• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Zenders verplaatsen (DTV 32LD350)

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

berkens

Hallo,

Heb Ziggo HD Digitaal werkend, maar wat me opvalt is dat op kanaal 1 NLD1 in SD-formaat zit en op kanaal 901 NLD1 HD-formaat.

Graag zou ik dat omdraaien of de zenders zodanig verplaatsen dat de HD zenders van NLD1, NLD2 en NLD3 op kanaal 1, 2 & 3 zitten.

Iemand een idee?

Groeten Ben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hierna nog een zender-update gedaan met de CAM + smartcard geinstalleerd (zoals het NIET in de handleiding beschreven staat).

Daarop werd er gevraagd of Ziggo of een ander de operator is.

Gekozen voor Ziggo en kwam op kanaal 1-2-3 wel NLD1-2-3 in HD.
Eind goed, al goed wat NLD1-2-3 betreft...

Alleen SBS, NET5 en Veronica/xD in HD zitten nog op 6x ipv de lagere kanaalnummers.

Groeten Ben...
 
Heb hierna nog een zender-update gedaan met de CAM + smartcard geinstalleerd (zoals het NIET in de handleiding beschreven staat).

Daarop werd er gevraagd of Ziggo of een ander de operator is.

Gekozen voor Ziggo en kwam op kanaal 1-2-3 wel NLD1-2-3 in HD.
Eind goed, al goed wat NLD1-2-3 betreft...

Alleen SBS, NET5 en Veronica/xD in HD zitten nog op 6x ipv de lagere kanaalnummers.

Groeten Ben...

De HD kanalen van SBS worden niet geplaatst op de lage kanaal posities (1-10) omdat klanten die geen HD pakket bezitten dan geconfronteerd zouden worden op E16 melding op betreffende kanalen.Voor de klanten die wel een HD pakket hebben zijn de publieke en commerciele kanalen geplaats in de 6x reeks.

Voor Ned 1/2/3 worden de kanaal nummers voor de SD kanalen vervangen voor de HD kanalen. Dit wordt dus niet gedaan voor de SBS kanalen, om de eerder genoemde reden.

De kanaal nummers die het toestel hanteert zijn dus correct.
 
Hallo Anoniem,

Geexperimenteerd met de instellingen van automatisch zenderzoeken.

Je kunt ook zonder smartcard zoeken en dan vinkje weghalen bij automatisch sorteren van de kanalen (of iets van die strekking).

Alle kananlen staan dan in willekeurige volgorde.
Er is dan wel in het zender-overzicht de optie om de zenders te verplaatsen (groene knop), net zoals je dat nog steeds kunt bij de analoge kanalen.

Begrijp de reden dat als mensen geen passend abonnement hebben, ze een foutmelding krijgen. Maar de optie van "verplaatsen" uit te schakelen is wel "erg onvriendelijk".

Groeten Ben...
 
Heb hierna nog een zender-update gedaan met de CAM + smartcard geinstalleerd (zoals het NIET in de handleiding beschreven staat).

Daarop werd er gevraagd of Ziggo of een ander de operator is.

Gekozen voor Ziggo en kwam op kanaal 1-2-3 wel NLD1-2-3 in HD.
Eind goed, al goed wat NLD1-2-3 betreft...

Alleen SBS, NET5 en Veronica/xD in HD zitten nog op 6x ipv de lagere kanaalnummers.

Groeten Ben...
Hallo Ben,

Kun je dit misschien even precies uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Ik heb een LD551 (zelfde platform) maar ik krijg NL 1 2 en 3HD dus niet op de juiste plek en blijven achteraan zitten, want ik begrijp niet helemaal hoe je dit voor elkaar hebt gekregen!

bedankt!
 
Hi StraightOn.NL,

Overal lees je hoe je de digitale tv-kanalen moet zoeken (in het kort) :

1) tv de zenders laten zoeken
2) CAM erin en autoriseren
3) smartcard erin en werken

Viel me op dat de Nederlandse HD kanalen op 901, 902 & 903 zaten.

Heb ik nogmaals in Setup automatisch naar de zenders laten zoeken, nu met de CAM en de smartcard in de TV.

Eerst vraagt de TV of het Ziggo of een andere operator is die je gebruikt.
Kies Ziggo en klik op start. Toen de TV helemaal klaar was, zat NLD 1,2,3 in HD op kanaal nummers 1, 2 & 3.

Zou dat ook graag zo zien voor de NET5, SBS6 en Veronica, maar Ziggo heeft het verplaatsen van zenders binnen het DTV gedeelte uitgeschakeld. Analoge zenders kun je nog wel verplaatsen (groene knop).

Probeer het eens.

Succes, Ben...

-=Resultaten uit het verleden...=-
 
Hi StraightOn.NL,

Overal lees je hoe je de digitale tv-kanalen moet zoeken (in het kort) :

1) tv de zenders laten zoeken
2) CAM erin en autoriseren
3) smartcard erin en werken

Viel me op dat de Nederlandse HD kanalen op 901, 902 & 903 zaten.

Heb ik nogmaals in Setup automatisch naar de zenders laten zoeken, nu met de CAM en de smartcard in de TV.

Eerst vraagt de TV of het Ziggo of een andere operator is die je gebruikt.
Kies Ziggo en klik op start. Toen de TV helemaal klaar was, zat NLD 1,2,3 in HD op kanaal nummers 1, 2 & 3.

Zou dat ook graag zo zien voor de NET5, SBS6 en Veronica, maar Ziggo heeft het verplaatsen van zenders binnen het DTV gedeelte uitgeschakeld. Analoge zenders kun je nog wel verplaatsen (groene knop).

Probeer het eens.

Succes, Ben...

-=Resultaten uit het verleden...=-
Bedankt voor de nadere uitleg, de kanalen zoeken is ook het probleem niet, ik draai nu firmware 3.03.03 maar heb hierbij nog geen nieuwe kanaalinstallatie gedaan. Bij de vorige versie die ik draaide kreeg ik in ieder geval niet de vraag of Ziggo de operator was oid. En ik heb NL123 dus ook niet op de kanalen 1 2 en 3 zitten maar alleen op 901 902 en 903.

Nieuwe kanaalinstallatie fixt dat dan hopelijk! Ga het vanavond proberen, bedankt!
 
Bedankt voor de nadere uitleg, de kanalen zoeken is ook het probleem niet, ik draai nu firmware 3.03.03 maar heb hierbij nog geen nieuwe kanaalinstallatie gedaan. Bij de vorige versie die ik draaide kreeg ik in ieder geval niet de vraag of Ziggo de operator was oid. En ik heb NL123 dus ook niet op de kanalen 1 2 en 3 zitten maar alleen op 901 902 en 903.

Nieuwe kanaalinstallatie fixt dat dan hopelijk! Ga het vanavond proberen, bedankt!

Zodra de HD kanalen van Ned 1/2/3 op resp positie 1/2/3 staan vindt je de SD versies van Ned1/2/3 op 901/902/903 (als alternatief mocht er iets fout gaan met de HD kanalen)
 
Bij een nieuwe kanaalinstallatie kon ik als serviceprovider nu dus ook Ziggo selecteren. NL123HD zitten nu gewoon vooraan, werkt prima met 3.03.03 inderdaad!thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan