Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 november 2009, 04:28   #1
helpat
Junior Member
 
helpat's schermafbeelding
Standaard router (wl-122_, probleem)

Hallo allemaal,

Ik heb altijd een adsl-verbinding (20mb) van online gehad. Ik had dan ook mijn speedtouchmodem verbonden met een sitecom wl122 router. Dit betekende dan ook dat ik 2 laptops draadloos kon gebruiken. Mijn hoofd pc, had ik wel via kabeltje aangesloten. Dit alles werkte naar behoren.

Ik ben sinds kort overgestapt naar ziggo all-in (20mb internet). Echter ik heb nu het probleem dat ik mijn laptops niet draadloos heb. Hoe kan dit??? Is deze router wel geschikt, of ligt het aan eventuele andere instellin die je in de router moet wijzigen??? Hoe kan ik dit probleem oplossen, zodat ik ook nu optimaal kan draadlos internetten??? Is het werkelijk van belang dat je overal de stroom vanaf zet, als je die utp-kabels aansluit?? Help me please!!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
helpat is offline  
Oud 26 november 2009, 06:46   #2
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

bedraad werkt het wel ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 26 november 2009, 15:43   #3
helpat
Junior Member
 
helpat's schermafbeelding
Standaard

bedraad via de router bedoel je???
helpat is offline  
Oud 26 november 2009, 15:54   #4
Esy ®
Senior Member
 
Esy ®'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helpat Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb altijd een adsl-verbinding (20mb) van online gehad. Ik had dan ook mijn speedtouchmodem verbonden met een sitecom wl122 router. Dit betekende dan ook dat ik 2 laptops draadloos kon gebruiken. Mijn hoofd pc, had ik wel via kabeltje aangesloten. Dit alles werkte naar behoren.

Ik ben sinds kort overgestapt naar ziggo all-in (20mb internet). Echter ik heb nu het probleem dat ik mijn laptops niet draadloos heb. Hoe kan dit??? Is deze router wel geschikt, of ligt het aan eventuele andere instellin die je in de router moet wijzigen??? Hoe kan ik dit probleem oplossen, zodat ik ook nu optimaal kan draadlos internetten??? Is het werkelijk van belang dat je overal de stroom vanaf zet, als je die utp-kabels aansluit?? Help me please!!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Dat stroom er vanaf halen heb ik nog nooit gedaan en ik ben er dagelijks vanuit mijn werk mee bezig. In principe is het natuurlijk altijd veiliger maar ja...

Begin eens met je router terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen.
Doet alles het daarna wel, je wireless beveiliging weer instellen en klaar is kees.
__________________
Mvg. Eric
Esy ® is offline  
Oud 27 november 2009, 05:26   #5
helpat
Junior Member
 
helpat's schermafbeelding
Standaard

Als ik de utp kabel die vanaf modem naar router gaat doe aansluiten, moet dan het modem en router uitstaan. Zodat op het moment dat ie word aangezet (als de kabels zijn ingepplugd), het modem wel de router kan vinden??? Of zou dat niks mgen uitmaken??
helpat is offline  
Oud 27 november 2009, 06:01   #6
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

alles uit, aansluiten, modem aan wachten tot alle lampjes branden, router aan, wachten tot alle lampjes branden, pc aan.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 28 november 2009, 11:49   #7
helpat
Junior Member
 
helpat's schermafbeelding
Standaard

Hoihoi,

Als eerste, wil ik jullie nogmaals bedanken voor het meedenken.
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost...

Ik heb dit alles gedaan, maar ik krijg steeds de melding, geen/beperkte internetverbinding.

Ik heb dan de utpkabel van de ziggo-modem aangesloten op de wanpoort van de router, en een kabel van de router naar de pc.

Het lampje van wan op de router blijft conctant knipperen. Ik kom ook niet in mijn router om eventuele instellingen te veranderen...

Wat nu?
helpat is offline  
Oud 28 november 2009, 12:00   #8
Esy ®
Senior Member
 
Esy ®'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helpat Bekijk bericht
Hoihoi,

Als eerste, wil ik jullie nogmaals bedanken voor het meedenken.
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost...

Ik heb dit alles gedaan, maar ik krijg steeds de melding, geen/beperkte internetverbinding.

Ik heb dan de utpkabel van de ziggo-modem aangesloten op de wanpoort van de router, en een kabel van de router naar de pc.

Het lampje van wan op de router blijft conctant knipperen. Ik kom ook niet in mijn router om eventuele instellingen te veranderen...

Wat nu?
Achter op je router zit vast een gaatje. Druk hier een pen of paperclip in gedurende zo'n 30 seconden (voor de zekerheid) en reset hem zo naar de fabrieksinstellingen.
Daarna moet je weer kunnen inloggen in je router.
Zie voor gebr.naam en wachtwoord je manual of zoek dat even op via de website van de fabrikant.

IP om in te loggen staat daar ook meestal vermeld. Bij Linksys is het vaak 192.168.1.1
__________________
Mvg. Eric
Esy ® is offline  
Oud 28 november 2009, 13:43   #9
helpat
Junior Member
 
helpat's schermafbeelding
Standaard

@ Esy ®

EINDELIJK................................

Ik heb eerst de router gereset naar de fabrieksinstellingen.......en daarna eigenlijk maar paar dingen aangepast...en het functioneert zoals het moet!!!

NOGMAALS MIJN DANK!!!

Gr. Patrick
helpat is offline  
Oud 28 november 2009, 13:49   #10
Esy ®
Senior Member
 
Esy ®'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helpat Bekijk bericht
@ Esy ®

EINDELIJK................................

Ik heb eerst de router gereset naar de fabrieksinstellingen.......en daarna eigenlijk maar paar dingen aangepast...en het functioneert zoals het moet!!!

NOGMAALS MIJN DANK!!!

Gr. Patrick
Graag gedaan.
__________________
Mvg. Eric
Esy ® is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl