Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 november 2009, 19:39
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.916
Standaard Problemen met kabel Internet frequenties in Oosthuizen?

Vorige week en gisteren heeft Ziggo in Oosthuizen onderhoud uitgevoerd. Altijd weer spannend aangezien ervaringen uit het verleden helaas leren dat er juist na onderhoud nog wel eens signaal problemen willen ontstaan. Deze keer heeft het onderhoud geen nadelig effect gehad op de signaal kwaliteit van de kabel frequenties die voor digitale TV gebruikt worden. Ook is de signaal kwaliteit van de frequenties die voor Video On Demand (VOD) gebruikt worden helaas niet verbeterd. Ik had eigenlijk gehoopt dat het onderhoud nodig was om het signaal van de VOD frequenties te verbeteren.

Gisterenavond en vanavond heb ik ook nog even gekeken naar de signaal kwaliteit van de frequenties die voor kabel Internet gebruikt worden en daar zie ik toch wel wat verslechtering. Aangezien ik zelf geen kabel Internet van Ziggo heb controleer ik die frequenties niet regelmatig. Zo was mij ontgaan dat ondertussen ook de 362 MHz frequentie in gebruik is genomen voor kabel Internet en dat kennelijk de 330 MHz en 338 MHz buiten gebruik zijn gesteld. Geen van de overige frequenties die voor kabel Internet gebruikt worden haalt een constante kwaliteit van 100% en vooral de 306 MHz heeft een sterk flucturerende signaal kwaliteit waarbij die kwaliteit af en toe onder de 40% terecht komt of het zelfs niet meer mogelijk is om met de tuner een lock op die frequentie te krijgen. Zie onderstaand overzicht voor alle frequenties die voor kabel Internet gebruikt worden/werden in Ziggo/Multikabel gebied waar Oosthuizen toebehoord:

306 MHz -> Sterk flucturerende signaal kwaliteit. Af en toe onder de 40%.
314 MHz -> Gemiddeld een 5% lagere signaal kwaliteit.
322 MHz -> Gemiddeld een 3% lagere signaal kwaliteit.
330 MHz -> Geen signaal meer. Niet langer in gebruik voor kabel Internet?
338 MHz -> Geen signaal meer. Niet langer in gebruik voor kabel Internet?
346 MHz -> Gemiddeld een 2% lagere signaal kwaliteit.
354 MHz -> Gemiddeld een 5% lagere signaal kwaliteit.
362 MHz -> Gemiddeld een 5% lagere signaal kwaliteit.

Zijn er Ziggo klanten in Oosthuizen zijn die problemen ervaren met het kabel Internet of schakelen de nieuwe DOCSIS 3 modems tegenwoordig automatisch over naar de frequenties met de beste signaal kwaliteit?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl