Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 juli 2011, 14:38   #1
renske1974
Member
 
renske1974's schermafbeelding
Standaard gratis wifi modem

hallo

ik heb vandaag zoals velen de brief van ziggo in huis gekregen over de nieuwe wifi modem

wat kan ik hiermee?
moet ik deze wel accepteren?
heb ik een keus?

wij hebben 1 pc een desktop,(een ouwe uit 2006) gewoon nog lekker ouderwets met een kabeltje er naartoe.
dit mag van mij wel zo blijven, is dat mogelijk?

groetjes renske
renske1974 is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:00   #2
martens38
Senior Member
 
martens38's schermafbeelding
Standaard

ik heb mijn nieuwe gratis ubee modem ook nog in de doos laten zitten. ik had ook geen zin om een goeddraaiend systeem in mijn meterkast te vervangen met het risico dat ik zonder internet kom te zitten. ik lees op dit forum teveel ellende over het nieuwe modem dat ik als digibeet er niet aan begin.
ik vroeg ook hier op de site of dat in de toekomst problemen kon geven maar dat was vlg een medewerker van ziggo vooralsnog niet het geval. in de toekomst kan het zijn dat oude modems op afstand uitgeschakeld worden en dan moet je dus wel over maar voorlopig kun je je oude modem dus aanhouden.
met je oude modem haal je alleen niet de hogere snelheden. maar ik was met mijn huidige snelheid al tevreden.
martens38 is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:10   #3
ronvv69
Senior Member
 
ronvv69's schermafbeelding
Standaard

Je moet hem accepteren. Op den duur(nog niet bekend wanneer) zullen de oude typen modems mogelijk niet meer worden toegelaten op het netwerk maar dit zal (vast) niet onaangekondigd gebeuren. Je kunt de modem dus voorlopig wegleggen en wachten.

Ik gebruik het modem nu een maand en dit werkt op 1 instelling na (uitschakelen firewall ivm. vertraging laden webpagina's) naar behoren.

Heb je nog vragen, stel ze hier gerust !
ronvv69 is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:16   #4
renske1974
Member
 
renske1974's schermafbeelding
Standaard

ik ben met mijn huidige snelheid ook zeer tevreden
maar ik download ook geen films etc.
ik heb nu constante goede internet verbinding.
en zou dit graag zo willen houden.
ik ben ook geschrokken van de problemen die het geeft.

maar de vraag waar ik graag antwoord op zou willen hebben,
oke ik ben een leek niet blond maar toch, het komt in plaats van mijn oudere modem.
kan ik op die nieuwe ook gewoon mijn kabel aansluiten die naar de pc gaat of moet het draadloos
renske1974 is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:18   #5
paulvw
Senior Member
 
paulvw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renske1974 Bekijk bericht
kan ik op die nieuwe ook gewoon mijn kabel aansluiten die naar de pc gaat of moet het draadloos
Je kan gewoon weer via die kabel werken.
paulvw is offline  
Oud 26 juli 2011, 15:19   #6
renske1974
Member
 
renske1974's schermafbeelding
Standaard

thanx, daar ben ik blij mee
renske1974 is offline  
Oud 26 juli 2011, 17:31   #7
wiellie
Senior Member
 
wiellie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renske1974 Bekijk bericht
hallo

ik heb vandaag zoals velen de brief van ziggo in huis gekregen over de nieuwe wifi modem

wat kan ik hiermee?
moet ik deze wel accepteren?
heb ik een keus?

wij hebben 1 pc een desktop,(een ouwe uit 2006) gewoon nog lekker ouderwets met een kabeltje er naartoe.
dit mag van mij wel zo blijven, is dat mogelijk?

groetjes renske
Laat hem maar zo lang mogelijk draaien nu weet je wat je hebt!
wiellie is offline  
Oud 18 augustus 2011, 07:15   #8
DirkLui
Senior Member
 
DirkLui's schermafbeelding
Standaard

Omdat het al augustus is en ik nog steeds geen Wifi modem ontvangen heb, heb ik maar eens aan Ziggo gevraagd of ik nog een nieuw modem ga krijgen. En dit is het antwoord wat ik kreeg:
Citaat:
Volgens onze gegevens bent u reeds in bezit van een modem welke geschikt is voor het abonnement dat u bij ons afneemt. U komt dan vooralsnog ook niet in aanmerking voor het nieuwe modem. Onze excuses voor het ongemak
En eigenlijk ben ik best blij met dit antwoord, omdat nu alles zeer goed werkt en ik over het nieuwe Wifi modem niet veel goeds lees
__________________
Achter een Helpdesk zitten ook maar gewone mensen, net zoals jij en ik. Behandel ze dan ook zo en je zult zien, dat je meer bereikt!
DirkLui is offline  
Oud 18 augustus 2011, 10:22   #9
ton250
Senior Member
 
ton250's schermafbeelding
Standaard

Er zijn klachten over dit modem, maar het is niet duidelijk waar dit aan ligt.
Ziggo en de fabrikant hebben in ieder geval het probleem kunnen reconstrueren en werken aan een oplossing.
Ik ga er vanuit dat bij de meeste mensen het modem goed werkt.

Ik heb in geen klachten. De verbinding is snel en stabiel, zowel met een vaste lijn als met WIFI. Ook de iPad werkt prima.
Ik heb de firewall beveiliging verhoogd en heb nog steeds geen problemen.

Je moet natuurlijk de modem accepteren, kan hem in de kast opbergen en wachten op de update die het probleem van trage verbindingen oplost.

Realiseer je dat als je de nieuwe modem hebt geactiveerd, je niet meer terug kan naar de oude modem.
ton250 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl