Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 november 2009, 19:51
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra, Arris 3.0
Standaard Windows 7 en usenet

hallo, ik draaide al met een versie van windows 7, het was natuurlijk niet de volledige versie omdat die toen nog niet uit was, en afgelopen zondag heb ik een pliekversie gedownload en geinstalleerd (schone installatie) en niet lang daarna begon mijn internet telkens er uit te gaan. Die deed het dan niet meer, terwijl een andere pc nog gewoon kan internetten. Toen had ik de pc opnieuw opgestart en dan had ik weer ff internet en toen ging de verbinding weer weg. Ik dacht eerst dat het een bug was in windows 7, dus heb ik (met moeite) een andere versie gedownload en geinstalleerd en die heeft precies hetzelfde. Nu ben ik erachter gekomen dat de verbinding word verbroken als ik download van usenet, waar ik daarvoor nooit last van had. En als ik ga downloaden via usenet en de verbinding valt weg, kan ik dat wel tijdelijk oplossen via het netwerkcentrum, maar als ik dan weer ga downloaden begint het weer van voor af aan.

weet iemand misschien een oplossing of een tip?
alle advies hierover is welkom, want op google kon ik ook niks vinden
Oud 17 november 2009, 19:56
Anonymous's schermafbeelding
Anonymous Anonymous is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra
DTV: Humax 5050c / Humax 5200c
Standaard

Ik heb een retailversie van W7 Professioneel. Dagelijks wordt er gedownload via Usenet. Hier nooit problemen. Ik neem aan dat het niet specifiek aan W7 ligt. Wellicht driver-issue?
Oud 17 november 2009, 19:58
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Standaard

daar dacht ik ook aan, maar ik heb via driver checker en via de site van Nvidia de laatste drivers binnengehaald
Oud 17 november 2009, 21:13
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Standaard

update: ik heb nu niet gedownload van usenet, en net viel de verbinding ook weg.

ik test nu door de pc rechtstreeks op de modem aan te hebben gesloten, maar ik heb meteen gemerkt dat het daar ook niet aan ligt
Oud 18 november 2009, 04:49
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

heb je nog een pc met xp. Probeer eens of dat werkt. En rechtstreeks op de modem knalt het internet er ook uit ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 18 november 2009, 11:05
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Weet je wat de lampjes op het modem doen als je internet eruit knalt?
SonyEricssonW995/R1EA Browser/NetFront/3.4 Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 JavaPlatform/JP-8.4.2
Oud 18 november 2009, 14:24
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Virus scanner ?

Ondanks de heilige status van meneer pliek, is een gedownloade versie niet geheel veilig te noemen
Oud 18 november 2009, 17:47
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Standaard

ik heb de pc rechtstreeks op de modem aangesloten met hetzelfde resultaat
ik heb nog niet naar de lampjes gekeken, omdat op dat moment de 2de pc wel gewoon internet heeft, maar daar ga ik zo naar kijken.
ik ga ook straks op de 2de pc kijken en downloaden
en ik heb als virus scanner NOD32 en ik heb het ook geprobeerd terwijl die uitgeschakeld was zonder geluk.

ook ga ik als ik de bovenstaande dingen geen tot weinig resultaat opleveren weer de versie van windows 7 installeren die ik hiervoor ook had
Oud 18 november 2009, 18:43
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Standaard

ik heb naar de modem en router gekeken naar de lampjes. Op de modem deden de lampjes wat ze moesten doen, niks mis mee, op de router knipperde het lampje van pc 2 af en toe maar die van mij knipperde heel veel, net als het lampje van de wan.

op pc 2 ook geprobeerd te downloaden (XP) geen problemen
Oud 18 november 2009, 18:53
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member

Standaard

update: ik heb net het stekkertje van internet van mijn pc in een gaatje hoger geprikt, pc weer aangezet en ik kijk naar het icoontje van ons netwerk waar een geel driehoekje staat, waat meestal betekent dat ik niet kan internetten en ik kijk naar mijn netwerk status en mijn pc zit wel op het netwerk maar ik heb geen internet. terwijl ik nu dus wel gewoon op deze site kan komen om dit berichtje te posten en toen ik mijn kabel veranderde knipperde mijn verbinding op de router niet zo veel meer.
Downloaden lukt nu nog wel, maar niet de volledige snelheid

ipv 50mbit
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten