Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 november 2009, 23:14   #1
Bazch
Junior Member
 
Bazch's schermafbeelding
Standaard Blokjes/Slecht vervormd beeld

Hallo..

Ik heb de laatste tijd veel last van dat het beeld vervormd is. Er komen dan blokjes of strepen door het beeld. Ziet er dan een beetje vervormd uit.
Heb een Samsung LE32B652T4PXXN Televisie met CI+ cam module erin.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of zou ik een nieuwe update moeten nemen?
Huidige versie is: 2009/09/01_002004.

Hoop dat jullie een oplossing weten.
Bas
Bazch is offline  
Oud 24 november 2009, 23:35   #2
JW-NHS
Senior Member
 
JW-NHS's schermafbeelding
Standaard

Kun je in het menu zien hoe de signaal sterkte en kwaliteit is?
Dit duidt op een probleem met het signaal......

Groet,
JW
JW-NHS is offline  
Oud 25 november 2009, 08:15   #3
Bazch
Junior Member
 
Bazch's schermafbeelding
Standaard

De signaal sterkte zit rond de 78-80
zou toch voldoende moeten zijn?
Is hier eventueel iets aan te doen?
groet,
Bas
Bazch is offline  
Oud 25 november 2009, 08:40   #4
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Signaalsterkte is niet heel erg relevant, wel relevant is de signaalkwaliteit. Waar staat die op? Het signaal kan nog zo "hard" zijn, dit wil niet zeggen dat het signaal ook goed van kwaliteit is, een slecht signaal kan ook "hard" doorkomen.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 25 november 2009, 09:05   #5
zwattuh
Member
 
zwattuh's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazch Bekijk bericht
Hallo..

Ik heb de laatste tijd veel last van dat het beeld vervormd is. Er komen dan blokjes of strepen door het beeld. Ziet er dan een beetje vervormd uit.
Heb een Samsung LE32B652T4PXXN Televisie met CI+ cam module erin.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of zou ik een nieuwe update moeten nemen?
Huidige versie is: 2009/09/01_002004.

Hoop dat jullie een oplossing weten.
Bas
Ik heb de 40 inch versie met de nieuwste firmware maar ik heb deze problemen ook. Dus aan de firmware ligt het niet.

Maar het lijkt mij sowieso handig om de niewste firmware er op te zetten. Er zijn al twee updates sinds de 2004 versie.
zwattuh is offline  
Oud 25 november 2009, 09:08   #6
zwattuh
Member
 
zwattuh's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Signaalsterkte is niet heel erg relevant, wel relevant is de signaalkwaliteit. Waar staat die op? Het signaal kan nog zo "hard" zijn, dit wil niet zeggen dat het signaal ook goed van kwaliteit is, een slecht signaal kan ook "hard" doorkomen.
Bedoel je hiermee de bitfoutfrequentie? Dit en de signaalsterkte is het enige wat je krijgt te zien in het menu.

Deze staat bij mij op 0.
zwattuh is offline  
Oud 25 november 2009, 15:14   #7
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
__________________

Excalibur is offline  
Oud 25 november 2009, 15:33   #8
zwattuh
Member
 
zwattuh's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
Tja daar probeer ik nu juist achter te komen hoe ik kan zien wat de signaalkwaliteit is. Ik heb geen decoder maar een cam.

Ik kan enkel in het menu van de tv de signaalsterkte zien en de bitfoutfrequentie.
zwattuh is offline  
Oud 25 november 2009, 15:34   #9
migroen
Senior Member
 
migroen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
Er zit een CI+ cam module in zoals in de eerste reactie is te lezen. Deze geeft icm Samung alleen maar 2 opties (Bitfoutfreqentie & Signaalsterkte)
migroen is offline  
Oud 25 november 2009, 16:51   #10
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migroen Bekijk bericht
Er zit een CI+ cam module in zoals in de eerste reactie is te lezen. Deze geeft icm Samung alleen maar 2 opties (Bitfoutfreqentie & Signaalsterkte)
En dat vind ik dus een manco van de hardware/software. Dat dat de bitoutfrequentie getoond word is mooi, dit is handige info. Dat wel de signaalsterkte, maar niet de signaalkwaliteit word getoond is zeer jammer. Ze laten van deze 2 degene zien waar je nu juist eigenlijk niets aan hebt.
__________________

Excalibur is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl