Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 november 2009, 20:01   #1
Rickiejjjj
Junior Member
 
Rickiejjjj's schermafbeelding
Standaard Sitecom WL-341

Hallo, aangezien onze oude router het heeft begeven hebben wij vandaag bij Mediamarkt een nieuwe router gekocht, de WL-341. Volgens de verkoper de beste keuze bij een Ziggo verbinding.

Wij hebben weinig verstand van aansluitingen, maar we hebben de router in verbinding gekregen met de laptops in ons huis. Maar helaas werkt het internet niet en geeft het icoontje aan dat er alleen lokaal beschikbaarheid is.

Bij onze vorige router waren er ook veel problemen met instellen, aangezien wij nog een @home account hebben, met een computernaam (cc ....-B), welke we daar moesten invoeren.

De tips op dit forum over het uit en inschakelen van verschillende dingen (router/modem/laptop) hebben niet geholpen helaas.

Heeft er iemand nog meer ideeen om de router aan de praat te krijgen?
Moeten wij soms in het router menu zelf dingen gaan instellen?

Bedankt!
Rickiejjjj is offline  
Oud 22 november 2009, 09:01   #2
Vos1
Member
 
Vos1's schermafbeelding
Standaard

Gemakshalve ga ik er vanuit dat de router al is aangesloten op het modem en de computer (in ieder geval tijdelijk) via een kabel is verbonden met de router.
Schakel de router en de computer in en schakel het modem uit...Na een paar tellen kun je het modem weer inschakelen zodat deze bij zijn herstart de router kan herkennen.
Start nu internet explorer en tik in de adresbalk: 192.168.0.1 hetgeen het adres is om de router te kunnen benaderen.
Er wordt nu gevraagd om een wachtwoord+gebruikersnaam en bij mijn weten is dat standaard admin/admin (staat meen ik ook onder op de router) Eenmaal beland in de interface van de router, kun je diverse instellingen maken m.b.t. de veiligheid (wachtwoorden e.d) en wijze van verbinding (draadloos/bekabeld)...
Op die manier zou het moeten kunnen lukken...
Succes!

Wat de instellingen voor Ziggo zelf betreft: (zoals vroeger de gebruikersnaam en wachtwoord) daarvoor hoef je in de router niets in te voeren...

Laatst gewijzigd door Vos1; 22 november 2009 om 09:10
Vos1 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl