Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 november 2009, 12:38   #1
Infje
Ziggo VOD Helpdesk
 
Infje's schermafbeelding
Standaard release notes Cisco_8455_171109

Bij deze een samenvatting van de opgeloste issues en wijzigingen in de komende software updates voor interactieve decoders.
De nieuwe update is vanaf donderdag 19-11-2009* beschikbaar voor Ziggo klanten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Decoder: Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.277
Firmware: 1.2.0.2

Opgeloste issues:
- Indien opname afloopt terwijl systeem in standby, wordt soms onterecht icoon getoond voor gefaalde opname.

Overige wijzigingen:
- Ondersteuning om versleutelde VOD items te kunnen ontsleutelen.
- Toewijzing van RAM geheugen voor gebruik van smartguide verbetert. Heeft positieve effect op de performance van de user interface en de stabiliteit van het systeem.
- Betere ondersteuning voor DVI apparaten (Indien HDCP compliant).
- Betere HDMI handshake afhandeling

*onder voorbehoud

** release bericht**
Medio december is een update gepland met o.a.:
Aanpassing HDMI algortime voor verdere handshake verbetering en het voorkomen van het terug vallen naar een lagere resolutie.
Extra performance verbetering van de user interface
Infje is offline  
Oud 18 november 2009, 13:23   #2
xahmol
Senior Member
 
xahmol's schermafbeelding
Standaard

Dank voor de info. Ben erg benieuwd of het in de praktijk nog iets uitmaakt.

(had van het weekend bijna weer de Cisco het raam uitgegooid, alleen maar een zwart beeld na in de Guide er weer eens uitgegooid te zijn en stekker eruit wilde ik niet vanwege lopende opname. Dus maar weer eens analoog gekeken)
xahmol is offline  
Oud 18 november 2009, 13:56   #3
ronvm
Senior Member
 
ronvm's schermafbeelding
Standaard

Wat ik hier uit op maak is dat nog niet alle problemen waar we al maanden mee kampen opgelost worden. ik ga eerst morgen de update afwachten maar vrees dat (zoals omschreven staat) het verspringen van de resolutie, het wegvallen van het geluid van DolbyD naar standaard en het teletekstprobleem (w.o. ondertiteling) niet aangepakt is en dat zijn enorm grote problemen die dus nog steeds een enorme bron ven ergernis veroorzaken en het apparaat min of meer onbruikbaar maken.

Ik dacht dat het een grote update zou worden...maar nogmaals ik wacht het morgen even af en zal zeker niet de laatste zijn die het dan (mits van toepassing) herroept.
ronvm is offline  
Oud 18 november 2009, 14:56   #4
roncpjovertoom
Junior Member
 
roncpjovertoom's schermafbeelding
Standaard

Ben heel erg benieuwd naar deze firmware update.
Verder is mijn Cisco all een stuk stabieler geworden, ik hoop dat het met deze update nog beter word (Het kan altijd beter natuurlijk)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Bij deze een samenvatting van de opgeloste issues en wijzigingen in de komende software updates voor interactieve decoders.
De nieuwe update is vanaf donderdag 19-11-2009* beschikbaar voor Ziggo klanten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Decoder: Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.277
Firmware: 1.2.0.2

Opgeloste issues:
- Indien opname afloopt terwijl systeem in standby, wordt soms onterecht icoon getoond voor gefaalde opname.

Overige wijzigingen:
- Ondersteuning om versleutelde VOD items te kunnen ontsleutelen.
- Toewijzing van RAM geheugen voor gebruik van smartguide verbetert. Heeft positieve effect op de performance van de user interface en de stabiliteit van het systeem.
- Betere ondersteuning voor DVI apparaten (Indien HDCP compliant).
- Betere HDMI handshake afhandeling

*onder voorbehoud

** release bericht**
Medio december is een update gepland met o.a.:
Aanpassing HDMI algortime voor verdere handshake verbetering en het voorkomen van het terug vallen naar een lagere resolutie.
Extra performance verbetering van de user interface
__________________
Met vriendelijke groet,

Ron C.P.J Overtoom.

Laatst gewijzigd door roncpjovertoom; 18 november 2009 om 15:08
roncpjovertoom is offline  
Oud 19 november 2009, 08:09   #5
ronvm
Senior Member
 
ronvm's schermafbeelding
Standaard

De nieuwe software is geïnstalleerd en ik ben behoorlijk teleurgesteld. De problemen die er waren zijn er nog steeds, met dien verstande dat de interface wel sneller is geworden, maar daar houdt het dan ook mee op.
HDMI-handshake problemen zijn er nog steeds, teletekst is nog steeds niet aangepast (ondertiteling), het geluid valt nog steeds weg wanneer ik van een DolbyD kanaal naar een SD-audio kanaal overschakel. Bij het aanzetten (na de update) was het eerste wat ik zag "groen/paars" beeld, dus ik ben nog net zo ver als eerst. Ook het laatst gekozen radiostation wordt niet onthouden wanneer de ontvanger stand-by heeft gestaan.
ronvm is offline  
Oud 19 november 2009, 09:35   #6
xahmol
Senior Member
 
xahmol's schermafbeelding
Standaard

Tja. Conform mijn verwachting dus helaas.

Dus maar weer wachten op de volgende FW update die nu ECHT de HDMI handshake issues gaat oplossen (sure....)

Het is dat de Cisco net niet slecht genoeg werkt om er thuis weer 300 euro voor een Humax door te krijgen. Maar anders.....
xahmol is offline  
Oud 19 november 2009, 09:53   #7
ronvm
Senior Member
 
ronvm's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Tja. Conform mijn verwachting dus helaas.

Dus maar weer wachten op de volgende FW update die nu ECHT de HDMI handshake issues gaat oplossen (sure....)

Het is dat de Cisco net niet slecht genoeg werkt om er thuis weer 300 euro voor een Humax door te krijgen. Maar anders.....
Tja, ik heb geen keus. Telkens 'hommeles' thuis als dat ding weer eens de fout in gaat, ik vind het ook een hoop geld hoor, weer € 300,= neertellen maar wat moet ik anders? Ik draai al 2 1/2 maand met de Humax 5000c (omdat de Cisco al die tijd al niet te gebruiken is) maar dit type heeft geen HDD, dus valt er niks niks op te nemen. Ik vind het alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren, maar weer tot medio december wachten zie ik na al die tijd niet meer zitten. Het kost handen vol met geld op deze manier.
ronvm is offline  
Oud 19 november 2009, 09:59   #8
Silvia_31
Senior Member
 
Silvia_31's schermafbeelding
Standaard

Hier normaal gesproken weinig problemen met de cisco [2e - 1e was modem defect]. Deze update heeft het menu supersnel gemaakt [bij mij] en het opvragen van een aflevering teletubbies uit ooit gemist draait zo, terwijl ik mij hier nog tot aan voor de update aan ergerde.
Silvia_31 is offline  
Oud 19 november 2009, 10:03   #9
ronvm
Senior Member
 
ronvm's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silvia_31 Bekijk bericht
Hier normaal gesproken weinig problemen met de cisco [2e - 1e was modem defect]. Deze update heeft het menu supersnel gemaakt [bij mij] en het opvragen van een aflevering teletubbies uit ooit gemist draait zo, terwijl ik mij hier nog tot aan voor de update aan ergerde.
Maar dat ergeren had natuurlijk met die Teletubbies te maken .
Inderdaad, de interface is wel sneller geworden...nu de rest nog en als dat allemaal nog zo lang gaat duren is er geen lol meer aan.
Ik neem ook aan dat jouw ontvanger rechtstreeks op de TV aangesloten staat?
ronvm is offline  
Oud 19 november 2009, 10:34   #10
Silvia_31
Senior Member
 
Silvia_31's schermafbeelding
Standaard

Klopt. Kan het ook anders dan?
Ik hou nog wel de witte flitsen bij bv enkele videoclips in de zwarte balk bovenin de clip.
Silvia_31 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl