Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 september 2010, 10:25   #1
Bartkanters
Junior Member
 
Bartkanters's schermafbeelding
Standaard Ci+ module storing ???

k heb sindskort een Ci+ module voor mijn Samsung 40C6000 LED tv gekocht om de digitale en HD zenders van Ziggo te kunnen ontvangen.
Nu zit ik met het probleem dat ik telkens wanneer ik de tv aandoe dat ik de Ci+ module er uit en opnieuw er in moet steken om de smartcard uit te kunnen lezen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit eigenlijk niet zou hoeven en dat wanneer ik de tv aanzet gelijk deze zenders tot mijn beschikking zou moeten hebben.
De Tv heeft de laatste software update al gehad maar dit heeft geen effect tot het goed functioneren van de Ci+ module.
De Module is gecertificeerd voor Ziggo. (Merk: Neotion)
Het gebeurd wanneer ik de tv na 5 minuten uitzet en daarna gelijk weer aan maar ook wanneer deze de hele nacht uitgeweest is.
Al wacht ik 10 seconden of een kwartier de melding van controleer Smartcard en of Module komt pas wanneer ik deze opnieuw in de tv steek.
Als ik de tv aanzet zonder dat ik aan de module zit zal ik moeten wachten tot ik een ons weeg om de digitale zenders te kunnen ontvangen.


Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?

Laatst gewijzigd door Bartkanters; 13 september 2010 om 10:37
Bartkanters is offline  
Oud 13 september 2010, 11:09   #2
G.bruiker
Senior Member
 
G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Je kan de chip op de kaart reinigen met een dood ordinair gummetje,meestal is dit voldoende.
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !
G.bruiker is offline  
Oud 13 september 2010, 12:22   #3
Bartkanters
Junior Member
 
Bartkanters's schermafbeelding
Standaard

Ook al is de smartcard nieuw ?
Bartkanters is offline  
Oud 14 september 2010, 07:58   #4
Bartkanters
Junior Member
 
Bartkanters's schermafbeelding
Standaard

Kick
__________________
Welkom in Leiden ...Stad der getiktelingen
Bartkanters is offline  
Oud 14 september 2010, 09:20   #5
G.bruiker
Senior Member
 
G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartkanters Bekijk bericht
Ook al is de smartcard nieuw ?
Het maakt het iets minder waarschijnlijk ja, maar probeer eens aan de achterkant,waar de chip niet zit,een papiertje mee te schuiven als je de kaart insert in de module, wel zo dat je het er weer uit kan halen,het lijkt er een beetje op dat de pennetjes in de module geen goed kontakt maken met de chip op de kaart.
Dat zou kunnen verklaren dat ie het in een decoder wel doet.
Ik had het zelfde met de simkaart in mijn telefoon,daar kon ik gelukkig de pennetjes iets van oplichten.
Het idee is dat je de kaart iets dikker maakt zodat de chip echt goed tegen de pennetjes wordt gedrukt,plakband of andere rommel laat vaak los door de warmte maar aangedrukt met een papiertje helpt vaak.
Duw wel de module er goed in,ik had in mijn samsung ook dat de module er goed in leek te zitten maar toen ik wat door duwde voelde je dat ie nog een stukje verder kon.

De melding controleer smartcard en of module is een rare melding,er wordt eigenlijk gezegd dat de smartcard en module worden gecontroleerd,niet dat JIJ dat moet doen,maar zo lijkt het wel.
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 14 september 2010 om 09:28
G.bruiker is offline  
Oud 14 september 2010, 09:43   #6
Bartkanters
Junior Member
 
Bartkanters's schermafbeelding
Standaard

Ik zal het vanavond eens proberen eens kijken of het effect heeft
__________________
Welkom in Leiden ...Stad der getiktelingen
Bartkanters is offline  
Oud 14 september 2010, 18:12   #7
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartkanters Bekijk bericht
k heb sindskort een Ci+ module voor mijn Samsung 40C6000 LED tv gekocht om de digitale en HD zenders van Ziggo te kunnen ontvangen.
Nu zit ik met het probleem dat ik telkens wanneer ik de tv aandoe dat ik de Ci+ module er uit en opnieuw er in moet steken om de smartcard uit te kunnen lezen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit eigenlijk niet zou hoeven en dat wanneer ik de tv aanzet gelijk deze zenders tot mijn beschikking zou moeten hebben.
De Tv heeft de laatste software update al gehad maar dit heeft geen effect tot het goed functioneren van de Ci+ module.
De Module is gecertificeerd voor Ziggo. (Merk: Neotion)
Het gebeurd wanneer ik de tv na 5 minuten uitzet en daarna gelijk weer aan maar ook wanneer deze de hele nacht uitgeweest is.
Al wacht ik 10 seconden of een kwartier de melding van controleer Smartcard en of Module komt pas wanneer ik deze opnieuw in de tv steek.
Als ik de tv aanzet zonder dat ik aan de module zit zal ik moeten wachten tot ik een ons weeg om de digitale zenders te kunnen ontvangen.


Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?
Wij hebben van CAIW ook vernomen, dat zij enkele vergelijke problemen hebben geconstateerd. Het probleem is voorgelegd aan Neotion en sinds deze week in onderzoek.
anoniem is offline  
Oud 15 september 2010, 07:38   #8
Bartkanters
Junior Member
 
Bartkanters's schermafbeelding
Standaard

Hallo Ziggo,

Als het probleem is wat veroorzaakt wordt door de fabrikant van de modules kan ik deze dan tzt omruilen voor een goed functionerende versie ?
__________________
Welkom in Leiden ...Stad der getiktelingen
Bartkanters is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl