Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 november 2009, 19:28   #1
JanvdB
Senior Member
 
JanvdB's schermafbeelding
Standaard Geen beeld Ned 3 HD

Beste Forumleden,
Zojust geconstateerd, dat ik geen beeld krijg op Ned.3 HD.
Alle overige zenders inclusief Hd zenders, werken goed.
Hoe is dat bij jullie?
Postcode gebied 2332PH
Kwaliteit 100 %
Signaalsterkte 88%
Ber 0 -E5.
Dus dat is goed, maar geen beeld!
JanvdB is offline  
Oud 25 november 2009, 19:44   #2
ArChie
Senior Member
 
ArChie's schermafbeelding
Standaard

Nederland 3 HD is samen met nog twee kanalen verplaatst naar een andere Transport Stream in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied. Zie het volgende topic voor meer informatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/...83950#32983950
ArChie is offline  
Oud 25 november 2009, 20:01   #3
G.bruiker
Senior Member
 
G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Nederland 3 HD is samen met nog twee kanalen verplaatst naar een andere Transport Stream in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied. Zie het volgende topic voor meer informatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/...83950#32983950
Een waardevol topic.... vraag me alleen af wat het doel is van die grote verhuizing en waarom het webcare team (leven die nog ? ) dit niet heeft aangekondigd ?
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !
G.bruiker is offline  
Oud 25 november 2009, 20:45   #4
JanvdB
Senior Member
 
JanvdB's schermafbeelding
Standaard

Beste ArChie,
Bedankt voor de tip.
Opnieuw zenders laten zoeken, alles is weer in orde.
Jammer dat ZIggo dat niet even meldt op zijn teletekst, of bij de storingssite .
Fijn dat er een forum is, en dat er direct gereageerd wordt.
Nogmaals dank,
JanvdB
JanvdB is offline  
Oud 25 november 2009, 21:03   #5
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Een waardevol topic.... vraag me alleen af wat het doel is van die grote verhuizing en waarom het webcare team (leven die nog ? ) dit niet heeft aangekondigd ?

Er vindt een herschikking plaats om meer ruimte te maken voor internet.
anoniem is offline  
Oud 26 november 2009, 11:10   #6
Donthuis
Senior Member
 
Donthuis's schermafbeelding
Smile inderdaad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvdB Bekijk bericht
Beste Forumleden,
Zojust geconstateerd, dat ik geen beeld krijg op Ned.3 HD.
Alle overige zenders inclusief Hd zenders, werken goed.
Hoe is dat bij jullie?
Postcode gebied 2332PH
Kwaliteit 100 %
Signaalsterkte 88%
Ber 0 -E5.
Dus dat is goed, maar geen beeld!
Idem in postcodegebied 2286: géén Ned 3 HD, wel in SD overigens, duidelijk technisch probleem veroorzaakt door Ziggo. Vanochtend volgens mij al weer terug, de dag erna weer foetsie. Na een handmatig gestarte "kanalen bijwerken" vandaag alles weer in orde. Aangezien de Philips TV de zender update niet had gemeld en Ziggo kennelijk toch wel vaker met kanalen schuift dan ons bekend is, heb ik de optie automatische (dagelijkse) zender update in standby toestand toch maar aangezet. Schijnt met deze FW66 nog wel eens volledige opstart van de TV op te leveren. We zullen zien hoe vaak, wordt zonodig elders vervolgd......

Laatst gewijzigd door Donthuis; 28 november 2009 om 16:15 Reden: zelf ook ontdekt
Donthuis is offline  
Oud 26 november 2009, 11:53   #7
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donthuis Bekijk bericht
idem in postcodegebied 2286: géén NEd 3 HD, wel in SD overigens, duidelijk technisch probleem bij Ziggo. Vanochtend volgens mij al weer terug
Zoals hierboven te lezen valt, had dat te maken met een herschikking van de kanalen. Ofwel had waarschijnlijk direct door jezelf opgelost kunnen worden door het opnieuw scannen van de kanalen.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 27 november 2009, 09:54   #8
Donthuis
Senior Member
 
Donthuis's schermafbeelding
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Zoals hierboven te lezen valt, had dat te maken met een herschikking van de kanalen. Ofwel had waarschijnlijk direct door jezelf opgelost kunnen worden door het opnieuw scannen van de kanalen.

Vanochtend eerst alle kanalen op NED 1 HD na foetsie, na een half uur alles behalve NED 3 HD terug. Kortom deze zender is kennelijk het meest problematische voor Ziggo om overeind te houden...

NB Ook het via de Website activeren van de smartcard en abonneren op de gewenste pakketkeuzes loopt niet van een leien dakje. Dit geeft men aan de telefoon openlijk toe, inmiddels heeft het handproces alsnog gewerkt.

Laatst gewijzigd door Donthuis; 27 november 2009 om 10:18 Reden: smartcard zit alsnog OK in de boekhouding
Donthuis is offline  
Oud 29 november 2009, 14:05   #9
Tom-
Senior Member
 
Tom-'s schermafbeelding
Standaard

Ik word er ook een beetje gek van? Nederland3HD blijft wegvallen, maar ook Eurosport bijvoorbeeld is af en toe weg, en zo nog wat willekeurige zenders.

Zal eens herscannen, maar irritant is het wel.
Tom- is offline  
Oud 29 november 2009, 14:27   #10
Donthuis
Senior Member
 
Donthuis's schermafbeelding
Exclamation kennelijk kunnen we elke dag een herschikking krijgen

Volgens mij is Ziggo een beetje vreemd bezig: enerzijds uitputtend de software testen, met de CI+-zaken als de meest taaie problematiek en tegelijkertijd met enige regelmaat de zenderconfiguraties veranderen.

Dat is vragen om moeilijkheden: wil je softwarefouten zo snel mogelijk ergens uitkrijgen dan moet de configuratie tenminste enige tijd constant blijven. Want alleen dan kan je de terugkoppeling van de gebruikers zuiver houden.

Jarenlang ben ik bij PTT, later KPN verantwoordelijk geweest voor het besturen van het software ontwikkelings-, test- en vrijgaveproces. Geloof maar dat er even pas op de plaats werd gemaakt in de configuratie, als er nog hardnekkige softwareproblemen opgelost moesten worden...
Donthuis is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl