Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 november 2009, 21:35   #1
denbosch89
Junior Member
 
denbosch89's schermafbeelding
Standaard Router maakt geen verbinding met internet

Beste deskundigen,

Onlangs heb ik een router van het merk sitecom gekocht, het type WL-183. Wanneer ik hem aansluit zoals in de handleiding staat beschreven, krijg ik wel draadloze verbinding met de router, maar niet met het internet. Via de kabel trouwens ook niet(tussen pc en router). Bij het instellen van de router word er gevraagd om de internetprovider aan te klikken, dus selecteer ik @home(ziggo staat er niet bij) en het land, ik selecteer Nederland. Wanneer ik op volgende klik vraagt hij om een Host naam en een MAC nummer, wat moet ik hier invullen, want volgens Ziggo is het niet nodig deze te verstrekken bij het verbinden van de router en het internet. En dus weet ik niet wat ik hier moet invullen. Wie kan mij helpen verbinding te krijgen met het internet via m'n router?

Alvast vriendelijk bedankt,

Joep
denbosch89 is offline  
Oud 25 november 2009, 22:30   #2
kingpin
Inactieve account
 
kingpin's schermafbeelding
Standaard

Kijk eens op de Ziggo site onder draadloos internet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denbosch89 Bekijk bericht
Beste deskundigen,

Wie kan mij helpen verbinding te krijgen met het internet via m'n router?

Alvast vriendelijk bedankt,

Joep
kingpin is offline  
Oud 26 november 2009, 07:00   #3
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

kan je hem ook handmatig instellen zonder wizzard en dan alles op auto. Zetten en je modem eerst aan en dan je router. valt me op laatste tijd dat veel mensen problemen hebben met een sitecom router
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 26 november 2009, 08:47   #4
prodix
Senior Member
 
prodix's schermafbeelding
Standaard

Soms is het noodzakelijk om je modem na installatie van een router even te resetten omdat de refresh soms niet 100% goed gaat en de router dan geen ip krijgt.
__________________
Off al the things i've lost, i miss my mind the most!
prodix is offline  
Oud 26 november 2009, 13:58   #5
denbosch89
Junior Member
 
denbosch89's schermafbeelding
Standaard

Dankjewel, alleen wat moet ik invullen als hostnaam?
denbosch89 is offline  
Oud 26 november 2009, 14:00   #6
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

niks, word niet meer gebruikt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 26 november 2009, 16:48   #7
migroen
Senior Member
 
migroen's schermafbeelding
Standaard

Even de stekker uit het stopcontact halen van het kabelmodem.

Elke keer als je een andere apparaat aan het modem hangt dien je dit te doen. Ziggo koppelt het MAC-Adres van het betreffende apparaat wat is verbonden met het modem. Als je eerst bijvoorbeeld een PC direct aan het modem had en nu de router dan klopt het MAC-adres niet meer bij Ziggo. Door de stroom min 10 seconden van het het kabelmodem af te halen en daarna er weer op te zetten registreerd Ziggo het nieuwe MAC-adres, van de router in dit geval, en moet het werken.

Dit dus elke keer uitvoeren als je iets anders aan het modem hangt.
migroen is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router


Labels
draadloos, geen verbinding, host, internet verbinding, router



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl