Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 november 2009, 18:58   #1
meermeer
Senior Member
 
meermeer's schermafbeelding
Standaard Antenne versterker en internet vraag. Hoe te maken?

Bij mijn vader werkt het internet niet goed. Elke avond knalt het internet eruit.

Nu is zijn signaal niet akl te best, maar de monteur heeft ook prutswerk achtergelaten.

Hij krijgt uit de muur, een soort coax kabel, deze gaat in een versterker, en hier komt dan een mannetje/vrouwtje uit.(tv/radio) dan gaat er 1 kabel in radio(of tv weet ik niet) weer in een apparaat en daar vandaan gaat het naar de modem???

Hoe dan ook, nu wil ik het 'fixen'. Hoe kan je het het beste aanpakken? Het eerste signaal dat binnenkomt, is dus als 'coax' datakabel(lijkt op wat er de modem in moet)
meermeer is offline  
Oud 24 november 2009, 08:26   #2
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

wat voor versterker en wat is dat apparaat staan er merken type nummers op ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 24 november 2009, 08:32   #3
meermeer
Senior Member
 
meermeer's schermafbeelding
Standaard



Dit ding aan de muur is dus (denk ik?) de AOP? Daar komen dan twee kabels uit? Een naar de 'verdeler' aan de achteringang. En dan een in TV?

Snap er niks meer van. Grote kans dus dat het hierdoor komt dat internet onstabiel is denk ik. Hoe te fixen?
meermeer is offline  
Oud 24 november 2009, 09:11   #4
Sogan
Junior Member
 
Sogan's schermafbeelding
Standaard

Op ziggo.nl zijn alle handleidingen te vinden voor alle installaties.
FF zoeken op die site bv deze handleiding:
https://static.ziggo.nl/images/insta...tcm14-1920.pdf
Sogan is offline  
Oud 24 november 2009, 09:16   #5
Sjaool
Senior Member
 
Sjaool's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meermeer Bekijk bericht
Hij krijgt uit de muur, een soort coax kabel, deze gaat in een versterker, en hier komt dan een mannetje/vrouwtje uit.(tv/radio) dan gaat er 1 kabel in radio(of tv weet ik niet) weer in een apparaat en daar vandaan gaat het naar de modem???

Hoe dan ook, nu wil ik het 'fixen'.
Je klinkt niet al te zeker van je zaak.
Is het dan wel verstandig om er zelf aan te gaan lopen rommelen?

Misschien maak je het dan nog erger en zelfs zo dat internet helemaal niet meer werkt.
Nu is dat laatste misschien een voordeel want dan moet er weer een monteur komen opdraven.

Als het aangelegd is door een monteur van Ziggo zou ik er als ik jou nog even achteraan bellen dat je niet tevreden bent of minimaal melden dat de installatie instabiel werkt.
__________________
RTFM, Google or Search
Sjaool is offline  
Oud 24 november 2009, 09:22   #6
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

wat een puinhoop die aansluiting, zoals eerder vermeld bellen en vertellen over je internet problemen en vertellen dat de aansluiting nogal rommelig is gedaan
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Oud 24 november 2009, 09:39   #7
meermeer
Senior Member
 
meermeer's schermafbeelding
Standaard

Duidelijk. Ja zo is het echt aangesloten door Ziggo!? Toen ik het zag(ben het dus niet zelf) dacht ik ook, wat een prutser.
meermeer is offline  
Oud 24 november 2009, 10:31   #8
MonkeyBrainsNL
Member
 
MonkeyBrainsNL's schermafbeelding
Standaard

Ik zou eerst eens wat overzicht creeren.. alles wat niet bij modem/tv hoort even weghalen.. Waarom is de monteur gelijk een prutser, alleen omdat het niet goed werkt?? Vind het een beetje kort door de bocht.. maar misschien ligt dat aan mij..
__________________
Once Marine always Marine..

Voor 25+ gamers ga naar: www.oldskoolnl.nl
MonkeyBrainsNL is offline  
Oud 24 november 2009, 10:56   #9
meermeer
Senior Member
 
meermeer's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonkeyBrainsNL Bekijk bericht
Ik zou eerst eens wat overzicht creeren.. alles wat niet bij modem/tv hoort even weghalen.. Waarom is de monteur gelijk een prutser, alleen omdat het niet goed werkt?? Vind het een beetje kort door de bocht.. maar misschien ligt dat aan mij..
Als je een monteur 'besteld' mag je toch verwachten dat hij de AOP/kabel naar de modem goed aansluit???? Zo moeilijk is dat voor iemand die het dagelijks doet niet....

Voor de duidelijkheid, alles is zo aangesloten door de monteur, er is zelf niks aangesloten/extra neergezet etc. Er zijn geen aftakkingennaar andere tv's etc
meermeer is offline  
Oud 24 november 2009, 11:30   #10
MonkeyBrainsNL
Member
 
MonkeyBrainsNL's schermafbeelding
Standaard

.... edit: laat maar.
__________________
Once Marine always Marine..

Voor 25+ gamers ga naar: www.oldskoolnl.nl
MonkeyBrainsNL is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl