Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 juni 2010, 20:21   #1
ceesboersen
Junior Member
 
ceesboersen's schermafbeelding
Standaard ip adres van Netgear router

Hallo, Ik heb een netgear router wnr3500v2 en deze had een standaard ip adres van 192.168.1.1 . Na 1 maand gebruikt te hebben wilde ik weer inloggen maar toen kwam de melding dat het ip adres om in te loggen was veranderd naar 10.0.0.x . Weet iemand hier de reden van, en wat zou ik eraan kunnen doen om een vast adres te houden?
ceesboersen is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:20   #2
TipX
Senior Member
 
TipX's schermafbeelding
Standaard

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je Netgear heeft als het goed is een vast IP adres en zal van zichzelf niet veranderen. Je Ziggo modem echter heeft een 'semi' vast IP adres. Het kan heel lang hetzelfde zijn maar af en toe eens wijzigen. Ziggo levert geen vaste IP adressen, deze werkt met DHCP. Waarom wil je een 'vast' IP adres?
TipX is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:02   #3
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Uh, bij de netgear veranderd dat wel vanzelf ....
Namelijk als hij een conflict heeft met het modem.
Laat nou het Ubee modem bij een reset toevallig IP adres 192.168.1.1 krijgen. Dat is dan wel tijdelijk, maar de netgear reageert daarop door dat IP adres bij zichzelf uit te schakelen.
Dit probleem kan verholpen worden door de netgear (en de rest van je netwerk) in een ander subnet te zetten. Bv. 192.168.0.xxx of 192.168.2.xxx. Of de netgear op ip 192.168.1.2 te zetten helpt heb ik niet geprobeerd.
mesa57 is offline  
Oud 4 juni 2010, 13:30   #4
Ziggo WebTeam Rolf
Inactieve account
 
Ziggo WebTeam Rolf's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Of de netgear op ip 192.168.1.2 te zetten helpt heb ik niet geprobeerd.
Ik denk niet dat dit werkt.
De router werkt als gateway en zal het WAN verkeer niet gaan routeren naar een ander apparaat binnen z'n eigen subnet.

Het is altijd aan te raden, als het modem gereset wordt, om ook de router even van de stroom te halen.
Eerst modem opstarten, daarna de router en als laatste de PC's.
Ziggo WebTeam Rolf is offline  
Oud 4 juni 2010, 13:51   #5
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo WebTeam Rolf Bekijk bericht
Het is altijd aan te raden, als het modem gereset wordt, om ook de router even van de stroom te halen.
Dat is bij mij dus niet nodig sinds de router in subnet 192.168.2.x zit.
Na een modem reset pakt de router hem weer netjes op.
mesa57 is offline  
Oud 4 juni 2010, 15:41   #6
ceesboersen
Junior Member
 
ceesboersen's schermafbeelding
Standaard

. Waarom wil je een 'vast' IP adres?[/QUOTE]

Dit wil ik graag omdat ik nogal vaak het kanaal nummer van mijn router verander. En dan is het wel zo makkelijk als ik een vast ip adres heb.
Maar als ik het goed begrijp heb ik gewoon de pech gehad dat mijn modem het zelfde ip adres heeft gekozen als mijn router en daardoor heb ik van mijn router een nieuw ip adres gekregen? Wel gek dat dit dan een geheel ander adres is dat dus niet begint met 192.168.x maar met 10.0.0.x verder is het ook vreemd dat ik dan niet met mijn oude ip adres kan inloggen op het ubee modem (want deze heeft nu dus dit ip adres gekregen?)
ceesboersen is offline  
Oud 4 juni 2010, 15:48   #7
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Wat meer verklaring dan : de netgear kiest gewoon een 10.0.0.x adres omdat dat zo door netgear geprogrammeerd is. En de Ubee heeft slechts heel tijdelijk adres 192.168.1.1, namelijk net zolang totdat hij verbinding heeft met internet. Dat is het ip adres van de ubee weer anders.
Daarom werkt de optie van Rolf : eerst je modem resetten en wachten totdat hij verbinding heeft en dan pas de router aanzetten. De Ubee heeft dan nml. een ander ip adres gekregen (je internet ip adres). Helaas heb je het resetten van het modem niet altijd in de hand, gebeurt ook wel eens spontaan.
mesa57 is offline  
Oud 4 juni 2010, 16:53   #8
ceesboersen
Junior Member
 
ceesboersen's schermafbeelding
Standaard

Kijk daar heb ik wat aan. Dat ik geen vast ip adres heb is niet zo erg maar ik wil wel graag weten waarom. Nu snap ik het. Tenslotte kan je ook nog altijd inloggen met www.netgear.net maar wat voor mij belangrijk was is het hoe en waarom. Bedankt voor de info.
ceesboersen is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl