Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 mei 2010, 11:03   #1
hvanzon
Junior Member
 
hvanzon's schermafbeelding
Standaard Kan niet inloggen op news.ziggo.nl

Probeer in te loggen bij news.ziggo.nl maar als ik test krijg is dat de Authorization is mislukt.

Nu heb ik een ...@ziggo.nl e-mail adres.

Gebruik die als username en het wachtwoord voor de e-mail als wachtwoord.
(gechecked op de webmail en ze zijn correct)

poort is 119 en threads stat op 4

Zijn er dingen waaraan ik moet denken, kan de poort dichtstaan of moet is SSl aanzetten?
hvanzon is offline  
Oud 11 mei 2010, 09:25   #2
hvanzon
Junior Member
 
hvanzon's schermafbeelding
Standaard

dit krijg ik...

482 Authentication Temporarily Unavailable

Zou het probleem bij mijn router liggen?
hvanzon is offline  
Oud 11 mei 2010, 10:10   #3
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

kan je zo testen,
haal je router er tussen uit en probeer het rechtstreeks.
Nadat je alles geresetted hebt.
Welk programma gebruik je ?
Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/353; U; nl) Presto/2.4.15 Version/10.00
TRaSH is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:03   #4
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvanzon Bekijk bericht
dit krijg ik...

482 Authentication Temporarily Unavailable

Zou het probleem bij mijn router liggen?
Nee, die melding komt van de server, en geeft aan dat de server op dat moment geen inlog-gegevens kan controleren van jouw account. Heeft dus niets met je router te maken. Dit zou een tijdelijke fout kunnen zijn, of een fout met je account op de newsserver.

Heb je datzelfde probleem nu nog steeds ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 13 mei 2010, 08:06   #5
hvanzon
Junior Member
 
hvanzon's schermafbeelding
Standaard

@Trash : ga ik zo proberen. Ik gebruikt trouwens SABnzbd

@ Cees : Probleem blijft, geen verandering
hvanzon is offline  
Oud 14 mei 2010, 10:21   #6
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

heb je een software matige firewall die mischien iets blokt.
Gebruik zelf ook sabnzbd vindt alleen de info die je krijgt minimaal.
Probeer eens om te testen newsleecher die geeft in de log files vaak een betere error info aan.
Ohja zonder ssl moet je draaien.
En iets met group aan vinken volgens mij als newsleecher test.
Kan het effe niet zo gauw testen en inzien.
Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/353; U; nl) Presto/2.4.15 Version/10.00
TRaSH is offline  
Oud 15 mei 2010, 08:45   #7
hvanzon
Junior Member
 
hvanzon's schermafbeelding
Standaard

@Trash, ik draai op Macosx, volgens mij is newsleecher daar niet voor beschikbaar. Ik ga even op zoek naar een ander programma en test het daar in.

edit: Kan niet echt een ander programma vinden. Heb inmiddels mijn laptop direct aangesloten op de modem. Zelfde resultaat. Verder heb ik geen firewall.
Heb ook mijn paswoord veranderd, dacht dat het daar misschien aan kon liggen. Allemaal geen resultaat.

Nou dan zit er maar een ding op... de verschrikkelijk helpdesk bellen.

Laatst gewijzigd door hvanzon; 15 mei 2010 om 09:08
hvanzon is offline  
Oud 15 mei 2010, 09:19   #8
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

ben bang dat ze je vertelen dat ze geen macosx ondersteunen,
maar je main email adres om in te loggen op mijn ziggo,
is een ziggo adres (neem dus aan dat je pas ziggo klant bent)

dit zijn mij inlog instellingen die ik gebruik met sabnzbd

Code:
Host: news.quicknet.nl
Port: 119
Username: email@quicknet.nl
Password:**********
# Connections: 4
Timeout: 120 seconds
 Enable v
 SSL -
 Backup server -
 Optional -
helaas kan ik je niet helpen met macosx,
aangezien mijn kennis daarmee 0 is
__________________


TRaSH is offline  
Oud 16 mei 2010, 14:53   #9
hvanzon
Junior Member
 
hvanzon's schermafbeelding
Standaard

Heb gebeld naar de storingsdienst (moet je sowieso altijd doen, zij kunnen meer als de normale klantenservice) en het een en anders met hem doorgenomen.
Alles was goed langst de kant van Ziggo en ook mijn gegevens en instellingen waren prijma. De newsgroup van ziggo is niet hun eigen server. Hij dacht dat het dus misschien aan de communicatie tussen Ziggo en de nieuwesgroup lag. Dat ze daar mij niet erkende, of zoiets. Binnen 5 dagen krijg ik antwoord, dus over een week bel ik weer (zo werkt dat met ziggo) en dan kijk ik wel weer verder.
hvanzon is offline  
Oud 19 mei 2010, 17:00   #10
fppietje
Junior Member
 
fppietje's schermafbeelding
Standaard nieuws server

heb je een antwoord gekregen
fppietje is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen


Labels
authorization, inloggen, newsgroup



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl