Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Mededelingen

Digitale TV - Zenders Alles over het zenderaanbod van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 november 2009, 13:07   #1
passie34
Senior Member

passie34's schermafbeelding
Standaard RTL-HD en SBS-HD bij abo op welke kanaalnummers ?

Stel dat ziggo akkoord gaat met RTL en SBS in HD in het betaalpakket. Dan neem ik aan dat deze zenders niet op 4-5-6-7-8 komen omdat vast niet iedereen lid wordt en je dan zwarte plekken krijgt.

Lastig als je elke keer naar 64-65-66-67-68 moet zappen om HD te kunnen zien. Of is er een andere manier ?
passie34 is offline  
Oud 18 november 2009, 13:17   #2
pboes
Senior Member

pboes's schermafbeelding
Standaard

Ik neem aan dat er dan hetzelfde wordt gedaan als met Nederland 1, 2 en 3 in HD. Deze zitten op HD-ontvangers op 1, 2 en 3 en bij niet-HD-ontvangers zitten daar uiteraard de SD-versies. Op 71, 72 en 73 zijn de SD-versies blijvend te volgen op HD-ontvangers.

Dit kan dus met RTL en SBS ook.
pboes is offline  
Oud 18 november 2009, 13:27   #3
G.bruiker
Senior Member

G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Ik neem aan dat er dan hetzelfde wordt gedaan als met Nederland 1, 2 en 3 in HD. Deze zitten op HD-ontvangers op 1, 2 en 3 en bij niet-HD-ontvangers zitten daar uiteraard de SD-versies. Op 71, 72 en 73 zijn de SD-versies blijvend te volgen op HD-ontvangers.

Als de software update er gaat komen,want bij de samsung 360 gaat dit mooi niet.
Oud 18 november 2009, 13:36   #4
rudolfbon
Member

rudolfbon's schermafbeelding
Standaard

"Lastig als je elke keer naar 64-65-66-67-68 moet zappen om HD te kunnen zien. Of is er een andere manier ?"

Ik kijk via een Humax 50505C en daar is het mogelijk om een voorkeurslijst samen te stellen en kan je tzt SBS6 HD op 6 zetten enz. Dus verder geen kanaal nummers meer onthouden en eenvoudig zappen. Ik neem aan dat een voorkeursinstelling bij de meeste setup boxen mogelijk is.

Rudolf

rudolfbon is offline  
Oud 18 november 2009, 14:39   #5
passie34
Senior Member

passie34's schermafbeelding
Standaard

Ja 5050 heb ik zelf ook. Maar hoe zit dat dan als je geen HD abo wilt en de ziggo zet automatisch RTL-7HD op 7. Dan heb je toch een zwart kanaal ertussen zitten.
Ned 1-2-3 HD zitten in het bassispakket en kun je dus standaard op 1-2-3 zetten bij een HD ontvanger. Of gaan ze dan RTL-7HD op 77 zetten zodat je telkens moet zappen als je HD wilt zien. Wordt een lastig verhaal.
passie34 is offline  
Oud 18 november 2009, 15:29   #6
ArChie
Senior Member

ArChie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passie34 Bekijk bericht
Ja 5050 heb ik zelf ook. Maar hoe zit dat dan als je geen HD abo wilt en de ziggo zet automatisch RTL-7HD op 7. Dan heb je toch een zwart kanaal ertussen zitten.
Ned 1-2-3 HD zitten in het bassispakket en kun je dus standaard op 1-2-3 zetten bij een HD ontvanger. Of gaan ze dan RTL-7HD op 77 zetten zodat je telkens moet zappen als je HD wilt zien. Wordt een lastig verhaal.
Inderdaad, het vervangen van SD kanalen door een HD simulcast uitvoering is alleen maar zinvol indien een kanaal in het basis digitale pakket zit dat iedereen kan ontvangen.
ArChie is offline  
Oud 18 november 2009, 15:30   #7
double0dennis
Senior Member

double0dennis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht

Het verschil is alleen dat Ned 1, 2 en 3 HD in het basispakket zitten. Stel dat je geen zin hebt om extra te betalen voor HD content van RTL en SBS. Dan zou je dus gaten in je basislijst krijgen. Erger nog: als je er per ongeluk langszapt dan krijg je gelijk foutmeldingen dat je geen abonnement hebt. Dat is wat mij betreft geen acceptabele oplossing.

Als de commerciële HD zenders in het basispakket zitten, dan is er geen probleem. Je komt dan niet zomaar op een zender terecht waar je niet voor betaald hebt.
double0dennis is offline  
Oud 19 november 2009, 13:41   #8
Henk2304
Senior Member

Henk2304's schermafbeelding
Standaard

De HD-zenders die niet in het basispakket zitten, zitten nu ergens vanaf kanaal 60. Daar is nog wat ruimte, maar ook in de hogere kanaalnummers is nog genoeg ruimte. Komen ze wel in het basispakket dan zal er voor alle gecertificeerde TV's wel een firmware update moeten komen zodat de HD zenders voorrang krijgen tov. hun SD-equivalenten. Of alle TV-leveranciers daar tegen die tijd dan al mee klaar zijn en wat er gebeurt met oudere, niet meer courante modellen die nu nog verkocht worden is natuurlijk maar zeer de vraag.
Oud 19 november 2009, 15:39   #9
rudolfbon
Member

rudolfbon's schermafbeelding
Standaard

Bovenstaande discussie is alleen relevant voor het geval je de zenders niet volgens je eigen voorkeur kan instellen ( ik meen bij Sony en CI+ cam). Bij de Humax kan je alle zenders achter elkaar zetten volgens je eigen voorkeur ongeacht of het het basispakket is of extra HD zenders, ook bij Philips TV en CI+ cam kan je de volgorde van de zenders aan je voorkeur aanpassen. Je kan dan normaal zappen en heb nooit een zwart kanaal er tussen.
Rudolf
rudolfbon is offline  
Oud 19 november 2009, 15:48   #10
G.bruiker
Senior Member

G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfbon Bekijk bericht
Bovenstaande discussie is alleen relevant voor het geval je de zenders niet volgens je eigen voorkeur kan instellen ( ik meen bij Sony en CI+ cam). Bij de Humax kan je alle zenders achter elkaar zetten volgens je eigen voorkeur ongeacht of het het basispakket is of extra HD zenders, ook bij Philips TV en CI+ cam kan je de volgorde van de zenders aan je voorkeur aanpassen. Je kan dan normaal zappen en heb nooit een zwart kanaal er tussen.
Rudolf
Samsung decoders en samsung ci+ kunnen (of mogen) dit niet.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten