Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2009, 13:00
fruitboom's schermafbeelding
fruitboom fruitboom is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: haarlemmermeer
Ziggo Internet: ziggo
DTV: ziggo
Berichten: 2
Standaard spam via gorleysert.com

Sinds een paar dagen krijg ik per uur een spam bericht van naam@gorleysert.com. Steeds een ander contact in het bericht, maar steeds uit mijn naam/emailadres aan mij/mijn emailadres verstuurd.
behalve op duitstalige en spaanstalige sites is er verder niets over te lezen.
momenteel is de naam wel steeds anders... In NH kan ik geen nieuwe wachtwoord instellen want er is een storing? Iemand dit al opgelost?
  #2  
Oud 20 november 2009, 13:27
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Berichten: 3.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fruitboom Bekijk bericht
Sinds een paar dagen krijg ik per uur een spam bericht van naam@gorleysert.com. Steeds een ander contact in het bericht, maar steeds uit mijn naam/emailadres aan mij/mijn emailadres verstuurd.
behalve op duitstalige en spaanstalige sites is er verder niets over te lezen.
momenteel is de naam wel steeds anders... In NH kan ik geen nieuwe wachtwoord instellen want er is een storing? Iemand dit al opgelost?
Het wordt niet uit jouw naam verstuurt,het lijkt alleen maar zo.
Men gebruikt niet je account settings maar slechts je e-mail adres als return adres.
Het veranderen van je wachtwoord heeft dus geen zin.
Als ik je mail adres weet,kan ik ook uit jouw naam naar wie dan ook mail versturen.
Als je de ip nummers uit de headers haalt zal je zien dat het helemaal niet via Ziggo verstuurd is.
Spam machines halen je mail adres van websites af of uit bepaalde documenten en gebruiken dit.
In de hoop dat kennissen denken dat de mail van jou afkomstig is en het dan lezen.
Je kan er weinig aan doen,maar ze gebruiken alleen je afzender,niet je account en ze hebben daar ook geen toegang.
Het veranderen van je wachtwoord heeft dus geen zin.
Wel moet je je afvragen of je niet ergens openbaar zomaar je mail adres gebruikt hebt of online hebt staan.
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !
  #3  
Oud 21 november 2009, 09:03
fruitboom's schermafbeelding
fruitboom fruitboom is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: haarlemmermeer
Ziggo Internet: ziggo
DTV: ziggo
Berichten: 2
Standaard

Dank voor je reactie, ik begrijp wel dat iedereen mijn adres kan invullen...
Ziggo kan dit dus niet herkennen, wat kan ik er aan doen? Bijgaand de header, ik zu nu dat de afzender is veranderd in het bericht, het verhaal is hetzelfde al is het nu italiaans ipv spaans

Return-path:
Received: from smtp14.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.145])
by mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KTE00H74W1JYGB0@mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
mijnnaam@quicknet.nl; Fri, 20 Nov 2009 15:24:56 +0100 (CET)
Received: from mx1.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.100])
by smtp14.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from )
id 1NBUPu-0003ya-L7for mijnnaam@quicknet.nl; Fri, 20 Nov 2009 15:24:54 +0100
Received: from [188.161.165.156] (helo=air.email.ne.jp)
by mx1.gn.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.69)
(envelope-from )
id 1NBUPs-0003Yf-Safor mijnnaam@quicknet.nl; Fri, 20 Nov 2009 15:24:53 +0100
Date: Fri, 20 Nov 2009 15:24:56 +0100 (CET)
Date-warning: Date header was inserted by mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net
From: Gale Granger
Subject: {Spam?} Dal sito di collocamento.
To: mijnnaam@quicknet.nl
Message-id: <0KTE00H7AW1JYGB0@mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net>
MIME-version: 1.0
Content-type: text/html
Importance: High
X-ZiggoMX-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoMX-MailScanner-ID: 1NBUPs-0003Yf-Sa
X-ZiggoMX-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoMX-MailScanner-SpamCheck: geen spam
X-ZiggoMX-MailScanner-From: mijnnaam@quicknet.nl
X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1NBUPu-0003ya-L7
X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: spam, SpamAssassin (niet cached,score=7.18,
vereist 5, BAYES_99 3.50, HTML_MESSAGE 0.00,MIME_HTML_ONLY 0.00,
MISSING_DATE 0.00, MISSING_MID 0.00,PROLO_MISSING 1.20, RCVD_IN_PBL 1.80,
RDNS_NONE 0.10,SPF_HELO_NEUTRAL 0.58)
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamScore: sssssss
X-ZiggoSMTP-MailScanner-From: mijnnaam@quicknet.nl
X-Spam-Flag: YES
Original-recipient: rfc822;mijnnaam@quicknet.nl
X-Spam-Status: No
  #4  
Oud 21 november 2009, 12:21
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Berichten: 3.309
Standaard

Helaas kan je hier niets aan doen,het is een bekende spam techniek.
Je zou eventueel je pc op spyware kunnen onderzoeken, er is namelijk ook spyware welke op jouw pc staande documenten onderzoekt op e-mail adressen en deze dan gebruikt om uit jouw naam spam aan anderen te sturen.
Eventueel kun je mailwasher of een ander e-mail filter installeren om mail afkomstig van jezelf ( mail from) te wissen, ik zie niet in waarom je mail naar jezelf verstuurd dus mail afkomtig van jezelf ( zoals deze fake mail ) laten wissen.
Ik weet niet of Ziggo een mail filter met blacklists ondersteunt.
Ik gebruik geen Ziggo mail.

Ik heb het verzendende ip nummer bekeken, je kan de mail doorsturen aan : abuse@paltel.net ( daar komt de mail oorspronkelijk vandaan) maar helaas doen de meeste buitenlandse providers er weinig aan.
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 21 november 2009 om 12:26
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl