Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 november 2009, 08:05
wr01's schermafbeelding
wr01 wr01 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
DTV: cisco
Standaard Firmware-update interactieve Ziggo decoders, betere encryptie voor nieuw HD

Firmware-update interactieve Ziggo decoders, betere encryptie voor nieuw HD VoD aanbod

Vanaf vandaag is er via het Ziggo netwerk een firmware-update beschikbaar voor alle interactieve digitale decoders van de merken Cisco en Samsung. Sneller navigeren en betere stabiliteit zijn enige verbeterpunten, maar het belangrijkste is ongetwijdeld de verbeterde encryptie voor VoD content.
Bezitters van deze decoder krijgen, als ze in het menu van de decoder de optie automatische update hebben geactiveerd, automatisch de nieuwe firmware in de decoder geplaatst. Heeft men dit niet gedaan dan moeten zij de installatie van de nieuwe firmware handmatig starten. Naast de eerder genoemde verbeteringen is in de nieuwe firmware de stabiliteit van de HDMI uitgang verbeterd en kan men sneller vooruit en achteruit spelen bij Video on Demand diensten.
Contentaanbieders hebben daarnaast van Ziggo geëist dat men een sterkere encryptie op Video on Demand content heeft moeten doorvoeren. Dit is dan ook in deze firmware door Ziggo toegepast. Door het tegemoet komen aan deze eis kan Ziggo in de komende weken het aanbod van recente films in native HD kwaliteit dan ook fors uitbreiden. De eerste films die Ziggo toegevoegd heeft zijn “Harry Potter and the Halfblood Prince” en “Terminator Salvation”.

bron : http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2594
Oud 20 november 2009, 20:20
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Wat een onzin die "betere encryptie". Daarmee wordt gesuggereerd dat Ziggo al aan encryptie van de Video On Demand (VOD) content deed terwijl Ziggo heel goed weet dat ze tot op heden de Video On Demand content helemaal niet met encryptie verzenden. Iedereen die beschikt over een DVB-C PC-TV kaart en een Cisco, of als de buren een Cisco hebben, kan zonder al te veel moeite zo iedere bestelde Video On Demand film opnemen. Het kan geen kwaad als TotaalTV eens wat meer onderzoek doet voordat ze uitlatingen van Ziggo overnemen, want het was allang bekend hier op dit forum dat Ziggo geen encryptie toepaste op de Video On Demand content.
Oud 20 november 2009, 23:10
Jarco's schermafbeelding
Jarco Jarco is offline
Member

Standaard

Misschien dat ze het nu dan wel doen? Als je encryptie aanzet waar er voorheen geen encryptie was praat je altijd over een verbeterde encryptie
Oud 21 november 2009, 09:26
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard

Als de encryptie werkt kunnen ze wel alle blokkade's opheffen op de usb en netwerk aansluitingen op de cisco.

Kunnen we normale opgenomen tv uitzendingen op een usb ext harddisk overzetten . Dat is wel handie vanwege de ieniemienie harddisk in de cisco.

Wordt hij " bijna" net zo goed als mijn humax 5050....... letwel over 333 firmware update's

Laatst gewijzigd door veerlj; 21 november 2009 om 10:49
Oud 21 november 2009, 09:58
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
Als de encryptie werkt kunnen ze wel alle blokkade's opheffen op de usb en netwerk aansluitingen op de cisco.
Ik zou niet weten wat het uitmaakt voor het werken van de USB en netwerk aansluiting of de VOD content via het aangeleverde signaal nu wel of niet van encryptie is voorzien. Je mag VOD content immers toch niet opnemen op de HDD in de Cisco. Het toepassen van encryptie verandert daar verder niets aan. Ziggo gebruikt het beveiligen van de VOD content fabeltje altijd als een verklaring dat daarom die uitgangen gesloten zijn terwijl je technisch gezien niet bij die VOD content kan komen al stonden die uitgangen open.
Oud 21 november 2009, 10:45
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarco Bekijk bericht
Misschien dat ze het nu dan wel doen?
Gisterenavond was de VOD content die ik heb zien langskomen nog steeds niet van encryptie voorzien. Dat zal vermoedelijk ook nog wel even gaan duren aangezien ik in de release notes van de nieuwe firmware versie het volgende lees:

Citaat:
Overige wijzigingen:
- Ondersteuning om versleutelde VOD items te kunnen ontsleutelen.
Ofwel: met voorgaande firmware versies had de Cisco geen ondersteuning voor VOD content met encryptie. Eerst zullen dus alle Cisco's de nieuwe firmware versie moeten hebben voordat Ziggo het VOD content signaal van encryptie kan gaan voorzien. Ik vraag me af of Ziggo in het verleden ook netjes aan de VOD content providers heeft gemeld dat zij de VOD content zonder encryptie naar de Cisco ontvanger versturen omdat hun firmware voor die ontvanger daar niet mee om kon gaan.

Citaat:
Als je encryptie aanzet waar er voorheen geen encryptie was praat je altijd over een verbeterde encryptie
Tuurlijk Jarco, dat probeer je aan de lezer over te brengen in je stukje door gebruik te maken van bewoordingen als "verbeterde encryptie" en "sterkere encryptie". Nu ben ik vrij dom van aard dus maak ik daar uit op dat Ziggo in het verleden al van een encryptie methode gebruik maakte voor de VOD content, maar dat die encryptie methode niet voldeed of misschien al "gekraakt" zou zijn zodat ze nu een betere encryptie methode gaan toepassen.

Vermoedelijk heb je op dit forum gelezen dat er een nieuwe firmware release is uitgekomen voor de Cisco waarin het regeltje over de versleutelde VOD items je aandacht heeft getrokken. Vervolgens stel je dan aan de woordvoerders van Ziggo wat vragen, maar doe je dan geen nader onderzoek meer naar de verkregen antwoorden voordat je daar een artikeltje van maakt voor de TotaalTV website. Heb je bijvoorbeeld bij de VOD content providers van Ziggo nagetrokken of zij echt recent een "betere en sterkere" encryptie hebben vereist omdat de "oude" encryptie niet voldeed? En vind je het zelf dan ook niet vreemd dat er in de release notes van de Cisco staat dat deze ontvanger nu wel ondersteuning biedt voor VOD content met encryptie terwijl die dat kennelijk eerder niet ondersteunde?

Heb je ondertussen al vragen gesteld aan de VOD content providers van Ziggo, zoals Warner, Disney en Sony, waarom zij er tot nu toe mee accoord zijn gegaan dat Ziggo hun VOD content zonder encryptie naar de Cisco ontvanger verstuurd(e)? In de diverse persberichten van die VOD content providers en Ziggo staan altijd wel de contactgegevens van de woordvoerders van die content providers zodat je ze om een reactie kunt vragen. Dat lijkt mij een veel interessanter nieuws item voor op de TotaalTV website dan het zonder onderzoek of aanvullende achtergrond informatie overnemen van persverklaringen van Ziggo woordvoerders.
Oud 21 november 2009, 10:46
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Standaard

Ik had het over opnemen en daarna overbrengen van " gewone " programma's en serie' s naar een usb ext hdd . Niet dus over opnemen op hd van vod content .

Volgens ziggo zitten die poorten dus wel dicht omdat ze bang zijn dat we harrie p in hd gaan copieren en illegaal gaan verkopen op de markt (of zo) .

Of dat een fabeltje is weet ik niet . Maar dat fabeltje kunnen ze nu niet meer als excuus opvoeren .( is ergens beweerd door kitaro of infje oid )

Dus open die poorten...........

Laatst gewijzigd door veerlj; 21 november 2009 om 10:57
Oud 21 november 2009, 10:55
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Standaard

voorbeeld : de humax heeft geen interactieve tv en daarvan staan de poortjes en hekjes wel open.

Kun je wel alles overzetten naar ext hd via usb of netwerk .

Zou wel handig zijn , kan ik misschien wel mijn cisco aan mijn humax koppelen .

Of toch maar niet , wordt mijn humax besmet met het cisco virus en gaat hij ook mal doen . Of zijn er usb condooms in de handel ?.
Oud 21 november 2009, 11:16
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
Ik had het over opnemen en daarna overbrengen van " gewone " programma's en serie' s naar een usb ext hdd . Niet dus over opnemen op hd van vod content .

Volgens ziggo zitten die poorten dus wel dicht omdat ze bang zijn dat we harrie p in hd gaan copieren en illegaal gaan verkopen op de markt (of zo) .

Of dat een fabeltje is weet ik niet . Maar dat fabeltje kunnen ze nu niet meer als excuus opvoeren .( is ergens beweerd door kitaro of infje oid )
Dat had ik al begrepen, ik licht alleen toe dat VOD content niet opgenomen kan of kon worden op de HDD en als zodanig dus ook niet via de USB en netwerk aansluiting van de HDD te copiëren valt. De VOD content heeft in mijn ogen daarom niets te maken met het feit dat die USB en netwerk aansluitingen niet gebruikt kunnen worden om opgenomen TV programma's van de HDD te kunnen copiëren. Het wel of niet encrypten van het aangeleverde VOD signaal zal niets veranderen aan het wel of niet mogen opslaan van VOD content op de HDD.
Oud 21 november 2009, 12:56
Veltenaar's schermafbeelding
Veltenaar Veltenaar is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Connect Max Technicolor TC 7210 300/30
Standaard Firmware

Kan iemand aangeven wat het nummer is van de laatste firmware van Cisco?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten