Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 november 2009, 11:51   #1
ronaldvr
Junior Member
 
ronaldvr's schermafbeelding
Standaard Gebruik VOIP apparatuur in combinatie met Ziggo telefonie

Ik heb sinds kort een all in 1 pakket van Ziggo nadat ik de overstap heb gemaakt vanaf ADSL (via XS4ALL). Het internet is veel sneller en daar was het me om te doen. Ik heb een verscheidenheid aan VOIP apparatuur achter mijn router hangen en met eenapparaat lijk ik nu probemen te hebben dat soms de inkomende telefoontjes niet doorkomen. Ik ga hiermee aan de slag met de leverancier van de apparatuur en de router leverancier, maar ik vraag me af hoe de VOIP telefonie van Ziggo werkt. Weet iemand welke VOIP poort(en) het Ziggo modem gebruik. Ik denk de standaard 5060 poort op het externe IP address, maar wellicht zie ik dat verkeerd. Weet iemand dit toevallig of kan Ziggo als dit forum wordt gemonitored daar een antwoord op geven. Omdat het soms wel en soms niet werkt ben ik bang dat het een wat lastig probleem zal zijn en daarmee is alle info welkom om te kunnen beoordelen of de Ziggo VOIP dienst wellicht mijn andere VOIP diensten (die nog via XS4ALL lopen) in de weg zit. Bij voorbaat dank, Ronald
ronaldvr is offline  
Oud 26 november 2009, 12:01   #2
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Wat is precies het probleem? Houd in je achterhoofd dat het gebruik van VOIP bij Ziggo anders is dan bij XS4ALL, voip en voip zijn niet altijd technisch (onderliggend) hetzelfde. XS4ALL geeft het nr van de SIP server vrij aan hun klanten, Ziggo daarentegen niet.

Ziggo VOIP werkt naar mijn weten ook met SIP, maar dan wel enkel in combinatie met het modem (en de MTA daarin). Het modem heeft geen router aan boord, dus kan men poorten achterwege laten, alles staat nl open.

Echter in tegenstelling tot VOIP bij XS4ALL, kan je voip van Ziggo niet gebruiken met je eigen VOIP apparatuur.

Wel kan je er een toestel met analoge aansluiting op aansluiten, of een apparaat om wel via je eigen VOIP te kunnen bellen, maar ook de inkomende oproepen via je Ziggo telnummer te kunnen ontvangen op je VOIP toestel.

Het telefoonnummer wat op de Ziggo telefoonaansluiting is gekoppeld gaan gebruiken op een eigen VOIP toestel zal niet gaan lukken.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 26 november 2009, 22:38   #3
ronaldvr
Junior Member
 
ronaldvr's schermafbeelding
Standaard

Ik heb een probleem met VOIP apparatuur die ik achter mijn router heb staan en wil uitzoeken of de VOIP oplossing van Ziggo niet in de weg zit door bijvoorbeeld de standaard VOIP poort 5060 te gebruiken. Als al mijn poorten openstaan en dus ook poort 5060 - 5070 dan kan de Ziggo VOIP poorten op het kabelmodem geen roet in het eten gooien.
Nog even voor de zekerheid: Ik wil dus niet iets met het VOIP nummer van Ziggo doen op eigen apparatuur. Ik wil alleen zeker weten dat de Ziggo apparatuur mijn andere apparatuur niet stoort.
ronaldvr is offline  
Oud 26 november 2009, 23:09   #4
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

De Ziggo voip gaat geheel buiten je internetaansluiting om. Het kan je eigen Voip dus niet in de weg zitten.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
tja is offline  
Oud 27 november 2009, 10:13   #5
ronaldvr
Junior Member
 
ronaldvr's schermafbeelding
Standaard

Dank voor de bevestiging. Dan is het een item wat ik als mogelijk oorzaak door kan halen. Thanks, Ronald
ronaldvr is offline  
Oud 27 november 2009, 12:07   #6
spaceshuttle
Junior Member
 
spaceshuttle's schermafbeelding
Standaard

Ik gebruik nu al een tydje ziggo icm voip.
Jij hebt het erover dat jij diverse voipapparatuur achter je ziggomodem hebt.
Ik heb 1 router met voip (fritz!box 7270) en die handeld bij mij alle telefoonlijnen af.
Kan het niet zijn dat jou diverse apparatuur elkaar in de weg zitten ???
En wat voor diverse apparatuur is het ?
Das onduidelijk om jou probleem misschien vlot te trekken.


Groet John
spaceshuttle is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl