Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 november 2009, 19:11   #1
krisseke
Junior Member
 
krisseke's schermafbeelding
Standaard Helpdesk: "deskundige" Tip van de dag

Moderators, kan er zo'n sub forum worden opgezet ?

Graag wil ik dan hier als eerste onderstaand geweldige tip van de Ziggo Helpdesk plaatsen.

Sinds 2 dagen niet meer mogelijk om via Outlook 2007 email op te halen wel via webmail. Geen instellingen veranderd, geen wachtwoorden veranderd. Geen updates of what so ever. Geen mail gekregen over veranderen pop/smtp namen etc etc. Gezien er dus de welbekende foutmelding komt dat loginnaam/password niet klopt....

Ziggo helpdesk:
U moet Microsoft bellen, dit is geen Ziggo probleem..

Ach ja..... vooral rustig blijven.....
Vanavond maar eens ff surfen op de forums, neem aan dat dit probleem al vaker is opgetreden.
krisseke is offline  
Oud 26 november 2009, 19:43   #2
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Heb je al geprobeert om op de webmail in te loggen ?
kan je er in met je gebruikersnaam en ww ..

heb je de instellingen nagelopen.

verder lijkt me dit topic eerder voor het borreltopic dan een werkelijke roep om hulp
Spartagek is offline  
Oud 26 november 2009, 22:10   #3
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

1. Foutmelding is duidelijk, de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord die Outlook doorgeeft aan de mailserver is niet juist, anders zou je immers wel toegang krijgen.

2. Kan je met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord wel inloggen op de webmail? Zo ja, zie punt 3. Indien nee, zie punt 4.

3. Open de configuratie van Outlook, en voer opnieuw de gebruikersnaam en wachtwoord in.

4. Achterhaal het juiste wachtwoord, daar je ook op de webmail niet kan inloggen.

Nu jou verhaal ernaast leggen. Je kan inloggen op de webmail, dus de mailservice functioneerd naar behoren, anders zou je immers niet in kunnen loggen via de webmail. Blijft over een configuratie probleem binnen Outlook, en zeer waarschijnlijk dat een foutieve combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord opgeslagen staat binnen outlook. Is echter geen Ziggo probleem, maar een outlook, en dus Microsoft probleem.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 27 november 2009, 07:03   #4
Netbios
Senior Member
 
Netbios's schermafbeelding
Standaard

Makkelijk zo.

Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

Niks Microsoft.
Netbios is offline  
Oud 27 november 2009, 07:20   #5
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

gebruik je copy en paste voor je wachtwoord ? Gebeurd vaak dat men een spatie teveel doet.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 27 november 2009, 08:52   #6
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
Makkelijk zo.

Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

Niks Microsoft.
Nee, helaas niet

Ziggo is natuurlijk niet verantwoordelijk voor JOUW keuze in software

de eventuele toegang naar het webmail deel is een ander verhaal.
zou mooi zijn, ik heb een film gedownload, maar mediaplayer speelt het niet af : moet Ziggo dan maar oplossen ?

als je je gebruikersnaam/wachtwoord kwijt bent, kan Ziggo dit 'resetten' verder dan dat zou ik niet verwachten
Spartagek is offline  
Oud 27 november 2009, 08:57   #7
xahmol
Senior Member
 
xahmol's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
Makkelijk zo.

Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

Niks Microsoft.
Ja, fijn. Als elke digibeet die niet zijn eigen Outlook kan instellen door Ziggo gehlopen moet worden wordt die helpdesk natuurlijk nooit bereikbaar.

Eens met anderen hier, als Webmail werkt is het geen Ziggo issue.
xahmol is offline  
Oud 27 november 2009, 09:05   #8
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisseke Bekijk bericht

Ach ja..... vooral rustig blijven.....
Vanavond maar eens ff surfen op de forums, neem aan dat dit probleem al vaker is opgetreden.

Is wel héél rustig gebleven.....

misschien boos omdat hij geen bijval kreeg, en het toch niet voor elkaar kreeg ?
Of juist nu werkt het, maar wil zich niet meer laten zien uit schaamte ?


/me heeft een hekel aan oneday-flies
Spartagek is offline  
Oud 27 november 2009, 13:28   #9
kontknager
Member
 
kontknager's schermafbeelding
Standaard

Probeer je e-mail gewoon binnen te halen op een ouderwetse WERKENDE manier:

(alles is hoofdletter gevoelig, als je een typfout maakt bij invoer van de gebruikersnaam of wachtwoord begin overnieuw, anders werkt het niet)

1. Open een DOS BOX
2. Typ: telnet pop.ziggo.nl 110
3. Typ: USER JE-EMAIL@ADRES.NL
4. Typ: PASS jewachtwoord
5. Indien je nu +OK Maildrop ready ziet, dan werkt het gewoon maar ligt
het aan je outlook.

Uiteraard kan je dit ook gebruiken om e-mails te lezen etc.
kontknager is offline  
Oud 27 november 2009, 16:02   #10
Netbios
Senior Member
 
Netbios's schermafbeelding
Standaard

Best leuk te zien al die reacties. Een ieder hier vergeet dat een aanmelding bij een pop server die mislukt niet perse aan je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te liggen, ook niet perse aan de instellingen in outlook.

Het kan namelijk nog andere redenen hebben tijdens een juiste analyse door Ziggo.

Jammer dat er zo gereageerd wordt....
Netbios is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl