Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C

Mededelingen

CI+ en DVB-C Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 november 2009, 20:26   #1
reddish
Junior Member

reddish's schermafbeelding
Standaard instellen digitale frequentie/netwerk op Sony Bravia

Hallo allemaal,

Tot vorige week keek ik digitale TV op mijn Sony Bravia KDL-40W5500 via een externe Samsung DCB-H380R ontvanger. Eind vorige week heb ik een CI+ CAM module gekocht waarin ik mijn Smartcard heb gestopt.

Eén en anders werk grotendeels, alleen mis ik +/- 15 zenders. Dit zou misschien kunnen komen omdat ik nergens de frequentie van mijn gebied heb gespecificeerd (372 MHz, netwerknummer 5555).

Stom genoeg kan ik nergens in het menu van de TV vinden waar ik dit in kan stellen. Kan iemand mij dat vertellen?
reddish is offline  
Oud 23 november 2009, 20:44   #2
double0dennis
Senior Member

double0dennis's schermafbeelding
Standaard

Ik dacht zo:
Via het HOME menu;
naar Instellingen, Digitaal Set-up, Digitaal afstemming, Digitale autom. afstemming
double0dennis is offline  
Oud 23 november 2009, 21:00   #3
reddish
Junior Member

Standaard

Hoi Dennis,

Als ik dat doe vind de TV telkens 210 zenders (tv + radio); hij mist dan een aantal zenders die de externe tuner wel vindt, zoals Veronica/Jetix, NET 5, RTL 8, TMF, Eén, ...

De regionale TV zenders zitten ook ineens op andere kanalen (via de externe Samsung tuner boven de 900; via de CAM CI+ module beneden de 900). Vandaar dat ik denk dat de TV misschien naar de verkeerde frequentie kijkt.

Hoe dan ook, volgens de CAM CI+ handleiding moet ik "ergens" 326 MHz en netwerknummer 5555 kunnen instellen, en dat is me nog niet gelukt.

De handleiding van de Bravia zegt niks hierover, en de Ziggo CAM CI+ module handleiding verwijst naar de TV-handleiding. Lekker handig :-/
reddish is offline  
Oud 23 november 2009, 21:50   #4
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reddish Bekijk bericht
Hoi Dennis,

Als ik dat doe vind de TV telkens 210 zenders (tv + radio); hij mist dan een aantal zenders die de externe tuner wel vindt, zoals Veronica/Jetix, NET 5, RTL 8, TMF, Eén, ...

De regionale TV zenders zitten ook ineens op andere kanalen (via de externe Samsung tuner boven de 900; via de CAM CI+ module beneden de 900). Vandaar dat ik denk dat de TV misschien naar de verkeerde frequentie kijkt.

Hoe dan ook, volgens de CAM CI+ handleiding moet ik "ergens" 326 MHz en netwerknummer 5555 kunnen instellen, en dat is me nog niet gelukt.

De handleiding van de Bravia zegt niks hierover, en de Ziggo CAM CI+ module handleiding verwijst naar de TV-handleiding. Lekker handig :-/
  1. op welke kanaal positie ontvang je Ned 1 HD ?
  2. heb je een landkeuze instelling Nederland uitgevoerd ?
  3. welke software versie gebruik je ?
anoniem is offline  
Oud 23 november 2009, 21:53   #5
reddish
Junior Member

Standaard

Aha, ik heb net ge-update naar firmware 1.6 (vanaf 1.2 of zo) en nu krijg ik wel de vraag naar frequentie/netwerknr... En nu gaat het wel goed zo te zien.

Behalve dan dat ziggo/sony samen bedacht hebben dat ze functionaliteit in mijn TV hebben uitgezet, naar ik begrijp uit andere posts hier. Schande!
reddish is offline  
Oud 24 november 2009, 09:11   #6
EA Junk
Member

EA Junk's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reddish Bekijk bericht
Behalve dan dat ziggo/sony samen bedacht hebben dat ze functionaliteit in mijn TV hebben uitgezet, naar ik begrijp uit andere posts hier. Schande!
Precies, hoe zit het hier mee? Wanneer kan ik eindelijk sorteren?
EA Junk is offline  
Oud 24 november 2009, 09:24   #7
TRaSH
Senior Member

TRaSH's schermafbeelding
Standaard

op kieskeurig heeft iemand uitleg gegeven hoe dat kan via een omweg. Kan ook zijn dat het om de z5500 gaat. Maar proberen waard mischien
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 24 november 2009, 10:17   #8
twigger
Senior Member

twigger's schermafbeelding
Standaard

Fabrieksinstellingen en dan een ander land kiezen bv Frankrijk, dan is de sorteerfunctie weer terug. Je kan later via menu de taal weer op Nederlands zetten.

Volgens mij kun je tijdens installatie bij land bv Frankrijk kiezen en bij taal kun je gewoon Nederlands kiezen, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik wacht tot de sorteerfunctie weer terug is.

Laatst gewijzigd door twigger; 24 november 2009 om 10:23
twigger is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten