Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 november 2009, 21:26   #1
Clevegt
Senior Member
 
Clevegt's schermafbeelding
Standaard Ubee modem reset zichzelf

Ik heb sinds vandaag de Ubee modem met internet extra... Maar mijn modem reset steeds vanzelf om de paar minuten, is dit normaal?
__________________
Abonnement: Connect Start & Play Max
Mobiel : KPN - Zorgeloos Premium
Zoetermeer Centrum © 2015
Clevegt is offline  
Oud 27 november 2009, 21:40   #2
Gizmo©
Senior Member
 
Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xitami1980 Bekijk bericht
Ik heb sinds vandaag de Ubee modem met internet extra... Maar mijn modem reset steeds vanzelf om de paar minuten, is dit normaal?
Nee, niet echt. Hoeveel keer is hij nu gereset?? Als een modem nieuw is zal deze eerst de nieuwste firmware gaan downloaden. Hij zal dan ook 1 of 2 keer vanzelf resetten.
Gizmo© is offline  
Oud 28 november 2009, 13:05   #3
dorp0114
Junior Member
 
dorp0114's schermafbeelding
Standaard Ubee modem reset

Mijn UBEE modem resette zich ook meerder keren per etmaal, contact gezocht met Ziggo, twee maal een monteur langs geweest, bij de laatste keer zou er een zogenaamde modemswap plaatsvinden, maar de monteur had weer een UBEE modem bij zich, deze niet gewisseld omdat ik citeer de monteur "ik dezelfde problemen zou krijgen, dus geen nut had, moest maar verder gaan met mijn oude Moorola modem, een bekend probleem van de UBEE modem, om de haverklap uitval, internet als digitale telefonie". Net een week een nieuw abbonnement naar AiE pakket, nu alweer mijn oude modem moeten gebruiken, wacht nog steeds op een oplossing, de klacht zit in een hoger kader, Ziggo erken het probleem met de UBEE modem!! En los mijn klacht op, jullie behoren goed functionerende spullen te leveren en zekers als de modem binnen 24 uur in storing valt. Garantie?

O ja, de firmware update heeft niet geholpen bij mijn modem.
dorp0114 is offline  
Oud 28 november 2009, 14:25   #4
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorp0114 Bekijk bericht
Mijn UBEE modem resette zich ook meerder keren per etmaal, contact gezocht met Ziggo, twee maal een monteur langs geweest, bij de laatste keer zou er een zogenaamde modemswap plaatsvinden, maar de monteur had weer een UBEE modem bij zich, deze niet gewisseld omdat ik citeer de monteur "ik dezelfde problemen zou krijgen, dus geen nut had, moest maar verder gaan met mijn oude Moorola modem, een bekend probleem van de UBEE modem, om de haverklap uitval, internet als digitale telefonie". Net een week een nieuw abbonnement naar AiE pakket, nu alweer mijn oude modem moeten gebruiken, wacht nog steeds op een oplossing, de klacht zit in een hoger kader, Ziggo erken het probleem met de UBEE modem!! En los mijn klacht op, jullie behoren goed functionerende spullen te leveren en zekers als de modem binnen 24 uur in storing valt. Garantie?

O ja, de firmware update heeft niet geholpen bij mijn modem.
heeft de monteur ook gekeken naar de signaalwaardes? als die te laag zijn kan dit namelijk ook een oorzaak zijn dat het modem steeds uitvalt.
Kan bijvoorbeeld komen doordat de aansluiting van het modem
niet helemaal goed is, of de aansluitkabel niet helemaal 100% is.
Met het ubee modem zelf is in principe niets mis, maar het is vaak de combinatie
ubee/plaatselijke centrale (cmts) waar het fout gaat.

hier trouwens geen firmwareupdate gehad, ook niet nodig want hier werkt alles inmiddels prima (cmts is geupdate).

Laatst gewijzigd door nico hhw; 28 november 2009 om 14:51
nico hhw is offline  
Oud 28 november 2009, 15:16   #5
teerex
Junior Member
 
teerex's schermafbeelding
Standaard

Hier deed het Ubee modem het zomaar achterelkaar 8 dagen, maar vandaag viel ie (tot nu toe) alweer 2 keer uit. Er is geen peil op te trekken....
teerex is offline  
Oud 28 november 2009, 21:13   #6
dorp0114
Junior Member
 
dorp0114's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico hhw Bekijk bericht
heeft de monteur ook gekeken naar de signaalwaardes? als die te laag zijn kan dit namelijk ook een oorzaak zijn dat het modem steeds uitvalt.
Kan bijvoorbeeld komen doordat de aansluiting van het modem
niet helemaal goed is, of de aansluitkabel niet helemaal 100% is.
Met het ubee modem zelf is in principe niets mis, maar het is vaak de combinatie
ubee/plaatselijke centrale (cmts) waar het fout gaat.

hier trouwens geen firmwareupdate gehad, ook niet nodig want hier werkt alles inmiddels prima (cmts is geupdate).
ja de monteur heeft ook gekeken naar de waardes, en er een demper geplaats, maar waarom zegt de monteur zelf, als de problemen blijven bestaan dan de oude Motorola maar terug plaatsen en deze heractiveren!? Beide monteurs van Ziggo zeiden dit! Ben zelf werkzam in de elektrotechniek maar een kabeltje aansluiten kan ik echt wel, tevens nog eens gecheckt door de monteur, ligt dus echt aan de UBEE modem, wellicht een maandagochtendproductie model?
dorp0114 is offline  
Oud 28 november 2009, 22:01   #7
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

Als het al aan het ubee modem zou moeten liggen dan begrijp ik niet dat
de monteur het modem niet heeft omgewisseld.
Volgens mij is er een ander probleem waar de monteur vanaf wist en het geen nut had om het modem te vervangen.
Daarom vermoed ik, om het ubee modem goed te laten werken, dat bij jou de cmts nog niet is aangepast.
Dit was namelijk hier ook het geval, ik had dan wel weer andere problemen
met het modem (hele onstabiele verbinding), maar een paar weken geleden heeft hier in HHW de cmts een update gehad, en waren daarna de problemen over.

P.S. Welke firmware versie heb je trouwens, kan je dat uitlezen?
nico hhw is offline  
Oud 29 november 2009, 08:09   #8
dorp0114
Junior Member
 
dorp0114's schermafbeelding
Standaard

de tweede monteur die langs kwam, zou een zo genaamde modemswap doen, maar hij had zelf ook een nieuwe UBEE modem bij zich, vandaar dat hij zei, ik citeer "nou omwisselen heeft geen enkele zin, je gaat de zelfde problemen krijgen, ik was net bij een klant in Houten en had hetzelfde euvel".

Probleem is dus bekend bij de monteurs, maar schijnbaar niet bij de servicedesk.
dorp0114 is offline  
Oud 29 november 2009, 08:38   #9
nico hhw
Senior Member
 
nico hhw's schermafbeelding
Standaard

De problemen zijn bekend bij ziggo hoor, alleen de helpdesk is
daar vaak niet van op de hoogte (daar zijn topics genoeg over op het forum).
Ik weet in iedergeval uit andere forumberichten dat er
aan gewerkt wordt door ziggo. Het zou dan gaan om een firmwareupdate
van het modem waar nodig of een aanpassing aan de cmts (of beide).
nico hhw is offline  
Oud 29 november 2009, 08:54   #10
Gizmo©
Senior Member
 
Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

De monteur die afgelopen vrijdag is geweest heeft hier weer een Motorola neergezet. De Arris ligt in de kast.Hij gaf aan dat er ondanks wat de helpdesk zegt er nog steeds problemen met de Arris zijn. Toen ik over de Ubee begon, zei hij dat dat helemaal een waardeloos produkt was.
In dit geval ga ik toch liever af op de jongens van de praktijk, dan op telefonisten die een briefje oplezen.
Gizmo© is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl