• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verschillende snelheden in huis, vreemd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robie59

Verschillende snelheden op pc en laptop met dezelfde kabel, behalve in veilige modus

Hallo,

Ik haal op mijn bekabelde desktop (Windows7 met ingebouwde Realtek 8139/810x Family Fast Ethernet NIC) met alles-in-een-Extra downloadsnelheden tussen 20 en 25 MB en een gemiddelde upsnelheid van gemiddeld 4,3MB.
Als ik dezelfde kabel uit de desktop haal en deze in een laptop (Win Vista met Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet adapter) doe, haal ik downsnelheden tussen 40 en 45 MB en upsnelheid van gemiddeld 4,3 MB.

Heb hierover contact gehad met de SD en werd daar uitvoerig geholpen.
We hebben verschillende instellingen uitgeprobeerd waaronder de Speed & Duplex waarden. Uiteindelijk op beide adapters op "Auto" gezet.

Het lag waarschijnlijk aan netwerkkaart van de Desktop. Voor de zekerheid even snel een nieuw netwerkkaartje gekocht en geïnstalleerd en de andere uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Dit zijn die testresultaten:

Speedtest.Ziggo.nl:
PC om 14.49 uur down 24.3 en up 4.5, ping 11 ms
Laptop om 14.50 uur down 43.4 en up 4.4, ping 20 ms

Speedtest.net, via Eindhoven:
PC om 14.56 uur down 19.81 en up 4.36, ping 11 ms
Laptop om 14.57 uur down 35.08 en up 4.36, ping 24 ms

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik op de Laptop bijna twee keer zoveel downloadsnelheid haal vergeleken met de Desktop?? (Of eigenlijk; waarom de snelheid op mijn desktop niet 2x sneller is........)

Graag een advies/hulp

Greetz
Robert
PS zojuist (17.45 uur) een test gedaan in Veilige Modus met Netwerk:


pffff.....
En speedtest.ziggo:
Ping 0 ms (!!!!)
Down 42.9 MB
Up 4.5 MB

Zit ergens iets niet goed in mijn PC......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welke firewall virus scanner gebruik je ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Ik gebruik de Windows Firewall en Avast Home Virus Scanner.
 
zet eens die virus scanner uit en ook echt uit. En kijk dan eens.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Avast uit:



Jeetje........ Kan ik Avast of iets anders aanpassen, of moet ik een andere installeren??

Bedankt zeg!!!
 
Vreemd eigenlijk, de laptop heeft namelijk ook Avast.......
 
PC = Windows7 Ultimate
Laptop = Vista Home
 
Oeps, sorry had ik kunnen lezen ... :oops: Iris : ik trap er dus ook wel eens in :mrgreen:
Tja, als die desktop XP had, kon ik me er nog wat van voorstellen. Maar windows 7 heeft een zelf regulerende IP stack, dus dat zou moeten direct al goed moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan