Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 november 2009, 01:37
Khoneini's schermafbeelding
Khoneini Khoneini is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een EXTRA ARRIS TM702B
DTV: Cisco interactieve ontvanger
Standaard Arris TM702B icm Linksys WRT610N v1

Hallo allemaal,

Afgelopen Donderdag 12 november is mijn Online ADSL verbinding opgeheven en is daarvoor een Ziggo kabel verbinding voor in de plaats gekomen. Dit is allemaal keurig door een monteur geïnstalleerd bij ons aan huis(nog gecontroleerd ben zelf ICT-er). Het modem werkt ook perfect als ik deze met een kabel rechtstreeks op een computer aansluit kan ik uren lang zonder problemen internetten. Hier zit mijn probleem dan ook niet.

Op het moment dat ik mijn router(Linksys WRT610N v1) aansluit begint de ellende. In eerste instantie was er niks aan de hand totdat ik merkte dat mijn internet verbinding wegvalt Ziggo maakt gebruik van automatische IP toewijzing via DHCP dus veel hoeft er niet geconfigureerd te worden binnen de router. Alles is op de juist wijze aangesloten ik heb hier in huis alles bekabeld en al mijn systemen binnen het netwerk die op de router aangesloten zijn hebben last van dit probleem. 2 systemen draaien op Windows XP en 1 systeem op Windows 7 allemaal legitiem. Wat ik tevens merk is dat als mijn inet verbinding wegvalt ik 9/10 keer ook de router niet meer kan benaderen via http://192.168.1.1 toch is het mij wel een enkele keer gelukt vervolgens krijg ik dit bij status te zien:
--------------------------------------------------------------------------------------
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
Internet IP Address:
Subnet Mask: off
Default Gateway: 0x7
DNS1:
DNS2:
DNS3:
MTU: 1500
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 20 Min 20 Sec
--------------------------------------------------------------------------------------
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS1:
DNS2:
DNS3:
DHCP Lease Time:
De Firmware Version is: 1.00.03 B15 de router is pas 2 weken oud wat ik tevens ook vreemd vind is dat de router ook af en toe de gegevens reset als ik hem van het stroom afhaal dit was bij mijn vorige router(router/modem ADSL) niet het geval dit was de Linksys WAG325N.

Mijn ziggo modem is van het merk Arris en type TM702B in mijn router zelf is DHCP ingeschakelt met een range van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.254 op het moment dat ik wel verbinding heb geeft de status sectie van mijn router de volgende gegevens:
Internet IP Address: 83.83.108.252
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 83.83.108.1
DNS1: 212.54.40.25
DNS2: 212.54.35.25
DNS3:
DHCP Lease Time: 3 Days 16 Hour 4 Min 4 Sec

Heeft iemand nog suggesties? Ook al contact met Ziggo gehad maar volgens mij wisten de desbetreffende medewerkers(maliefst 3 gesproken) niet eens wat DHCP inhield en 1 medewerker kon niet eens nederlands verstaan dus dat schiet ook niet echt veel op. Ook al geprobeerd om mijn Mac adress te clonen in de router van mijn PC mocht verder ook niet baten.

Mocht er iemand zijn met suggesties wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik mijn router terugbreng dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt,
Oud 16 november 2009, 07:47
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

heb ook deze combinatie en geen problemen. Factory default geprobeerd ? Andere firewall lopen ?goede volgorde aan gedaan ? Modem, router, pc
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 16 november 2009, 09:01
mickeyD's schermafbeelding
mickeyD mickeyD is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra UBEE 120mbit
DTV: samsung LCD met CI+
Standaard

ik las in een ander topic over hetzelfde probleem dat de problemen veroorzaakt kunnen worden doordat de router en de modem dezelfde ip reeks gebruiken. dus zet je router ff op 10.0.0.x in plaats van 192.168.x.x
wie weet helpt het bij jou ook.
Oud 16 november 2009, 11:24
Junior Member

Standaard

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, ik loop alles nog een keer na en verander de IP reeks even alvast bedankt!
Oud 18 november 2009, 17:58
Junior Member

Standaard

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is wat ik heb gedaan is:

1. Router gereset(nogmaals)
2. Vervolgens de MTU waarde ipv Automatic op Manual gezet en waarde 1500
3. Me mac adres gecloned in de router

Eerst viel me internet om de 10-15 mins weg nu gisteravond t/m nu zonder problemen op inernet gezet alvast bedankt voor jullie hulp. Het lag dus niet aan mijn router ik had van mijn werk een andere router meegenomen en die had hetzelfde probleem.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten