Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 november 2009, 15:11   #1
robie59
Junior Member
 
robie59's schermafbeelding
Standaard Verschillende snelheden op pc en laptop met dezelfde kabel, behalve in veilige modus

Hallo,

Ik haal op mijn bekabelde desktop (Windows7 met ingebouwde Realtek 8139/810x Family Fast Ethernet NIC) met alles-in-een-Extra downloadsnelheden tussen 20 en 25 MB en een gemiddelde upsnelheid van gemiddeld 4,3MB.
Als ik dezelfde kabel uit de desktop haal en deze in een laptop (Win Vista met Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet adapter) doe, haal ik downsnelheden tussen 40 en 45 MB en upsnelheid van gemiddeld 4,3 MB.

Heb hierover contact gehad met de SD en werd daar uitvoerig geholpen.
We hebben verschillende instellingen uitgeprobeerd waaronder de Speed & Duplex waarden. Uiteindelijk op beide adapters op "Auto" gezet.

Het lag waarschijnlijk aan netwerkkaart van de Desktop. Voor de zekerheid even snel een nieuw netwerkkaartje gekocht en geïnstalleerd en de andere uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Dit zijn die testresultaten:

Speedtest.ziggo.nl:
PC om 14.49 uur down 24.3 en up 4.5, ping 11 ms
Laptop om 14.50 uur down 43.4 en up 4.4, ping 20 ms

Speedtest.net, via Eindhoven:
PC om 14.56 uur down 19.81 en up 4.36, ping 11 ms
Laptop om 14.57 uur down 35.08 en up 4.36, ping 24 ms

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik op de Laptop bijna twee keer zoveel downloadsnelheid haal vergeleken met de Desktop?? (Of eigenlijk; waarom de snelheid op mijn desktop niet 2x sneller is........)

Graag een advies/hulp

Greetz
Robert
PS zojuist (17.45 uur) een test gedaan in Veilige Modus met Netwerk:


pffff.....
En speedtest.ziggo:
Ping 0 ms (!!!!)
Down 42.9 MB
Up 4.5 MB

Zit ergens iets niet goed in mijn PC......

Laatst gewijzigd door robie59; 17 november 2009 om 19:20
robie59 is offline  
Oud 18 november 2009, 04:19   #2
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

welke firewall virus scanner gebruik je ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is nu online  
Oud 18 november 2009, 07:25   #3
robie59
Junior Member
 
robie59's schermafbeelding
Standaard

Ik gebruik de Windows Firewall en Avast Home Virus Scanner.
robie59 is offline  
Oud 18 november 2009, 10:25   #4
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

zet eens die virus scanner uit en ook echt uit. En kijk dan eens.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is nu online  
Oud 18 november 2009, 10:45   #5
robie59
Junior Member
 
robie59's schermafbeelding
Standaard

Avast uit:



Jeetje........ Kan ik Avast of iets anders aanpassen, of moet ik een andere installeren??

Bedankt zeg!!!
robie59 is offline  
Oud 18 november 2009, 12:07   #7
robie59
Junior Member
 
robie59's schermafbeelding
Standaard

Vreemd eigenlijk, de laptop heeft namelijk ook Avast.......
robie59 is offline  
Oud 18 november 2009, 15:43   #10
mesa57
Senior Member
 
mesa57's schermafbeelding
Standaard

Oeps, sorry had ik kunnen lezen ... Iris : ik trap er dus ook wel eens in
Tja, als die desktop XP had, kon ik me er nog wat van voorstellen. Maar windows 7 heeft een zelf regulerende IP stack, dus dat zou moeten direct al goed moeten werken.
mesa57 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl