Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 november 2009, 08:29   #1
richardp
Junior Member
 
richardp's schermafbeelding
Standaard WAN adres niet te bereiken

weet iemand de oplossing voor mijn probleem.
als ik vanaf een extern adres probeer mijn netwerk te benaderen stokt het bij ergens bij Ziggo.
mijn externe IP adres is het WAN adres op mijn router,
ook als ik op bijvoorbeeld mijnip.nl kijk geeft hij deze weer.
volgens de servicedesk van Ziggo staat alles goed maar toch komt ik met geen enkel protocol bij mijn router uit.
richardp is offline  
Oud 24 november 2009, 09:27   #2
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

instelling in je router die dat tegen houd misschien ? Bepaald poort gebruiken misschien.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 24 november 2009, 11:25   #3
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Je router mag ook niet bereikbaar zijn van buitenaf.
mesa57 is offline  
Oud 24 november 2009, 12:05   #4
Clevegt
Senior Member
 
Clevegt's schermafbeelding
Standaard

Wel mits je doe open zet qua poorten, ik kan ook via extern mijn netwerk bereiken.
__________________
Abonnement: Connect Start & Play Max
Mobiel : KPN - Zorgeloos Premium
Zoetermeer Centrum © 2015
Clevegt is offline  
Oud 24 november 2009, 18:08   #5
Ed
Banned User
 
Ed's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Je router mag ook niet bereikbaar zijn van buitenaf.
ROFL!!!

Sorry, maar ik wil toch echt inloggen op mijn FTP server. Gaat toch ook via mijn router??????

Beetje rare reactie Mesa.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16
Ed is offline  
Oud 24 november 2009, 21:34   #6
Onlinegamer
Junior Member
 
Onlinegamer's schermafbeelding
Standaard

Wat Mesa waarschijnljik wil aangeven is dat een router verkeer routeeert en geen server is welke services aanbied. (ICMP - ping vaak wel maar kan door de interne firewall welke veel routers bezitten uit staan).
Indien je bijvoorbeeld op een PC achter de router een service zoals FTP wilt opzetten zul je in de router port forwarding moeten toepassen zodat ongevraagd verkeer van buiten af naar de PC wordt doorgeleid.

Richardp, welke service wil je binnen je LAN voor buiten af bereikbaar maken ?
Onlinegamer is offline  
Oud 25 november 2009, 11:29   #7
richardp
Junior Member
 
richardp's schermafbeelding
Standaard

het gaat om RDP poort 3389,
na de servicedesk flink aangepakt te hebben,
werd mij wederom verteld dat het niet aan Ziggo lag, maar gelijk daarna werkte het wel ineens.

apart maar het zij zo!!!
toch allen bedankt voor de reacties
richardp is offline  
Oud 25 november 2009, 12:40   #8
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

En toch heeft het niet aan Ziggo gelegen.

Jou WAN ip-adres is altijd vanaf buiten te benaderen. Of je ook iets bereikt of kunt openen heeft alles te maken met de instellingen van je router (port-forwarding). Heb je geen port-forwarding ingesteld, eindig je nergens en zul je niets kunnen bereiken. Heb je wel wat ingesteld, kun je de service daarachter benaderen.
__________________

Excalibur is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl