Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 juni 2010, 12:11   #1
lex333
Junior Member
 
lex333's schermafbeelding
Standaard Storingen NLD 1 & 2 HD

ik heb een probleem, met een panasonic TX-L37S20E en een CI+ kaart.
Ned 1 & 2 HD problemen slecht beeld happeringen soms even helemaal geen signaal. Met NLD 3 HD en eurosport HD geen problemen. Dus je zou zeggen geen probleem bij mij in huis. Ook op de rest van de zenders geen problemen...
TV Direct op de AOP aangesloten met een 1.5 mtr kabelkeur coax gebruikt, signaal sterkte 10 (van de 10) en kwaliteit die elke keer op en neer gaat en dan schiet ineens de BER ook omhoog als de kwaliteit onder de 6 komt.
Als de BER omhoog schiet blijft de signaal sterkte wel op 10 staan.

De postcode is 3741 netwerk ID: 5555 freq. 372 Mhz.

Wat met gisterenavond wel opviel is dat na 22:00 de problemen als sneeuw voor de zon waren verdween, heel vreemd probleem... ervaren meer mensen dit?
lex333 is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:47   #2
Maccerjack
Junior Member
 
Maccerjack's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex333 Bekijk bericht
Wat met gisterenavond wel opviel is dat na 22:00 de problemen als sneeuw voor de zon waren verdween, heel vreemd probleem... ervaren meer mensen dit?
Ik heb hier hetzelfde probleem, alleen bij NL1 en 2, NL 3 en de rest van de zenders werken perfect... Weet iemand waar dit aan ligt?
Maccerjack is offline  
Oud 9 juni 2010, 11:53   #3
eklaassens
Junior Member
 
eklaassens's schermafbeelding
Standaard Storingen NLD 1 & 2 HD

Tja, ik heb exact dezelfde problemen. Ook al eerder hier gepost trouwens. De reacties toen waren dat het wel aan mijn bekabeling moest liggen. Ik heb daar betere stekkers op gezet, en nu is het beeld inderdaad acceptabel.
Blijft het feit dat de slechte kwaliteit ineens begon na een half jaar probleemloos HD beeld met een CI+ module. Vreemd, zeker nu er meer mensen zijn met dezelfde problemen......
eklaassens is offline  
Oud 10 juni 2010, 09:17   #4
lex333
Junior Member
 
lex333's schermafbeelding
Standaard

Ik moet eerlijk zeggen dat de problemen sinds maandag/dinsdag ineens niet meer voor zijn gekomen, misschien hebben ze toch iets gevoden... who knows...
lex333 is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:04   #5
athos
Junior Member
 
athos's schermafbeelding
Standaard Ook probleem nl 1 & 2 in HD

Sinds een paar weken ook een blokkerig beeld op NL 1 & 2.
Heeft bijna een jaar perfect gewerkt, Humax 5050C. Opeens dus probleem van blokkerig beeld. Geen verandering aan bekabeling toegepast. Signaal ca. 48%, kwaliteit 90%.
Helpdesk Ziggo is lachertje, vertelde dat ik maar een nieuwe HDMI kabel moest kopen (zit een kabel van bijna 100 euro op). Volgens helpdesk slijten deze kabels van binnen... Lachertje dus.
athos is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:50   #6
remcoaak
Junior Member
 
remcoaak's schermafbeelding
Standaard hier ook storing

Sinds afgelopen maandag ineens alleen op NL 1 en 2 HD. postcode 3544. decoder samsung h360.
remcoaak is offline  
Oud 12 juni 2010, 16:01   #7
Ziggo WebTeam Linda
Inactieve account
 
Ziggo WebTeam Linda's schermafbeelding
Standaard

Het is bij ons bekent dat er problemen zijn met de HD-zenders na het verplaatsen van deze zenders.
De problemen zouden op te lossen moeten zijn door de decoder terug te zetten naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw te zoeken.
Voor de mensen die gebruik maken van de CI+ module is tevens het advies om de nieuwste software te downloaden en te installeren in de tv.
Hierover valt meer te lezen op de website van de fabrikant.

Daarnaast is goede bekabeling essentieel voor een goede ontvangst van de zenders.

Bekijk deze link eens voor adviezen over goede kabels.



Met vriendelijke groet,
Linda, Webteam Ziggo
Ziggo WebTeam Linda is offline  
Oud 14 juni 2010, 11:55   #8
athos
Junior Member
 
athos's schermafbeelding
Standaard Omgekeerde wereld

Beste Linda,

Het is dus bekend dat er problemen met NL 1 & NL 2 zijn na de zender wisseling. Dat moet ook wel bekend zijn, aangezien ik niet de enige ben.
Fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken had ik al gedaan na de zender wisseling. De gebruikte kabels zijn van topkwaliteit. Daarnaast heb ik ruim een jaar geleden e.e.a. geinstallerd, en nooit problemen gehad. Ook het feit dat het overdag minder problematisch is (een lagere BER waarde) en s'avonds veel erger (hogere BER waarde) doet mij toch vermoeden dat er wat anders aan de hand is. In de avond wordt naar mijn mening de kabel veel intensiever gebruikt (internet/bellen). Misschien zit daar wel een mogelijk probleem. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat ik de reeds aanwezige topkabel ga vervangen voor dezelfde top kabel.
Ik hoop dat Ziggo zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en in ieder geval aandacht wil besteden aan een oplossing. De eerder genoemde reactie van een helpdesk medewerker, dat de HDMI kabel wel eens versleten kon zijn doet mij het ergste vermoeden. Ik woon trouwens in postcode gebied 2377.
athos is offline  
Oud 14 juni 2010, 13:19   #9
Droopy
Junior Member
 
Droopy's schermafbeelding
Standaard

Het is weer drama vanmiddag met ned1 HD. BER begon met 100, nu over 2000.
Droopy is offline  
Oud 14 juni 2010, 19:20   #10
remcoaak
Junior Member
 
remcoaak's schermafbeelding
Standaard probleem niet opgelost

ik sluit mij aan bij de reactie van Athos. Terug zetten naar fabrieksinstellingen van de decoder helpt niks.
remcoaak is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl