Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 november 2009, 09:22   #1
omega52
Junior Member
 
omega52's schermafbeelding
Standaard mail instellingen casema

help!

Computer gecrashed. Niet meer benaderbaar. Opnieuw xp geinstalleerd. Loop weer als een zonnetje, maar.....

Heb een oud mailadres van Casema. Is indertijd overgegaan naar Ziggo. Ben nu mijn accountinstellingen kwijt voor mijn mail. Mijn oude pop instelling was: pop3.casema.nl
Voor de uitgaande post ben ik hem echt kwijt. Ziggo helpdesk geeft alleen pop.ziggo.nl op en smtp.ziggo.nl ( in en uitgaand) maar die werken echt niet. Met pop3.casema.nl krijg ik wel post binnen, maar kan niet versturen. Wie weet raad?

Albert

Laatst gewijzigd door omega52; 16 november 2009 om 12:20
omega52 is offline  
Oud 16 november 2009, 09:40   #2
GolfTouch
Senior Member
 
GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

En versturen met smtp.casema.nl?
Heb je die ook al getest.

Ik kan zowel via smtp.ziggo.nl als smtp.casema.nl e-mails versturen.
__________________
Power is nothing without control !!!
GolfTouch is offline  
Oud 16 november 2009, 12:19   #3
omega52
Junior Member
 
omega52's schermafbeelding
Standaard

Hallo

Dank voor uw snelle reactie!

Gebruik outlook express.

Heb ik allemaal geprobeerd. Ook thunderbird maar eens geinstalleerd, zelfde probleem. Nog andere ideeen wellicht?

Wel heb ik ter controle de accountgegevens van mijn zoon ingevoerd en wat blijkt: die werken gewoon.Ik kan dus concluderen dat Outlook gewoon werkt?

in ieder geval bedankt!

Albert
omega52 is offline  
Oud 16 november 2009, 12:22   #4
Gizmo©
Senior Member
 
Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Je moet gebruiken:

pop.ziggo.nl ==> ingaande mail
smtp.ziggo.nl ==> uitgaande mail

Gebruikersnaam: gehele emailadres invullen (niet alleen het deel voor het @), dus xxx@ziggo.nl
Gizmo© is offline  
Oud 16 november 2009, 12:25   #5
omega52
Junior Member
 
omega52's schermafbeelding
Standaard

Dank, heb ik allemaal gedaan. Heb alleen een oud Casema mail adres. Dat heeft altijd gewerkt tot de crash. Misschien is het handig om een compleet nieuw account aan te vragen?
omega52 is offline  
Oud 16 november 2009, 12:26   #6
Gizmo©
Senior Member
 
Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omega52 Bekijk bericht
Dank, heb ik allemaal gedaan. Heb alleen een oud Casema mail adres. Dat heeft altijd gewerkt tot de crash. Misschien is het handig om een compleet nieuw account aan te vragen?
Heb je Ziggo al gebeld???
Gizmo© is offline  
Oud 16 november 2009, 16:14   #7
Zapp Brannigan
Senior Member
 
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Standaard

Voor uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) moet je juist geen authentificatie gebruiken.
Zapp Brannigan is offline  
Oud 16 november 2009, 16:35   #8
Gizmo©
Senior Member
 
Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Heb je ook al pop.casema.nl en smtp.casema.nl geprobeerd?
Gizmo© is offline  
Oud 16 november 2009, 19:45   #9
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Welke foutmelding krijg je? Wat staat er achter 0x800ccc?
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 16 november 2009, 21:16   #10
wijbro
Member
 
wijbro's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omega52 Bekijk bericht
help!

Computer gecrashed. Niet meer benaderbaar. Opnieuw xp geinstalleerd. Loop weer als een zonnetje, maar.....

Heb een oud mailadres van Casema. Is indertijd overgegaan naar Ziggo. Ben nu mijn accountinstellingen kwijt voor mijn mail. Mijn oude pop instelling was: pop3.casema.nl
Voor de uitgaande post ben ik hem echt kwijt. Ziggo helpdesk geeft alleen pop.ziggo.nl op en smtp.ziggo.nl ( in en uitgaand) maar die werken echt niet. Met pop3.casema.nl krijg ik wel post binnen, maar kan niet versturen. Wie weet raad?

Albert
Heb zelf ook een (ex-) casema account, mijn instellingen:

inkomende mail: pop3.casema.nl
uitgaande mail : smtp.casema.nl
accountnaam: gehele emailadres (dus inclusief casema.nl)
en wachtwoord in het daarvoor bestemde veld

géén vinkje bij "beveiligde wachtwoordverificatie"
wijbro is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl