Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 juni 2010, 19:45   #1
steadye
Junior Member

steadye's schermafbeelding
Standaard Storingen NED 1,2,3 HD

Ik heb een Samsung 32le650 LCD TV met Ci+ module, ondervind ik vaak veel storing op de HD kanalen van ned 1,2,3. Het bestaat uit blokken en knetterend geluid. Dit begint al direct als je de tv aanzet. Het rare is dat als de storingen op de nederlandse zenders doorgaan EUROSPORT HD zo strak als een zonnetje is.

TV rechtstreeks op aansluiting in meterkast, signaalsterkte 90 en tijdens de storingen geen BER fouten.

Ook als ik de CI+ module er uit haal, vertoont de ongecodeerde NED1 HD dezelfde klachten.

Aangezien Eurosport prima gaat lijkt het mij toch in het signaal van de Nederlandse HD zenders te zitten.

Gebied 9481JH.
freq 369000 netwerk 9700

Nog meer mensen met dit fenomeen ? Moet ik ziggo bellen of aan de TV twijfelen ?
steadye is offline  
Oud 2 juni 2010, 11:17   #2
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Als je direct aangesloten op het AOP in de meterkast zonder dat je de CI+ module in je TV hebt zitten op nederland 1 een BER van 0 hebt, maar toch deze storingen, dan lijkt het me een probleem van je TV.

Heb je wel al de laatste software in je TV zitten ? Die kun je via Samsung ophalen en via een usb-stick erin zetten.
Oud 2 juni 2010, 15:20   #3
dribbel79
Junior Member

dribbel79's schermafbeelding
Standaard

ik had ook troubles met ned 123 HD, coax kabel veranderd in een hdmi afgeschermd, super de luxe geval en alles werkt perfecto...
dribbel79 is offline  
Oud 2 juni 2010, 18:22   #4
mesa57
Senior Member

mesa57's schermafbeelding
Standaard

omg.. een coax kabel kun je helemaal niet vervangen door een hdmi afgeschermde ....
mesa57 is offline  
Oud 3 juni 2010, 10:20   #5
dribbel79
Junior Member

dribbel79's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
omg.. een coax kabel kun je helemaal niet vervangen door een hdmi afgeschermde ....
weet ik, ik bedoel een hd suitable, ultra afgeschermde, ontstoorde bla bla super kabel
dribbel79 is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:50   #6
lex333
Junior Member

lex333's schermafbeelding
Standaard

ik heb hetzelfde probleem, met een panasonic TX-L37S20E en een CI+ kaart.
Ned 1 & 2 HD problemen en Ned 3 en eurosport HD geen problemen.
Ook direct op het AOP gezet met een 1.5 mtr kabelkeur coax gebruikt, signaal sterkte 10 (van de 10) en kwaliteit die elke keer op en neer gaat en dan schiet ineens de BER ook omhoog als de kwaliteit onder de 6 komt, dan is het beeld niet meer om aan te zien.
De postcode is 3741 netwerk ID: 5555 freq. 372 Mhz.

Wat met gisterenavond wel opviel is dat na 22:00 de problemen als sneeuw voor de zon waren verdween, heel vreemd probleem... ervaren meer mensen dit?
lex333 is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:23   #7
steadye
Junior Member

steadye's schermafbeelding
Unhappy

@lex333 Het is mij inderdaad ook al opgevallen dat later op de avond het beeld een stuk stabieler tot storingsvrij is. Ik heb nu ook de tv getest met kabelkeurkabel en connectors rechtstreeks op de AOP maar probleem blijft.

@Cees Heb de laatste software aan boord, tv al een aantal malen terug naar factory default gezet..

Zou zo ook geen uitspraak durven doen waarom het later op de avond stabieler wordt.
steadye is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:49   #8
lex333
Junior Member

lex333's schermafbeelding
Standaard

Ik zie net dat ik mijn reactie in het @home gedeelte heb neergezet, maar het is een ziggo gebied. Los hiervan, was net bij m'n buurman en die heeft een humax 5050c en die heeft dezelfde problemen.... maar vanavond weer precies hetzelfde, na 10 uur niets meer aan de hand... blijft toch vreemd..
lex333 is offline  
Oud 5 juni 2010, 19:54   #9
tuupje32
Senior Member

tuupje32's schermafbeelding
Standaard

Ik woon ook in het oude @ home gebied,postcode 6374.
Hier ook voortdurend storing op Ned1 Ned2 soms op Ned3 en ook bijna continu storing op digitale zender van Net5(Niet de HD zender)
Op veel zender,niet alleen de storende zenders,een schommelende BER waarde.
Het vreemde is,de storingen doen zich niet continu voor,soms heb ik gewoon goed beeld op de bovenstaande zenders.
Het lijkt me het beste als we met meerdere mensen vanuit het oude @Home gebied ons gaan melden bij Ziggo,want dit is te gek voor woorden.
Ik heb voorheen nooit problemen gehad met mijn digitale tv van Ziggo,maar de laatste paar weken/maanden is het hopeloos.

Ik heb hier over als eens met de Ziggo helpdesk gebeld,maar die schuiven het op mij,en dat terwijl ik helemaal niks veranderd heb aan mn bekabeling of wat dan ook.
Dan moest ik toch al vanaf het begin problemen hebben gehad met mijn digitale tv,de ellende is begonnen toen er HD zenders werden toegevoegd aan het digitale zenderpakket(Lees NED1,2 en 3!!)

Hoe meer mensen gaan klagen,des te eerder is Ziggo geneigd om iets aan de problemen te gaan doen lijkt mij zo.

Verder krijg ik sinds vandaag enkele foutmeldingen op NED 1 en 2,namelijk foutmelding:

E 48-32 geen ontvangst
E 38-42 programma momenteel niet beschikbaar

Ook heb ik sinds vandaag opgemerkt dat de kanalen van ned 1 2 en3 soms door elkaar heen lopen,wat ik voorheen ook nooit gehad heb.......

ik heb geprobeerd om de antenne kabel ipv in mijn HUMAX HD decoder in mijn tv te stoppen om te kijken of de storingen zich ook voordoen op de analoge zenders.
Nu word het helemaal vreemd....ik kan geen enkele analoge tv zender meer ontvangen op ons adres.......

Om mijn verhaal nog wat meer uit de doeken te doen,we hebben op mijn dochter haar slaapkamer nog een HUMAX decoder staan,de oude IR-C fox aangesloten met scart aansluiting,deze geeft op alle tv zenders een perfect beeld.

Ik ben momenteel een beetje radeloos wat betrefd de digitale tv in de woonkamer,iemand nog tips of enig idee wat er aan de hand kan zijn?
De helpdesk helpt mij in deze ook niet veel verder namelijk.
Misschien toch eens een idee om een monteur langs te laten komen.....
tuupje32 is offline  
Oud 5 juni 2010, 20:41   #10
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuupje32 Bekijk bericht
Hoe meer mensen gaan klagen,des te eerder is Ziggo geneigd om iets aan de problemen te gaan doen lijkt mij zo.

--knip--

ik heb geprobeerd om de antenne kabel ipv in mijn HUMAX HD decoder in mijn tv te stoppen om te kijken of de storingen zich ook voordoen op de analoge zenders.
Nu word het helemaal vreemd....ik kan geen enkele analoge tv zender meer ontvangen op ons adres.......

Om mijn verhaal nog wat meer uit de doeken te doen,we hebben op mijn dochter haar slaapkamer nog een HUMAX decoder staan,de oude IR-C fox aangesloten met scart aansluiting,deze geeft op alle tv zenders een perfect beeld.

Ik ben momenteel een beetje radeloos wat betrefd de digitale tv in de woonkamer,iemand nog tips of enig idee wat er aan de hand kan zijn?
De helpdesk helpt mij in deze ook niet veel verder namelijk.
Misschien toch eens een idee om een monteur langs te laten komen.....
Aangezien je in de slaapkamer wel een goede ontvangst lijkt te hebben, kan het bijna niet anders zijn dat dat er met de levering van signaal niet zoveel aan de hand is. Ik vermoed dat er een probleem zit in je aansluiting in de woonkamer. Vermoedelijk speelt dit al maanden en zorgt er voor dat je af en toe daar dus al problemen had en nu helemaal geen ontvangst meer hebt.

Je moet nu even uitzoeken hoe je installatie in elkaar zit. Het kan zijn dat je 'kabel' binnenkomt in de meterkast en daar met een splitter naar de slaapkamer en de huiskamer verdeeld wordt. Ga van daaruit zoeken. Het beste zou je een nieuwe kabel kunnen kopen die lang genoeg is om direct in de meterkast aan te sluiten op het zogenaamde AOP (Abonnee Overname Punt), dit is het punt waar de groene kabel die uit de grond komt overgaat in je huis installatie. Vaak gaat dit met een coax stekkerdoos. Wat ook mogelijk is dat het AOP in de huiskamer zit en dat daarachter eventueel een splitter naar de slaapkamer zit. Met die extra kabel naar een TV kun je testen waar het signaal nog goed is.

Sluit dus 1 TV aan op het AOP en kijk of je daar analoge ontvangst hebt, kijk of je digitale ontvangst hebt. Volg daarna de kabels via de splitter of versterker naar de huiskamer en kijk of je zelf vast kunt stellen welk deel van je huis installatie het probleem veroorzaakt.

Heb je op je AOP ook geen signaal, dan moet je Ziggo bellen en om een monteur vragen. Maar ik verwacht dat je wel signaal op het AOP hebt omdat je in de slaapkamer wel goede ontvangst hebt. In dat geval is het toeval dat het tijdens introductie van HD zenders problemen ging geven.

Je huisinstallatie is je eigen verantwoording en een monteur zal daar verder ook niets aan doen. Wel kun je via Ziggo een monteur (Service plus) krijgen voor je binneninstallatie, dat is niet gratis. Zie hier.

Het is dus goedkoper om zelf even je installatie langs te lopen en te kijken waar het fout gaat. Misschien een defecte splitter/versterker die bij je internet abonnement hoort en in dat geval kun je wel weer een gratis storingmonteur laten komen. Maar eerst dus vaststellen waar het fout gaat.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Labels
ned1-2-3, storing, storing hd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten