzelfde zwarte CT-7000 afstemmer van een vriend lenen (hij wil hem verkopen overigens) om uit te sluiten dat het aan afstemmer zelf ligt.

Graag jullie reacties en alvast bedankt!

Groet Rob
 
Hoe heb je de kabel doorgemeten?

Een simpele multimeter kun je een kabel niet mee meten om te bepalen of de kabel goed is.
 
Hoe ontvangt de ontvanger zenders uit de ether? Als dit wel goed gaat kun je de ontvanger uitsluiten.

Iets wat geregeld fout gaat is de instelling op de signaalverdeler geleverd door Ziggo in de meterkast (wanneer aanwezig). Deze moet op 'aan' staan wanneer het radio signaal via een aparte kabel naar de aansluit doos gaat.

zie:

WWePG8.png
 
Hoe ontvangt de ontvanger zenders uit de ether? Als dit wel goed gaat kun je de ontvanger uitsluiten.

Iets wat geregeld fout gaat is de instelling op de signaalverdeler geleverd door Ziggo in de meterkast (wanneer aanwezig). Deze moet op 'aan' staan wanneer het radio signaal via een aparte kabel naar de aansluit doos gaat.

zie:
Dat was hem dus.....
Het kleine schakelaartje achterop stond op uit.
Hartelijk bedankt voor de adequate reactie.
Much obliged!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top