Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 november 2009, 17:25   #1
GSK
Junior Member
 
GSK's schermafbeelding
Standaard Geen groene coax kabel?!

Na inmiddels een 20-tal telefoontjes sta ik nog met "lege" handen en een ruis op de TV.

2,5 maanden geleden heb ik Ziggo gebeld, ik was met de verbouwing/renovering van een huis bezig, met de vraag of daar een kabel aansluiting zou liggen.
- "Ja meneer, u kunt zonder probleem een abonnement bij ons afsluiten omdat de kabel er ligt".

3 Weken geleden, bel ik naar Ziggo, vraag of dit inderdaad nog steeds een actueel antwoord is, en krijg een duidelijke "Ja". Ik schrijf me in voor een Alles-in-1 pakket van Ziggo.

Ik denk "Nou ik duik even onder de vloer mijn groene coax kabel te vinden". Nergens te vinden, tevens ook NIET in de meterkast. Erg frustrerende zaak begint dit nu te worden.

Ik bel Ziggo terug: "hij moet er wel liggen meneer". Ja dat zei je collega ook, dus kunt u mij die tekening opsturen? Nee dat mag niet meneer, ik schakel u door met de technische dienst.

Technische dienst verteld mij dat hij er gewoon moet liggen, volgens hun info. Tevens komt die kerel met het idee om een tekening naar mij op te sturen zodat ik kan zien waar die kabel binnen moet komen! Geweldig.

Tot op heden nog niks ontvangen, al m'n kruipruimtes inmiddels door heen gekropen en gegraven maar nog steeds niks!

Nu heb ik dus al anderhalve week het hele pakket van Ziggo bij mij thuis staan, ja ze waren ook te laat met levering van de modem, maar daar ga je niet over zeiken als je je kabel neit kan vinden.

Ik heb afgelopen week meerdere telefoontjes gehad met Judith, Pascal, Pieter, Anton, Sandra, Ramon, Carla en wie nog of hoe ook bij Ziggo. En allemaal komen ze met andere antwoorden.

De ene verteld me dat Ziggo wel regelt dat de aansluiting in huis komt en dan komt vanavond een hulplijn met het idee: "U moet maar even naar huisaansluitngen.nl gaan" Dan kunt u daar een Coax kabel via laten aanleggen. Nou geweldig, dat maakt me weer een paar honderd euro lichter om die aansluiting te maken.

Ik zit nu al 3 weken in mijn nieuw gerenoveerde huis. Zonder TV, Telefoon of Internet. Internetten alleen op het werk is ook erg vervelend.

Nu weet ik even niet welke stap ik moet ondernemen, het pakket annuleren en maar opgeven of gewoon KPN maar bellen en die ADSL laten aansluiten en CanalDigital voor Schotel te doen die reeds in bezit is.

Graag wat visie van forumleden op deze zaak.
GSK is offline  
Oud 19 november 2009, 17:54   #2
kingpin
Inactieve account
 
kingpin's schermafbeelding
Standaard

Maak een afspraak voor een monteur om uw pakket te laten aansluiten.
Geef erbij aan dat u de groene kabel niet kunt vinden, maar volgens de HD ligt deze er wel.
Installatie monteur heeft de tekeningen op zijn pda staan.
succes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSK Bekijk bericht
Ik bel Ziggo terug: "hij moet er wel liggen
kingpin is offline  
Oud 19 november 2009, 21:50   #3
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSK Bekijk bericht
Na inmiddels een 20-tal telefoontjes sta ik nog met "lege" handen en een ruis op de TV.

2,5 maanden geleden heb ik Ziggo gebeld, ik was met de verbouwing/renovering van een huis bezig, met de vraag of daar een kabel aansluiting zou liggen.
- "Ja meneer, u kunt zonder probleem een abonnement bij ons afsluiten omdat de kabel er ligt".

3 Weken geleden, bel ik naar Ziggo, vraag of dit inderdaad nog steeds een actueel antwoord is, en krijg een duidelijke "Ja". Ik schrijf me in voor een Alles-in-1 pakket van Ziggo.

Ik denk "Nou ik duik even onder de vloer mijn groene coax kabel te vinden". Nergens te vinden, tevens ook NIET in de meterkast. Erg frustrerende zaak begint dit nu te worden.

Ik bel Ziggo terug: "hij moet er wel liggen meneer". Ja dat zei je collega ook, dus kunt u mij die tekening opsturen? Nee dat mag niet meneer, ik schakel u door met de technische dienst.

Technische dienst verteld mij dat hij er gewoon moet liggen, volgens hun info. Tevens komt die kerel met het idee om een tekening naar mij op te sturen zodat ik kan zien waar die kabel binnen moet komen! Geweldig.

Tot op heden nog niks ontvangen, al m'n kruipruimtes inmiddels door heen gekropen en gegraven maar nog steeds niks!

Nu heb ik dus al anderhalve week het hele pakket van Ziggo bij mij thuis staan, ja ze waren ook te laat met levering van de modem, maar daar ga je niet over zeiken als je je kabel neit kan vinden.

Ik heb afgelopen week meerdere telefoontjes gehad met Judith, Pascal, Pieter, Anton, Sandra, Ramon, Carla en wie nog of hoe ook bij Ziggo. En allemaal komen ze met andere antwoorden.

De ene verteld me dat Ziggo wel regelt dat de aansluiting in huis komt en dan komt vanavond een hulplijn met het idee: "U moet maar even naar huisaansluitngen.nl gaan" Dan kunt u daar een Coax kabel via laten aanleggen. Nou geweldig, dat maakt me weer een paar honderd euro lichter om die aansluiting te maken.

Ik zit nu al 3 weken in mijn nieuw gerenoveerde huis. Zonder TV, Telefoon of Internet. Internetten alleen op het werk is ook erg vervelend.

Nu weet ik even niet welke stap ik moet ondernemen, het pakket annuleren en maar opgeven of gewoon KPN maar bellen en die ADSL laten aansluiten en CanalDigital voor Schotel te doen die reeds in bezit is.

Graag wat visie van forumleden op deze zaak.
wil je mij je NAW gegevens per PM doorsturen ?
anoniem is offline  
Oud 19 november 2009, 22:32   #4
GolfTouch
Senior Member
 
GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSK Bekijk bericht
Graag wat visie van forumleden op deze zaak.
Misschien een overbodige vraag maar komt hij niet toevallig ergens in de woonkamer uit in een doos met bv een blinddeksel erop?
__________________
Power is nothing without control !!!
GolfTouch is offline  
Oud 20 november 2009, 09:07   #5
GSK
Junior Member
 
GSK's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Misschien een overbodige vraag maar komt hij niet toevallig ergens in de woonkamer uit in een doos met bv een blinddeksel erop?
Nee, er zijn compleet nieuwe muren getrokken en vloeren gelegd. Ik ben ook door kruipruimtes heen gegaan, en vrijwel overal waar ik kon gaan onder mijn huis geweest. De blauwe kabel van KPN is goed aanwezig. Maar ik mis dus de groene kabel nu.

@ Ziggo. PM Gestuurd.
@ Kingping. Sta inderdaad bijna op het punt dat te doen. Dan kan hij het zelf zien. Ik wacht zelf even een reactie van Ziggo via dit forum af.
GSK is offline  
Oud 20 november 2009, 09:45   #6
thomas999
Senior Member
 
thomas999's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSK Bekijk bericht
Nee, er zijn compleet nieuwe muren getrokken en vloeren gelegd. Ik ben ook door kruipruimtes heen gegaan, en vrijwel overal waar ik kon gaan onder mijn huis geweest. De blauwe kabel van KPN is goed aanwezig. Maar ik mis dus de groene kabel nu.

.
Als een of andere bijdehand die groene kabel heeft doen verdwijnen, wordt het voor Ziggo ook lastig te vertellen waar die gebleven is.
Bij iedereen zit ie gewoon in de meterkast of huiskamer.
thomas999 is offline  
Oud 20 november 2009, 11:10   #7
G.bruiker
Senior Member
 
G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Misschien eens bij de buren informeren ?
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !
G.bruiker is offline  
Oud 20 november 2009, 12:16   #8
houwaard
Member
 
houwaard's schermafbeelding
Standaard

Ik weet natuurlijk niet hoe bij jou de situatie is, maar bij 99 van de honderd gevallen is de groene kabel te vinden in de meterkast, of bij de oudere huizen in de woonkamer bij de buitengevel en dan op de andere hoek dan de voordeur.


Van welk bouwjaar is jouw huis??

Bij een huis wat ouder is als de coaxkabel kan het ook zo zijn, dat als de vorige bewoners geen televisie wilden de kabel nog buiten op een rolletje ligt.
Normaal gesproken werd er een gat geboord de kabel vanuit de woonkamer schuin naar buiten, zodat het gat onder het maaiveld uitkwam.
Vandaar dat je dan in de kruipruimte geen kabel kan vinden?



Arjen
houwaard is offline  
Oud 24 november 2009, 10:55   #9
GSK
Junior Member
 
GSK's schermafbeelding
Standaard

Ik kan onder 90% van m'n huis kruipen, en dus vrijwel in alle hoekjes en gaatjes komen. Maar zoals ik aangeef, nergens kan ik de groene vinden.

Ik heb inderdaad ook bij de buren gevraagd. Jammer genoeg hebben die ook geen idee, komt bij hun via voorgevel naar binnen in de woonkamer.

Er komt ook niks in de meterkast uit. Die is voor de rest compleet nieuw aangelegd. In de meterkast komt, water,gas & elektra wel binnen. Allemaal nieuwe aansluitingen.

Er wordt hierboven aangegeven dat een monteur een PDA heeft met tekeningen. Dan zou de technische dienst me wellicht toch kunnen helpen door in ieder geval te vertellen waar hij binnen zou moeten komen?
GSK is offline  
Oud 24 november 2009, 12:23   #10
houwaard
Member
 
houwaard's schermafbeelding
Standaard

Hoe oud is je huis??

Is het huis van je buren hetzelfde of staat ie in spiegelbeeld?

Waarschijnlijk zit de kabel dan op dezelfde plek als bij je buren (of in spiegelbeeld).

Ik heb wel meer meegemaakt dat het opbouwdoosje in de woonkamer was verdwenen en de kabel zo kort was dat ie niet meer te zien was.
Daarna de stukadoor door de kamer, en weg was de aansluiting.

Als het goed is kunnen ze in het systeem bij ziggo zien waar de kabel binnen komt. Dus in de meterkast of links of rechts in de woonkamer.
houwaard is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl