Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 augustus 2012, 18:41   #1
marco.1
Junior Member
 
marco.1's schermafbeelding
Standaard niet alle mail komt binnen

ik krijg niet alle mail binnen terwijl dit altijd wel gebeurde.
Ik heb 2 mailadressen en van 1 kreeg ik in mijn vakantie (1 week) geen enkele mail binnen terwijl mijn andere mailadres wel alle mails binnenkreeg.
Versturen is geen probleem, maar de laatste dagen krijg ik niet alle mail binnen, zelfs vandaag had ik een afspraak via de mail gemaakt en deze persoon kreeg wel mijn mail terwijl ik die van hem niet kreeg.
Ook een andere site krijg ik wel de mail (nieuwsbrief) binnen ,maar mijn bestelling die ik heb geplaatst niet.
webmail is geheel leeg op beide adreseen
mijn instellingen waren van beide account hetzelfde.
1 heb ik nu aangepast volgens de instellingen van ziggo.nl
weet iemand hoe dit kan?
marco.1 is offline  
Oud 12 augustus 2012, 16:39   #2
Benben
Junior Member
 
Benben's schermafbeelding
Angry krijg niet alle mails binnen

Ik heb hetzelfde probleem. Enkele keren gratis Ziggo nummer gebeld, zij kunnen het niet oplossen.Ze adviseren mij om een betaald nummer te bellen. Op Outlook kreeg ik niet altijd alle mails. Mijn vrouw krijgt op haar laptop wel alle mails die aan mij verzonden zijn.
Ik heb Incredimail geinstalleerd. Probleem blijft bestaan.Heb Norton uitgeschakeld, toch is het nog niet opgelost.Wie weet raad?
Benben is offline  
Oud 17 augustus 2012, 06:41   #3
hardloophenk
Senior Member
 
hardloophenk's schermafbeelding
Standaard

Ik heb buiten mijn hoofdmail adres nog 2 andere mail adressen. dit werkt allen perfect. Vergewist je ervan dat je account wel goed ingesteld staan anders doen deze het niet. Stuur via een ander mail adres een test mail naar de mail adres en kijk of deze aan komt op je pc waar je het probleem hebt. Kijk ook even op webmail of daar je mail staat. Je kun ook vanaf je web mail een mail sturen kijk of deze op de pc aankomt waarvan de mailbox het niet goed doet. Als een mail op de ene pc wel binnen komt en de andere niet dan is er iets niet goed ingesteld.
hardloophenk is offline  
Oud 17 augustus 2012, 07:59   #4
mennomulder
Senior Member
 
mennomulder's schermafbeelding
Standaard

Wat ook nog vaak wordt vergeten is dat je moet inloggen met je gehele e-mailadres als gebruikersnaam. Sommige mailprogramma's (MS Outlook, WLM, Thunderbird) hebben de eigenaardige eigenschap dat bij automatische configuratie alleen het gedeelte voor @ziggo.nl cq @home.nl etc als gebruikersnaam wordt gegenereerd en dus niet het gehele e-mailadres.
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
mennomulder is offline  
Oud 17 augustus 2012, 10:58   #5
Briolet
Senior Member
 
Briolet's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benben Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem....... Mijn vrouw krijgt op haar laptop wel alle mails die aan mij verzonden zijn.
Ziggo gebruikt een POP3 verbinding. Dat betekent dat je in principe je mail maar één keer kunt ophalen. Als je vrouw jouw account al opgehaalt heeft, zie jij een lege postbus. Als je vanuit meerdere computers bij je account wilt inloggen, dan kun je beter een IMAP account nemen. Daar blijven de mailtjes altijd op de server staan(en krijg je lokaal kopieën van deze mailtjes. Ziggo heeft bij mijn weten nog geen IMAP mogelijkheid.
Briolet is offline  
Oud 17 augustus 2012, 11:29   #6
mrandromeda
Member
 
mrandromeda's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briolet Bekijk bericht
Ziggo gebruikt een POP3 verbinding. Dat betekent dat je in principe je mail maar één keer kunt ophalen. Als je vrouw jouw account al opgehaalt heeft, zie jij een lege postbus. Als je vanuit meerdere computers bij je account wilt inloggen, dan kun je beter een IMAP account nemen. Daar blijven de mailtjes altijd op de server staan(en krijg je lokaal kopieën van deze mailtjes. Ziggo heeft bij mijn weten nog geen IMAP mogelijkheid.
Nee hoor, dat ligt aan je e-mail programma. Bij outlook kun je bij ook bij geadvanceerde instellingen ven een account ook aanvinken dat de mail op de server moet blijven staan of pas na een bepaalde aantal dagen verwijderd moet worden.
mrandromeda is offline  
Oud 17 augustus 2012, 11:50   #7
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Dan nog een algemene tip voor mensen die mail niet binnenkrijgen:

Probeer altijd even in te loggen op de webmail van Ziggo van alle accounts en kijk of de mail daar wel is binnengekomen. Als de mail wel met webmail te zien is, zit het probleem bij je emailprogramma. Is daar ook geen mail te zien, dan is de mail niet binnengekomen op je ziggo email account. Dat zou kunnen komen omdat de mail niet door de virusscanner of spamfilter van de mailserver doorgelaten is.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl