Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 november 2009, 17:20   #1
knilly
Junior Member
 
knilly's schermafbeelding
Standaard Draadloos internet met behulp van Sitecom WL-340

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar alles in een van Ziggo. Dacht dat ik niet een draadloze modem nodig had maar nu dus wel. Heb een Sitecom WL-340 aangeschaft. Nu heb ik wel verbinding gemaakt tussen de Motorola modem van Ziggo en de Sitecom. Staat ook bij dat ie verbonden is, MAC adres overgenomen en toch doet het internet niet. Wie kan mij helpen?
knilly is offline  
Oud 24 november 2009, 17:30   #2
knilly
Junior Member
 
knilly's schermafbeelding
Standaard

Ik heb de modem ook al een tijdje uitgezet zodat hij de gegevens van de router overneemt.
knilly is offline  
Oud 25 november 2009, 14:04   #3
Vos1
Member
 
Vos1's schermafbeelding
Standaard

Vreemd,.. met de juiste procedure zou je zou eigenlijk niet al te veel problemen moeten hebben om online te kunnen komen:
Zorg dat alles aanstaat: modem, router en computer....maar let er op dat er tussen de computer en de router (vooralsnog) een kabel zit.
Uiteraard zijn het modem en de router sowieso bekabeld verbonden!
Schakel het modem vervolgens uit en laat de router en de pc dus aanstaan, zodat het modem de router kan herkennen.
Herstart nu het modem...
Als het modem is herstart, kun je op de pc de router benaderen met: 192.168.0.1...
Je kunt nu eventueel het tabblad: "wizard" openen en daar kiezen voor een provider zonder wachtwoord e.d. waarna je bekabeld een verbinding zou moeten hebben
Het tabblad wireless->sub security geeft een voorgedefinieerde pre shared key die je dient in te vullen als je draadloos wil verbinden..
Tja, heb je eenmaal een draadloze verbinding, dan kun je de kabel tussen router en computer verwijderen..
Succes
Vos1 is offline  
Oud 26 november 2009, 21:02   #4
geeske
Member
 
geeske's schermafbeelding
Standaard draadloos sitecom

heb je het schijfje wat bij sitecom is gebruikt?je gaat naar de site van sitecom en je typt het nummer in wat onder je draadlooskastje staat en dan moet je verbonden zijn.zo heb ik het ook gedaan en had het binnen 2 minuten voorelkaar.
gr geeske
geeske is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl